To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] Sprzęgło albo silnik albo yyy skrzynia ?

WeinMaster - 22-06-2007, 13:09
Temat postu: [E34A 1.8TD] Sprzęgło albo silnik albo yyy skrzynia ?
Witam

Problem: szarpanie przy przyśpieszaniu / zwalnianiu

Ścieżka wywołania:
Światło zielone, ruszamy. Jedynka do 2500, zmieniamy na dwójkę i do 3000, zmieniamy na trójkę i jedziemy żółwim tempem we Wrocławskich korkach :) . Puszczam gaz by utrzymać stałą prędkość przy obrotach około 2200 na 3 biegu. Zielone światło na następnym skrzyżowaniu więc ciskam gaz by jeszcze się zmieścić. I samochód reaguje szarpnięciami coraz krótszymi aż do "czystej" akceleracji. Szarpanie pojawia się także podczas puszczenia gazu.. Nie szarpie gdy ciśniemy gazem od zmiany biegu do zmiany :idea:

Informacje dodatkowe:
Sprzęgło jest nowe firmy Sachs (kompletne), założone jakieś 5000 km temu, czyli yyy w styczniu.
W skrzyni był wymieniany olej rok temu, około 25000 km temu.
Pompka sprzęgła zregenerowana.

end :)

deejay - 22-06-2007, 13:58
Temat postu: szarpanie
A poduszki silnika sprawdzałeś :wink: może któraś jest oberwana i wtedy bedzie szarpac motorem
WeinMaster - 22-06-2007, 14:22

Hmm, poduszka pod silnikiem (ta przy grillu ) została wymieniona niecały rok temu, co do reszty to nie daję gwarancji.... w sobotę zobaczę.

A czy to nie jest czasem kwestia, em.. za słabego "docisku" sprzęgła, że pozwala tak szarpać?

Ale ok, w sobotę zrobię sesje zdjęciową poduszek :)


edit:
Dodam, że to szarpanie "przyśpieszanie", a nie że telepie całym autem :) ech.. jakos tak :roll:

deejay - 22-06-2007, 15:57
Temat postu: szarpanie
zaobserwój jak sie zachowuje drążek biegów czy przy przyśpieszaniu lata przód , tył jak tak to najpawdopodobniej bedzie oberwana tylna poduszka skrzyni biegów
WeinMaster - 22-06-2007, 19:17

heh... i tu trafiłeś w 10-tkę :D

Właśnie się tak zastanawiałem ciem tak się dzieje :)

Jutro z rana wejdę pod misia i jeśli to będzie to to masz buzi :badgrin:


... żartowałem ;]

Anonymous - 22-06-2007, 20:54

Jeśli dzwignia jest połączona ze skrzynią za pomocą elestycznych linek to ruchy skrzyni nie powinny się przenosić na dźwignię.
WeinMaster - 26-06-2007, 10:45

Em, w sobotę ściągnąłem filtr powietrza z obudową i dobrałem się do poduszki po prawej stronie skrzyni (patrząc od strony kierowcy).
Poduszka jest jak najbardziej zdrowa.

bartekdeejay napisał/a:
zaobserwuj jak sie zachowuje drążek biegów czy przy przyśpieszaniu lata przód , tył jak tak to najpawdopodobniej będzie oberwana tylna poduszka skrzyni biegów


Tak jak piszesz, prawdopodobnie winna jest ta przy kabinie kierowcy ( ta ma małe pęknięcia gumy) albo ta przy lewym kole (też od kierowcy).


Jak wrócę z pracy to wstawię fotki poduszek.

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 27-06-2007, 23:45 ]
Oto poducha przy skrzyni, prawa (patrząc od kierowcy):


Shot with FinePix S5500 at 2007-06-27

Wygląda zdrowo :)



A oto poducha tylna, czyli ta najbliżej kabiny:

Shot with FinePix S5500 at 2007-06-27

Ta wygląda już na lekko.. nie teges :badgrin:

[ Dodano: 13-07-2007, 12:33 ]
Witam ponownie,

Nowa poducha już zamontowana.

Efekt szarpania niestety nie zniknął..... :?

Mechanik mówił, że bardzo rzadko zdarza się by nowe sprzęgło szarpało....

Może źle założone ? ech :(

[ Dodano: 09-08-2007, 15:17 ]
Em, tak poczytałem sobie na innych forach i dalej nie wiem co to może być.

Zaczynam myśleć, że to mogą być przeguby. Ale chyba te wewnętrzne, bo czy jeden zewnętrzny by powodował takie szarpania ? ( prawy przedni zewnętrzny pada )

Wszystkie cztery poduszki są raczej zdrowe ( dwie pod silnikiem wymienione na nowe ).
Więc nie wiem.
Kolega mówił mi, że w staszych modelach samochodów sprzęgła były takie toporne ale to nie prawda bo jak testowałem w samochodzie rodziców [ Mazda 323 '87 rok ] to żadnego szarpania nie było. U mnie wystarczy rozpędzić się do 2000 obrotów i pomachać pedałem gazu.. efekt szarpnięcie do przodu.. szarpnięcie do tyłu ... szarpnięcie do przodu ... do tyłu ... :/
No i przy puszczeniu gazu też szarpnie eh...

:cry:

[ Dodano: 27-08-2007, 15:18 ]
Witam

No to lecimy dalej.

Wczoraj sprawdziłem sobie luzy na przegubach. Podniosłem najpierw lewy przód auta. Załączyłem pierwszy bieg, wbiłem kołek, nakleiłem naklejkę, narysowałem strzałki i przeszedłem do testów.

Zdjęcia ukazują obrót koła na włączonym biegu. Przegub zewnętrzny i wewnętrzny ukazuje największy kąt przesunięcia, a przegub zewnętrzny malutki. Sprawdzenie zewnętrznego polegało na unieruchomieniu belki między przegubami i sprawdzeniu kąta przesunięcia koła.
Oto wyniki:
Zaznaczam, że lewy przegub zewnętrzny wymieniałem niecały rok temu.

I wyniki prawego koła:
i

Wyniki są takie same, więc wnioskuję, że albo przeguby wewnętrzne są już wyrobione albo przyczyna telepania samochodem przy przyśpieszaniu / zwalnianiu leży gdzie indziej..... :doubt:

kojot128 - 06-09-2007, 21:36

i jak z tym szarpaniem? coś się wyjaśniło?
saphire - 06-09-2007, 21:50

Ja bym obstawiał na lipną tarczę i docisk. Za słaby docisk i za słabe amortyzujące sprężyny w tarczy. Kiedyś kumpel jak wsadził podróbę tania tarczy to takie cuda miał i ostatecznie wymieniał ponownie komplet na ori no i się ,,naprawiło'' tyle że ty mówisz że masz porządne graty...
WeinMaster - 13-09-2007, 13:11

No właśnie nic sie nie poprawiło...

Kupiłem cały komplecik sachs-a wiec myślałem, że będzie super fajnie, a tu taka kupa...

Dziś lub jutro wybiorę się na stacje diagnostyczną, to może się dowiem co to jest.

Z tego co wyczytałem do dziś to moze byc skrzynia, sprzegło, przeguby, silnik ?, poduszki (tyle ze wszystkie sa ok) i co tam jeszcze mozna sobie wymarzyć ..

A taki komplecik ORI to jaki koszt ?

[ Dodano: 13-09-2007, 14:34 ]
Valeo - 530 PLN :)
za Sachsa dałem jakies 450..................

Anonymous - 13-09-2007, 20:13

WeinMaster napisał/a:
Światło zielone, ruszamy. Jedynka do 2500, zmieniamy na dwójkę i do 3000, zmieniamy na trójkę i jedziemy żółwim tempem we Wrocławskich korkach :) . Puszczam gaz by utrzymać stałą prędkość przy obrotach około 2200 na 3 biegu. Zielone światło na następnym skrzyżowaniu więc ciskam gaz by jeszcze się zmieścić. I samochód reaguje szarpnięciami coraz krótszymi aż do "czystej" akceleracji. Szarpanie pojawia się także podczas puszczenia gazu.. Nie szarpie gdy ciśniemy gazem od zmiany biegu do zmiany :idea:


mam baaaardzo podobne objawy :doubt: tylko, że ja wiem że u mnie do wymiany nadaje sie napewno poducha pod silnikiem, sprzęgo i skrzynia też nie mają lekko (lubie sobie szybciej ruszyć i energicznie machać tą wajchą pomiędzy siedzeniami), co do wysprzęglika to jeszcze go nie ruszałem ale swoje już pewnie tez ze mną przeżył, mam zmieniony olej w skrzyni na Mobil MobiLube zauważalna poprawa komfortu zmiany biegów na rozgrzanej maszynie(nie że mniej szarpie ale biegów nie trzeba już wciskać obiema rękoma ;) ) :D myśle że u Ciebie to szarpanie moze być nawet troszku większe niż u mnie, ze względu na TD, może e3x z wiekiem nabywa parkinsona ?? :wink:

kojot128 - 14-09-2007, 09:45

może to szarpanie jest spowodowane nierówną pracą silnika.... coś nie styka?
waldi-1 - 14-09-2007, 16:16

Tak sobie czyta i czytam i mysle i mysle , zdaje mi sie ze w złym miejscu szukacie , weż sprawdz czy czasem niecofają ci sie koła , czyli cos w układzie jezdnym może to byc drązek jakiś. Poprostu podczas puszczenia gazu koła mogą isc do przedu a podczas dodawania do tyłu.
Ale to tylko taka moja sugestia :p

WeinMaster - 17-09-2007, 13:45

W ostatni czwartek byłem na stacji diagnostycznej, pan diagnosta przyłożył się do rzeczy i dokładnie obadał samochód, stwierdził co następuje:

- Poduszki, wszystkie ok.
- przeguby ok, żadnych zgrzytów, trzasków itp.
- silnik OK, pali / rozkreca sie dobrze / tak samo schodzi z obrotów itp..
- całe zawieszenie bez luzów
- amorki ok
- hamulce bardzo dobre

Po wysłuchaniu mnie, powiedział, że to może być wina w sprzęgle. Tylko dziwne, bo mówi, że Sachs to dobra firma...

Więc sam nie wiem, może sprzedali mi jakieś gufffno w opakowaniu Sachsa ? A może mechanik cos podmienił ?

waldi-1
Hmm, dziś jadąc w koreczku do pracy zauważyłem, że najbardziej szarpie gdy puszcze kompletnie gaz i gdy wcisnę go "od zera". Czyli, toczę się 40 km/h na 3 biegu, noga z dala od pedału gazu, naciskam pedał gazu i szarpniecie, puszczam kompletnie i szarpniecie do przodu..

Nie wiem nie wiem nie wiem :)

Może skrzynia ? :roll:

[ Dodano: 17-09-2007, 14:46 ]
A dodam, że po prawie 7 latach prawka i półtorarocznym posiadaniu mego Galanta, w niedzielę wracając ze szklarskiej.... zarobiłem pierwszy w zyciu mandacik :mrgreen:
6 pkt i 200 pln :) taki mały OT

Anonymous - 17-09-2007, 14:21

WeinMaster napisał/a:
Po wysłuchaniu mnie, powiedział, że to może być wina w sprzęgle. Tylko dziwne, bo mówi, że Sachs to dobra firma...

Więc sam nie wiem, może sprzedali mi jakieś gufffno w opakowaniu Sachsa ? A może mechanik cos podmienił ?


ja mam jakiś shit jc i fioletową tarcze jak powiedział mi ostatnio mechanior przy wymianie skrzyni :twisted: mimo że komplecik sprzęgła był wymieniany jakieś pół roku temu ;/ heh coś mi siem nie kce wierzyć że to sprzegło, bardziej obstawiałbym skrzynie... chociaż przy poprzedniej było to samo...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group