[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Wentylator nie chodzi
Anonymous - 25-06-2007, 16:13 Temat postu: [E55A 2.0] Wentylator nie chodzi Mam problem: ostatnio stałem sobie w korku w upał, a tu mi jakiś dymek spod maski wyskoczył. Patrzę na wskaźnik temperatury, a tu już 95%! a nie zwykłe 45%. W zbiorniczku wyrównawczym aż bulgotało!
Wygląda mi na to, że wiatrak nie załącza mi się przy wzroście temperatury - jak jadę, to sam przewiew chłodzi, ale w korku nie.
Na schemacie do EA widziałem, że nie ma żadnego włącznika temperaturowego wiatraka. W moim E55 chyba jest tak samo, czyli ECU tym steruje? To znaczy, że sprawdza sobie jakoś przez termistor i ten termistor jest u mnie walnięty?
Pozdrowienia
Bern
Anonymous - 25-06-2007, 16:23
dokladnie tak jak piszesz - nie ma oddzielnego włacznika (czujnika) tylko steruje nim ECU. musisz zatem skontaktowac sie z kims kto go naprawi. zajmuje sie tym m.in. Bartek z forum. ja poki co zrobilem oddzielny wlacznik wentylatora bo nie ma sie kto tym zajac...
Anonymous - 25-06-2007, 16:27
Ooo, dzięki, taki tymczasowy 'ręczny' włącznik to jest myśl - zwłaszcza na długa trasę lub korki z każdej strony.
A oprócz tego chętnie bym ten termistor namierzył...
Anonymous - 25-06-2007, 16:31
no to juz musisz w kompie grzebac.... ale niedaleko masz do wawy wiec tak jak pisalem skontaktuj sie z Bartkiem , chociaz za wiele czasu to on nie ma, ja juz czekam hoho
poza tym jest podobno w Piasecznie jakis dobry elektryk co sie kompami zajmuje niestety zadnych namiarow na niego nie mam.
Anonymous - 25-06-2007, 16:43
Witam CIe bardzo mnie zaciekawila Twoja sytuacja bo mialem wrecz identyczna !!
stoje w korku a temperatura idzie w gore ! wskazowka szla w gore jak szalona balem sie ze zaraz mi wybuchnie oczywiscie auto zaczelo parowac i woda sie wylala , udalo mi sie jednak wyjechac i dac mu odpoczaczac i wystygnac - powod wiatraki nie pracowaly !
a jezeli jezdzisz i wskazowke masz w normalnym poziomie moze byc to powod ze poprostu powiedztrze przy wiekszej predkosci ochladza Ci silnik gdy sie zatrzymasz wskazowka leci w gore bo niema co ochladzac silnika
w moim przypadku byl jeden powod tego ze ten wiatrak niedzialal !
mianowicie - bezpiecznik poprostu go naprawilem i chodzi spowrotem
sprawdz u siebie - to moze byc powodem jak rownierz i umnie
pozdrawiam
Anonymous - 25-06-2007, 16:44
aaa jeszcze jedno!! sprawdzales go na "krotko"? bo moze to wentylator padl? wystarczyloby przewinąc silnik i smiga dalej!
[ Dodano: 25-06-2007, 16:45 ]
nescik mnie uprzedzil....
Anonymous - 25-06-2007, 16:56
Dzięki wielkie
Oczywiście każdy korek mozna przeżyć i tak czasem robiłem - włączasz ogrzewanie kabiny na max - ciągnie całe ciepło z silnika i luz. Tylko w kabinie jakoś tak deczko cieplej...
Nescik, a kojarzysz, gdzie dokładnie ten bezpiecznik? Czy są jakie dla niego namiary? Teraz nie mam dostępu do auta i nie pamiętam zupełnie, a może jakieś wskazanie będzie przydatne?
Anonymous - 25-06-2007, 19:08
O ile dobrze pamiętam, to tak jak pisze Remkowsky, w Piasecznie na ul. Puławskiej jest firma GRABOWSKI, która zajmuje się elektroniką samochodową. Jednak nie jestem pewien czy japończykami też sie zajmują. Możesz przecież zadzwonić i się dowiedzieć.
Anonymous - 26-06-2007, 21:05
niewiem jak jest w twoim roczniku
ale w moim to bylo po prawej stronie jak patrzysz w skrzyneczce z wszystkimi bezpiecznikami - moj byl podpisany jako 15a jak dobrze pamietam
warto zawsze zaczac od sprawdzania wlasnie takich blachostek bo od nich moze sie wszytsko zaczac jednak tak jak mowie niewiem jak jest w roczniku 93
jesli masz bezpiecznik odpowiadajacy pracy wiatraka
to warto go sprawdzic a moze akurat to jest ten powod - staraj sie raczej za duzo nie jezdzic bez wiatraka , i niewiem czy masz klimatyzacje czy nie ale jesli masz to raczej jej nie uzywaj
daj znac jak uda Ci sie rozwiazac problem ,
powodzonka
nikiniko - 16-04-2009, 19:51
Dziwna sprawa
Czujnik temperatury wody wymieniłem na nowy, a wentylator nadal nie załącza się.
Mniemam że jak termostat się otworzył wężem poszła woda gorąca że nie szło się dotknąć
to wentylator powinien się kręcić !?Wskazówka była na 1/2 ale nie wiem czy dobrze działa, bo woda była bardzo gorąca.
Oczywiście po wyciągnięciu wtyczki wentylator załącza się.
Co to może być ? H E L P ! ! !
jacek11 - 16-04-2009, 20:52
nikiniko napisał/a: | Wskazówka była na 1/2 ale nie wiem czy dobrze działa, bo woda była bardzo gorąca.
|
Ja też kiedyś się zastanawiałem czy działa.Ciężko jest załączyć wentyl w galu
nikiniko - 16-04-2009, 20:59
jacek11 napisał/a: | Ciężko jest załączyć wentyl w galu |
Jak miałem 4G37 to wentylator często się załączał.
To jeszcze się dowiem że niepotrzebnie wymieniłem czujnik
Frost - 17-04-2009, 09:52
jacek11 napisał/a: | Ciężko jest załączyć wentyl w galu | u mnie Jacku załączają sie oba, nawet nie w połowie wskażnika, tylko wcześniej, tak na 40-45% temp.(80stop) Podejżewam, że ktoś kiedyś wymienił czujnik na szybszy, sam robiłem to u kilku klientów jak miałem warsztat i im wentylatory wariowały latem w korkach, czujniki wymieniałem np. z 95stop. na 85 i wentylator włączał sie wcześniej
Owczar - 17-04-2009, 10:36
nikiniko może zmierz rezystancję i ktoś zmierzy u siebie po włączeniu wentylatora i będziesz wiedział. Ja bym zmierzył w swoim, ale mam inny mechanizm załączania wentylatorów.
nikiniko - 17-04-2009, 11:51
Owczar napisał/a: | może zmierz rezystancję i ktoś zmierzy u siebie po włączeniu wentylatora |
Nie bardzo rozumiem, "po włączeniu wentylatora" jak mi się nie załącza.
Nie wiem czy myślisz o pomiarze czujnika?
Zmierzyłem go:
12 - na zimno
0,4 - po zalaniu wrzątkiem
To pomiar starego czujnika, czy to oznacza że był dobry?
|
|
|