To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] wariacka reakcja na gaz

Anonymous - 23-05-2007, 15:56
Temat postu: [CA5A 1.8] wariacka reakcja na gaz
witam wszystkich serdecznie. na poczotku bardzo chcialem podzekowac bartkowi za pomoc z ECU :D
dobra do rzeczy. niestety jedna usterka pozostaje bez zmian. objawy: w momencie kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature autko zaczyna bardzo gwaltownie reagowac na gaz jak dodaje odrobine gazu, to najpierw nie reaguje wogole i nagle rwie go do przodu, tak samo gwaltownie reaguje tez jak zdejmuje noge z gazu. co dziwnego zaobserwowalem jak auto chodzi na wolnych obrotach i dodam odrobine gazu (tak ze powinien miec ok 2000 obr.) to obroty tolalnie faluja (miedzy 1000 a 2000 obr). jak jest zimny to chodzi pieknie i zaden z objawow nie wystepuje.
no i jak tam jakies pomysly????? :lol:
z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hugo - 23-05-2007, 19:16

redlightradek napisał/a:
w momencie kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature autko zaczyna bardzo gwaltownie reagowac na gaz jak dodaje odrobine gazu, to najpierw nie reaguje wogole i nagle rwie go do przodu, tak samo gwaltownie reaguje tez jak zdejmuje noge z gazu. co dziwnego zaobserwowalem jak auto chodzi na wolnych obrotach i dodam odrobine gazu (tak ze powinien miec ok 2000 obr.) to obroty tolalnie faluja (miedzy 1000 a 2000 obr). jak jest zimny to chodzi pieknie i zaden z objawow nie wystepuje.
Mam identyczny problem. Wymieniłem przepustnicę, silnik krokowy, zakładałem 3 TPS-y inne, wymieniłem przepływomierz i absolutnie żadnej poprawy. Za godzinę jadę podmienić ECU z rozbitka. Zobaczymy. Co miałeś nie tak z ECU?

[ Dodano: 24-05-2007, 00:16 ]
Cytat:
Za godzinę jadę podmienić ECU z rozbitka
No i podmieniłem... Akurat. Z tamtego ECU nic nie zostało.
Anonymous - 24-05-2007, 09:30
Temat postu: Re: wariacka reakcja na gaz
redlightradek napisał/a:
objawy: w momencie kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature autko zaczyna bardzo gwaltownie reagowac na gaz jak dodaje odrobine gazu, to najpierw nie reaguje wogole i nagle rwie go do przodu, tak samo gwaltownie reaguje tez jak zdejmuje noge z gazu. co dziwnego zaobserwowalem jak auto chodzi na wolnych obrotach i dodam odrobine gazu (tak ze powinien miec ok 2000 obr.) to obroty tolalnie faluja (miedzy 1000 a 2000 obr). jak jest zimny to chodzi pieknie i zaden z objawow nie wystepuje.


Ja miałem tez podobne objawy, kiedy odkręciłem czujnik położenia przepustnicy i później źle go przykręciłem, bo był odwrócony o kilka stopni w lewo. po tym samochód zaczął szarpać i zachowywał się dokładnie tak powyżej. Przez miesiąc się z tym męczyłem żeby to naprawić i na ustawianiu geometrii spytałem się mechanika przy okazji co to może być i mi doradził ze jest coś nie tak właśnie z czujnikiem położenia przepustnicy i obróciłem ten czujnik do oporu w prawo i już było wszystko w porządku.



Bartek - 24-05-2007, 11:09

Hugo napisał/a:
Co miałeś nie tak z ECU?


To co zwykle.....rozlany kondensator 100uF...... Ale płytki w Coltach CA mają chronić elektronikę przed elektrolitem...... mają warstwę ochronną nie przepuszczającą elektrolitu do płytki - dramat zaczyna się, jak elektrolit wpłynie POD tą warstwę..... U Radka rozlanie było w promieniu 5 cm od kondensatora..... nie policzę ile ścieżek poprawiałem, bo zostały tylko punkty lutownicze..... na szczęście mam taką płytkę na wzór ;)

Anonymous - 24-05-2007, 11:42

Bartku,ta warstwa ochronna to taka jakby cienka warstwa gumy rozlana na płytce?
Clownie6 ,ale żeś fotki wrzucił.....rzutnik by sie przydał he he :biggrin:

Bartek - 24-05-2007, 12:33

Tak, tyle że zmienili jej skład od czasu ECU 88-92, bo nie jest rozpuszczana przez elektrolit....... w starszych ta gmaź łączy się z elektrolitem powodując zniszczenia na mniejszej powierzchni.....
Hugo - 25-05-2007, 00:01

redlightradek tak jak obiecałem, gdy rozwiąże problem to poinformuję. Bo objawy masz identyczne. Czytaj . Błahostka, ale tak się objawiała. Zwróć uwagę na te rzeczy.
Anonymous - 26-05-2007, 14:44

przestawilem ten czujnik przy przepustnicy i jak reka odja. wszystko w porzadku. niestety dzisiaj taobserwowalem ze podczas jazdy wlaczyla sie lampka "check engine" ale bez zadnych objawow, autko chodzi jak ta lala. zobaczymy cz przy nastepnej jezdze znowu sie zapali
pozdfrawiam serdecznie :mrgreen:

saphire - 26-05-2007, 17:17

Skoro się check zapalił to zczytaj kod błędu - a nuz widelec masz jeszcze coś innego nie tak.
Anonymous - 28-05-2007, 16:55

zeby odczytac blad trzeba by go podpiac pod diagnoze a w sewisie mitsubishi mi möwia ze nie ma wtyczki. czy to jest wogole mozliwe??? samochod jest z 92r ale w niemieckich papierach pisze ze z 91
Hugo - 28-05-2007, 18:53

redlightradek napisał/a:
zeby odczytac blad trzeba by go podpiac pod diagnoze a w sewisie mitsubishi
Nie. Potrzebny jest tester diodowy, który wymruga kody błędów. Liczysz krótkie i długie mrugnięcia i masz kod.
redlightradek napisał/a:
mi möwia ze nie ma wtyczki
Wiesz co, że też musisz tym panom takie trudne zadania dawać. Mogli nigdy w życiu nie widzieć wtyczki na oczy :wink: Jest na wysokości lewego kolana kierowcy, pod głośnikiem w desce.
Bartek - 28-05-2007, 19:47

Radku - masz miernik uniwersalny? Jeżeli tak, to ustaw TPS "po bożemu" i zobacz jaka będzie wtedy reakcja na gaz.....

Napisz tylko ile przewodów jest we wtyczce, bo w CA GTi nie pamiętam czy jest w środku IPS, czy nie.....

Krzyzak - 29-05-2007, 11:10

Bartek napisał/a:
nie pamiętam czy jest w środku IPS, czy nie.....

jest

Anonymous - 08-06-2007, 17:08

ludzie ja nie jestem (niestety :lol: ) ani mechanikiem ani eletrykiem takrze nawet nie wiem co to tps??? sorry ale mowta jezykiem ktory rozumiem :D
Bartek - 08-06-2007, 17:12

TPS to ten czujnik, którym kręciłeś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group