To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] problemy z biegami jak jest zimny

Anonymous - 04-06-2007, 19:11
Temat postu: [E34A 1.8TD] problemy z biegami jak jest zimny
mam od niedawna Galanta 1.8TD z 90r i mam problem z wbiciem biegu jak jest zimny,po jakiś 15min jazdy biegi wchodzą normalnie co to może być za przyczyna
jeszcze jedna uwaga jak wciskam sprzęgło to do samej podłogi i wtedy słychać zgrzyty skrzyni sprawdzałem wszystkie płyny i jest OK! a z tego co widziałem to sprzęgło jest pneumatyczne bo idzie ze zbiorniczka przewód do pompki przy skrzyni biegu czy jest możliwość podciągnięcia sprzęgła :-X

WeinMaster - 04-06-2007, 19:31

Em, Witam :)

Witamy w rodzinie ;]. Możliwe, masz już wyjechaną pompkę sprzęgła :) Ja ostatnio regenerowalem sobie pompkę, według instrukcji zamieszczonej na stronie Krzyżaka i powiem Ci ze różnica jest znaczna. Przedtem brało jak chciało a teraz w jednym punkcie. Tylko zapomniałem zaznaczyc sobie położenie popychacza i musiałem się uczyc od nowa pozycji "brania" sprzegła :) .

A co do wrzucania biegów, hmm, może masz synchronizatory zarżnięte. A który bieg nie wchodzi na zimnej skrzyni ? Bo ja powiem ze jedynki nie wcisne na zimnej skrzyni do czasu zatrzymania samochodu, ale tak chyba powinno byc :wink:
Możliwość podciągnięcia jest, zobacz obok pedału gazu powinna być pompka sprzęgła, tam jest taki popychacz z nakrętką, manewrowanie odległoscią powinno zmieniac moment brania ;]

Anonymous - 04-06-2007, 22:14

Takie numery z biegami były normalne w czasach gdy do skrzyń biegów wlewało się mineralne oleje kiepskiej jakości. Na zimno biegi wchodziły ciężko, a po rozgrzaniu skrzyni było OK. Być może masz skrzynię zalaną jakimś badziewiem?
Krzyzak - 04-06-2007, 23:10

3 sprawy:
- bezwzglednie olej do wymiany (na np. 75W85 lub 75W90, koniecznie GL-4 a nie GL-5)
- Krzyzak pisze sie przez ż a nie przez rz
- sprzeglo masz hydrauliczne a nie pneumatyczne

WeinMaster - 04-06-2007, 23:28

Co za wstyd..... :oops: :oops: przepraszam...


Tak, wymiana oleju też się przyda. Też to przerabiałem :)

Krzyzak - 05-06-2007, 08:31

ja jeszcze dodam, ze regulacje pompki trzeba przeprowadzic zgodnie z instrukcja, czyli:
- sprzeglo zaczyna brac ok. 4 cm od podlogi
- skok jalowy (czyli od czucia oporu do dotkniecia tej gumki na ograniczniku) to ok. 3 mm

i tego trzeba sie trzymac a nie regulowac dowolnie - sa 2 srubki, wiec wszystko mozna pieknie zrobic

Anonymous - 09-06-2007, 19:55

sorki za pneumatyka myślałem o hydrauliku,tak jak w temacie miałem problem i teraz jest OK! pompka miała wycieki i ojej do wymiany Dzieki za Pomoc :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group