To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Filtr stozkowy i maly tuning

Pawel`85 - 17-06-2007, 17:49
Temat postu: Filtr stozkowy i maly tuning
Witam, postanowilem troche sie pobawic z moca mojego lancerka glxi `91 4g15
narazie pozbylem sie wkladu z katalizatora i wlasnie sie zastanawiam czy by nie zalozyc filtra stozkowego. Czy ktos sie zna jak to jest z tymi filtrami? Czy potrzeba odpowiedniego filtra pasujacego do silnika jak tak to na co zwracac uwage przy wyborze.

A dalej chetnie uslyszal bym jakies rady co jeszcze moglbym zmienic zeby podrasowac mojego miska.
Myslalem o wymianie swiec na jakies porzadniejsze i dalej sie zastanawiam.

Jesli ktos juz zalozyl taki temat to przepraszam ale nie moglem sie nic doszukac.

Hubeeert - 17-06-2007, 18:15

www.4g61t.org - tam jest to opisane krok po kroku.
Pawel`85 - 18-06-2007, 22:16

Dobra to ze w angielski jestem biegly za to w mechanice jestem zielony.
czy ktos jest na tyle cierpliwy zeby napisac mi jak zamontowac taki filtr?
co zrobic z przeplywomierzem i odnalazlem ze mam kolo filtra powietrza cos co po angielsku nazwali resonator i co w takim wypadku z tym zrobic.


tomusn - 18-06-2007, 23:33

w colcie/lancerze nie ma za dużo miejsca żeby wsadzić stożek, bo przepływomierz siedzi w filtrze, musiałbyś zrobić szczelna obudowę przepływomierza.
najlepiej by było zmienić kierunek trąby i ustawić cały garnek z przepływomierzem w środku jakoś tak żeby jeszcze można było z drugiej strony dokręcić filtr na jakimś adapterze. do tego dochodzi jakieś oddzielenie od reszty silnika (ciepło) i doprowadzenie zimnego powietrza (może wloty w błotniku za kierunkiem?)
wg mnie gra nie warta świeczki, choć efekt może być fajny
poszukaj na www.Coltmania.de tam chłopaki dawno pewnie już coś takiego zrobili

Anonymous - 19-06-2007, 00:04
Temat postu: strumienica + filtr =
brak miejsca w tym modelu ... ale tak to powinno wygladac aby mialo wiekszy sens. Jak juz tun to tak jak sie nalezy ... ale to wszystko nie tak, szkoda sobie glowe zawracac ...
Pawel`85 - 19-06-2007, 01:24

a co z tym resonatorem? moge go sie pozbyc jaka on wogole pełni funkcje?
Bo jak bym mogl sie pozbyc to moglbym przesunac akumulator i zrobilo by sie wiecej miejsca np zeby doprowadzic stozek do blotnika i zrobic dolot powietrza przez takie plastikowe zaslepki ktore szczerze nie wiem po co nawet sa. moze opcjonalne halogeny nie wiem.

tomusn - 19-06-2007, 01:28

Pawel`85 napisał/a:
a co z tym resonatorem? moge go sie pozbyc jaka on wogole pełni funkcje?

a odłącz go i zobacz co będzie, tylko zaślep rurę.

prawdopodobnie rezonator niweluje zjawisko falowe (drgania) powietrza w dolocie, ale to wyjaśnia Ci mądrzejsi ode mnie.
jak masz zamiar i tak rzeźbić to go ustaw inaczej, żeby się zmieścił.

Pawel`85 - 19-06-2007, 01:37

No walsnie wydaje mi sie ze nie jest on konieczny bo w tym samym manualu z ktorego wzialem ten rys. jest jeszcze opcja bez tego ustrojstwa.





Doszukalem sie ze wersja 1.5l sedam ma to ustrojstwo a wersja 1.5 hatchback nie ma ja na dolaczonym rysunku.

tomusn - 19-06-2007, 09:48

Pawel`85 napisał/a:
Doszukalem sie ze wersja 1.5l sedam ma to ustrojstwo a wersja 1.5 hatchback nie ma ja na dolaczonym rysunku.

może tak, ale nie sądzę żeby zależało to od budy, po prostu były modele z i bez.
naprawdę dobrze radzę, poszukaj w galeriach na www.coltmania.de lub na forum www.4g61t.org

Pawel`85 - 20-06-2007, 22:06

No dobra naszukalem sie ile moglem i dowiedzialem sie ze seryjny dolot powietrza jest dosc pozadny wiec zdecydowalem sie tego nie ruszac tylko zamienic sam filtr na taki:


http://www.usautoparts.ne...ake_code=MI&x=1


firmy


co o tym sadzicie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group