 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E34A 1.8TD] Sprzęgło albo silnik albo yyy skrzynia ? |
Autor |
Wiadomość |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-06-2007, 13:09 [E34A 1.8TD] Sprzęgło albo silnik albo yyy skrzynia ?
|
|
|
Witam
Problem: szarpanie przy przyśpieszaniu / zwalnianiu
Ścieżka wywołania:
Światło zielone, ruszamy. Jedynka do 2500, zmieniamy na dwójkę i do 3000, zmieniamy na trójkę i jedziemy żółwim tempem we Wrocławskich korkach . Puszczam gaz by utrzymać stałą prędkość przy obrotach około 2200 na 3 biegu. Zielone światło na następnym skrzyżowaniu więc ciskam gaz by jeszcze się zmieścić. I samochód reaguje szarpnięciami coraz krótszymi aż do "czystej" akceleracji. Szarpanie pojawia się także podczas puszczenia gazu.. Nie szarpie gdy ciśniemy gazem od zmiany biegu do zmiany
Informacje dodatkowe:
Sprzęgło jest nowe firmy Sachs (kompletne), założone jakieś 5000 km temu, czyli yyy w styczniu.
W skrzyni był wymieniany olej rok temu, około 25000 km temu.
Pompka sprzęgła zregenerowana.
end |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-06-2007, 13:58 szarpanie
|
|
|
A poduszki silnika sprawdzałeś może któraś jest oberwana i wtedy bedzie szarpac motorem |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-06-2007, 14:22
|
|
|
Hmm, poduszka pod silnikiem (ta przy grillu ) została wymieniona niecały rok temu, co do reszty to nie daję gwarancji.... w sobotę zobaczę.
A czy to nie jest czasem kwestia, em.. za słabego "docisku" sprzęgła, że pozwala tak szarpać?
Ale ok, w sobotę zrobię sesje zdjęciową poduszek
edit:
Dodam, że to szarpanie "przyśpieszanie", a nie że telepie całym autem ech.. jakos tak |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-06-2007, 15:57 szarpanie
|
|
|
zaobserwój jak sie zachowuje drążek biegów czy przy przyśpieszaniu lata przód , tył jak tak to najpawdopodobniej bedzie oberwana tylna poduszka skrzyni biegów |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:17
|
|
|
heh... i tu trafiłeś w 10-tkę
Właśnie się tak zastanawiałem ciem tak się dzieje
Jutro z rana wejdę pod misia i jeśli to będzie to to masz buzi
... żartowałem ;] |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 20:54
|
|
|
Jeśli dzwignia jest połączona ze skrzynią za pomocą elestycznych linek to ruchy skrzyni nie powinny się przenosić na dźwignię. |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 26-06-2007, 10:45
|
|
|
Em, w sobotę ściągnąłem filtr powietrza z obudową i dobrałem się do poduszki po prawej stronie skrzyni (patrząc od strony kierowcy).
Poduszka jest jak najbardziej zdrowa.
bartekdeejay napisał/a: | zaobserwuj jak sie zachowuje drążek biegów czy przy przyśpieszaniu lata przód , tył jak tak to najpawdopodobniej będzie oberwana tylna poduszka skrzyni biegów |
Tak jak piszesz, prawdopodobnie winna jest ta przy kabinie kierowcy ( ta ma małe pęknięcia gumy) albo ta przy lewym kole (też od kierowcy).
Jak wrócę z pracy to wstawię fotki poduszek.
Pozdrawiam
[ Dodano: 27-06-2007, 23:45 ]
Oto poducha przy skrzyni, prawa (patrząc od kierowcy):
Shot with FinePix S5500 at 2007-06-27
Wygląda zdrowo
A oto poducha tylna, czyli ta najbliżej kabiny:
Shot with FinePix S5500 at 2007-06-27
Ta wygląda już na lekko.. nie teges
[ Dodano: 13-07-2007, 12:33 ]
Witam ponownie,
Nowa poducha już zamontowana.
Efekt szarpania niestety nie zniknął.....
Mechanik mówił, że bardzo rzadko zdarza się by nowe sprzęgło szarpało....
Może źle założone ? ech
[ Dodano: 09-08-2007, 15:17 ]
Em, tak poczytałem sobie na innych forach i dalej nie wiem co to może być.
Zaczynam myśleć, że to mogą być przeguby. Ale chyba te wewnętrzne, bo czy jeden zewnętrzny by powodował takie szarpania ? ( prawy przedni zewnętrzny pada )
Wszystkie cztery poduszki są raczej zdrowe ( dwie pod silnikiem wymienione na nowe ).
Więc nie wiem.
Kolega mówił mi, że w staszych modelach samochodów sprzęgła były takie toporne ale to nie prawda bo jak testowałem w samochodzie rodziców [ Mazda 323 '87 rok ] to żadnego szarpania nie było. U mnie wystarczy rozpędzić się do 2000 obrotów i pomachać pedałem gazu.. efekt szarpnięcie do przodu.. szarpnięcie do tyłu ... szarpnięcie do przodu ... do tyłu ... :/
No i przy puszczeniu gazu też szarpnie eh...
[ Dodano: 27-08-2007, 15:18 ]
Witam
No to lecimy dalej.
Wczoraj sprawdziłem sobie luzy na przegubach. Podniosłem najpierw lewy przód auta. Załączyłem pierwszy bieg, wbiłem kołek, nakleiłem naklejkę, narysowałem strzałki i przeszedłem do testów.
Zdjęcia ukazują obrót koła na włączonym biegu. Przegub zewnętrzny i wewnętrzny ukazuje największy kąt przesunięcia, a przegub zewnętrzny malutki. Sprawdzenie zewnętrznego polegało na unieruchomieniu belki między przegubami i sprawdzeniu kąta przesunięcia koła.
Oto wyniki:
Zaznaczam, że lewy przegub zewnętrzny wymieniałem niecały rok temu.
I wyniki prawego koła:
i
Wyniki są takie same, więc wnioskuję, że albo przeguby wewnętrzne są już wyrobione albo przyczyna telepania samochodem przy przyśpieszaniu / zwalnianiu leży gdzie indziej..... |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:36
|
|
|
i jak z tym szarpaniem? coś się wyjaśniło? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:50
|
|
|
Ja bym obstawiał na lipną tarczę i docisk. Za słaby docisk i za słabe amortyzujące sprężyny w tarczy. Kiedyś kumpel jak wsadził podróbę tania tarczy to takie cuda miał i ostatecznie wymieniał ponownie komplet na ori no i się ,,naprawiło'' tyle że ty mówisz że masz porządne graty... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 13-09-2007, 13:11
|
|
|
No właśnie nic sie nie poprawiło...
Kupiłem cały komplecik sachs-a wiec myślałem, że będzie super fajnie, a tu taka kupa...
Dziś lub jutro wybiorę się na stacje diagnostyczną, to może się dowiem co to jest.
Z tego co wyczytałem do dziś to moze byc skrzynia, sprzegło, przeguby, silnik ?, poduszki (tyle ze wszystkie sa ok) i co tam jeszcze mozna sobie wymarzyć ..
A taki komplecik ORI to jaki koszt ?
[ Dodano: 13-09-2007, 14:34 ]
Valeo - 530 PLN
za Sachsa dałem jakies 450.................. |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2007, 20:13
|
|
|
WeinMaster napisał/a: | Światło zielone, ruszamy. Jedynka do 2500, zmieniamy na dwójkę i do 3000, zmieniamy na trójkę i jedziemy żółwim tempem we Wrocławskich korkach . Puszczam gaz by utrzymać stałą prędkość przy obrotach około 2200 na 3 biegu. Zielone światło na następnym skrzyżowaniu więc ciskam gaz by jeszcze się zmieścić. I samochód reaguje szarpnięciami coraz krótszymi aż do "czystej" akceleracji. Szarpanie pojawia się także podczas puszczenia gazu.. Nie szarpie gdy ciśniemy gazem od zmiany biegu do zmiany |
mam baaaardzo podobne objawy tylko, że ja wiem że u mnie do wymiany nadaje sie napewno poducha pod silnikiem, sprzęgo i skrzynia też nie mają lekko (lubie sobie szybciej ruszyć i energicznie machać tą wajchą pomiędzy siedzeniami), co do wysprzęglika to jeszcze go nie ruszałem ale swoje już pewnie tez ze mną przeżył, mam zmieniony olej w skrzyni na Mobil MobiLube zauważalna poprawa komfortu zmiany biegów na rozgrzanej maszynie(nie że mniej szarpie ale biegów nie trzeba już wciskać obiema rękoma ) myśle że u Ciebie to szarpanie moze być nawet troszku większe niż u mnie, ze względu na TD, może e3x z wiekiem nabywa parkinsona ?? |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-09-2007, 09:45
|
|
|
może to szarpanie jest spowodowane nierówną pracą silnika.... coś nie styka? |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 17-09-2007, 13:45
|
|
|
W ostatni czwartek byłem na stacji diagnostycznej, pan diagnosta przyłożył się do rzeczy i dokładnie obadał samochód, stwierdził co następuje:
- Poduszki, wszystkie ok.
- przeguby ok, żadnych zgrzytów, trzasków itp.
- silnik OK, pali / rozkreca sie dobrze / tak samo schodzi z obrotów itp..
- całe zawieszenie bez luzów
- amorki ok
- hamulce bardzo dobre
Po wysłuchaniu mnie, powiedział, że to może być wina w sprzęgle. Tylko dziwne, bo mówi, że Sachs to dobra firma...
Więc sam nie wiem, może sprzedali mi jakieś gufffno w opakowaniu Sachsa ? A może mechanik cos podmienił ?
waldi-1
Hmm, dziś jadąc w koreczku do pracy zauważyłem, że najbardziej szarpie gdy puszcze kompletnie gaz i gdy wcisnę go "od zera". Czyli, toczę się 40 km/h na 3 biegu, noga z dala od pedału gazu, naciskam pedał gazu i szarpniecie, puszczam kompletnie i szarpniecie do przodu..
Nie wiem nie wiem nie wiem
Może skrzynia ?
[ Dodano: 17-09-2007, 14:46 ]
A dodam, że po prawie 7 latach prawka i półtorarocznym posiadaniu mego Galanta, w niedzielę wracając ze szklarskiej.... zarobiłem pierwszy w zyciu mandacik
6 pkt i 200 pln taki mały OT |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 14:21
|
|
|
WeinMaster napisał/a: | Po wysłuchaniu mnie, powiedział, że to może być wina w sprzęgle. Tylko dziwne, bo mówi, że Sachs to dobra firma...
Więc sam nie wiem, może sprzedali mi jakieś gufffno w opakowaniu Sachsa ? A może mechanik cos podmienił ? |
ja mam jakiś shit jc i fioletową tarcze jak powiedział mi ostatnio mechanior przy wymianie skrzyni mimo że komplecik sprzęgła był wymieniany jakieś pół roku temu ;/ heh coś mi siem nie kce wierzyć że to sprzegło, bardziej obstawiałbym skrzynie... chociaż przy poprzedniej było to samo... |
|
|
|
 |
|
|