Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Wentylator nie chodzi
Autor Wiadomość
bernie
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:13   [E55A 2.0] Wentylator nie chodzi

Mam problem: ostatnio stałem sobie w korku w upał, a tu mi jakiś dymek spod maski wyskoczył. Patrzę na wskaźnik temperatury, a tu już 95%! a nie zwykłe 45%. W zbiorniczku wyrównawczym aż bulgotało!
Wygląda mi na to, że wiatrak nie załącza mi się przy wzroście temperatury :( - jak jadę, to sam przewiew chłodzi, ale w korku nie.

Na schemacie do EA widziałem, że nie ma żadnego włącznika temperaturowego wiatraka. W moim E55 chyba jest tak samo, czyli ECU tym steruje? To znaczy, że sprawdza sobie jakoś przez termistor i ten termistor jest u mnie walnięty?

Pozdrowienia
Bern
Ostatnio zmieniony przez roch_27 14-08-2007, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:23   

dokladnie tak jak piszesz - nie ma oddzielnego włacznika (czujnika) tylko steruje nim ECU. musisz zatem skontaktowac sie z kims kto go naprawi. zajmuje sie tym m.in. Bartek z forum. ja poki co zrobilem oddzielny wlacznik wentylatora bo nie ma sie kto tym zajac... :wink:
 
 
bernie
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:27   

Ooo, dzięki, taki tymczasowy 'ręczny' włącznik to jest myśl - zwłaszcza na długa trasę lub korki z każdej strony.
A oprócz tego chętnie bym ten termistor namierzył...
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:31   

no to juz musisz w kompie grzebac.... ale niedaleko masz do wawy wiec tak jak pisalem skontaktuj sie z Bartkiem , chociaz za wiele czasu to on nie ma, ja juz czekam hoho :wink:
poza tym jest podobno w Piasecznie jakis dobry elektryk co sie kompami zajmuje niestety zadnych namiarow na niego nie mam.
 
 
nescik
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:43   

Witam CIe bardzo mnie zaciekawila Twoja sytuacja bo mialem wrecz identyczna !!
stoje w korku a temperatura idzie w gore ! wskazowka szla w gore jak szalona balem sie ze zaraz mi wybuchnie :) oczywiscie auto zaczelo parowac i woda sie wylala , udalo mi sie jednak wyjechac i dac mu odpoczaczac i wystygnac - powod wiatraki nie pracowaly !
a jezeli jezdzisz i wskazowke masz w normalnym poziomie moze byc to powod ze poprostu powiedztrze przy wiekszej predkosci ochladza Ci silnik gdy sie zatrzymasz wskazowka leci w gore bo niema co ochladzac silnika
w moim przypadku byl jeden powod tego ze ten wiatrak niedzialal !
mianowicie - bezpiecznik :) poprostu go naprawilem i chodzi spowrotem
sprawdz u siebie - to moze byc powodem jak rownierz i umnie

pozdrawiam
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:44   

aaa jeszcze jedno!! sprawdzales go na "krotko"? bo moze to wentylator padl? wystarczyloby przewinąc silnik i smiga dalej!

[ Dodano: 25-06-2007, 16:45 ]
nescik mnie uprzedzil.... :wink:
 
 
bernie
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 16:56   

Dzięki wielkie :)

Oczywiście każdy korek mozna przeżyć i tak czasem robiłem - włączasz ogrzewanie kabiny na max - ciągnie całe ciepło z silnika i luz. Tylko w kabinie jakoś tak deczko cieplej... ;)

Nescik, a kojarzysz, gdzie dokładnie ten bezpiecznik? Czy są jakie dla niego namiary? Teraz nie mam dostępu do auta i nie pamiętam zupełnie, a może jakieś wskazanie będzie przydatne?
 
 
ptwardy
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 19:08   

O ile dobrze pamiętam, to tak jak pisze Remkowsky, w Piasecznie na ul. Puławskiej jest firma GRABOWSKI, która zajmuje się elektroniką samochodową. Jednak nie jestem pewien czy japończykami też sie zajmują. Możesz przecież zadzwonić i się dowiedzieć.
 
 
nescik
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2007, 21:05   

niewiem jak jest w twoim roczniku
ale w moim to bylo po prawej stronie jak patrzysz w skrzyneczce z wszystkimi bezpiecznikami - moj byl podpisany jako 15a jak dobrze pamietam
warto zawsze zaczac od sprawdzania wlasnie takich blachostek bo od nich moze sie wszytsko zaczac jednak tak jak mowie niewiem jak jest w roczniku 93
jesli masz bezpiecznik odpowiadajacy pracy wiatraka
to warto go sprawdzic a moze akurat to jest ten powod - staraj sie raczej za duzo nie jezdzic bez wiatraka , i niewiem czy masz klimatyzacje czy nie ale jesli masz to raczej jej nie uzywaj :)
daj znac jak uda Ci sie rozwiazac problem ,
powodzonka
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 16-04-2009, 19:51   

Dziwna sprawa :?

Czujnik temperatury wody wymieniłem na nowy, a wentylator nadal nie załącza się.
Mniemam że jak termostat się otworzył wężem poszła woda gorąca że nie szło się dotknąć
to wentylator powinien się kręcić !?Wskazówka była na 1/2 ale nie wiem czy dobrze działa, bo woda była bardzo gorąca.

Oczywiście po wyciągnięciu wtyczki wentylator załącza się.

Co to może być ? H E L P ! ! !
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-04-2009, 20:52   

nikiniko napisał/a:
Wskazówka była na 1/2 ale nie wiem czy dobrze działa, bo woda była bardzo gorąca.


Ja też kiedyś się zastanawiałem czy działa.Ciężko jest załączyć wentyl w galu :)
_________________

 
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 16-04-2009, 20:59   

jacek11 napisał/a:
Ciężko jest załączyć wentyl w galu


Jak miałem 4G37 to wentylator często się załączał.
To jeszcze się dowiem że niepotrzebnie wymieniłem czujnik :cry:
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 17-04-2009, 09:52   

jacek11 napisał/a:
Ciężko jest załączyć wentyl w galu
u mnie Jacku załączają sie oba, nawet nie w połowie wskażnika, tylko wcześniej, tak na 40-45% temp.(80stop) Podejżewam, że ktoś kiedyś wymienił czujnik na szybszy, sam robiłem to u kilku klientów jak miałem warsztat i im wentylatory wariowały latem w korkach, czujniki wymieniałem np. z 95stop. na 85 i wentylator włączał sie wcześniej :mrgreen:
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-04-2009, 10:36   

nikiniko może zmierz rezystancję i ktoś zmierzy u siebie po włączeniu wentylatora i będziesz wiedział. Ja bym zmierzył w swoim, ale mam inny mechanizm załączania wentylatorów.
 
 
nikiniko 
Mitsumaniak
Andrzej

Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 136
Skąd: Żory
Wysłany: 17-04-2009, 11:51   

Owczar napisał/a:
może zmierz rezystancję i ktoś zmierzy u siebie po włączeniu wentylatora


Nie bardzo rozumiem, "po włączeniu wentylatora" jak mi się nie załącza.
Nie wiem czy myślisz o pomiarze czujnika?

Zmierzyłem go:
12 - na zimno
0,4 - po zalaniu wrzątkiem

To pomiar starego czujnika, czy to oznacza że był dobry?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.