To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - POMOCY - Już Nic Nie Pomaga A Obroty Skaczą ?

Anonymous - 02-07-2007, 14:04
Temat postu: POMOCY - Już Nic Nie Pomaga A Obroty Skaczą ?
Witam.... Mam Taki Problem - Obroty Na Luzie W Mojej Cari ( 1.8 GDI ) wynosza ok. 400 obrotów na min. i nie raz skaczą... przeczyściłem przepustnice, świece, ogólnie siedzialem przy samochodzie pare godzin i dalej obroty takie same i skaczą od czasu do czasu.... a jak odłączam kabelek od przepływomierza powietrza to obroty mialem ok. 900 - 1000 i mi nie skakały !! wogóle mam pytanie czy na luzie obroty ok. 400 nie są zamałe ? bo rozmawiałem z mechanikem i powiedzial ze powinny być okolo 800 -1000 !? czy to jakiś błąd w komputerze bo po odłączeniu przepływomierza powietrza wszystko jest okej, ale chyba nie można jeżdzić z odłączonym przepływomierzem ?!?! i dlaczego po odłączeniu jest dobrze ? czy to jakiś błąd w komputerze, że obroty są zamałe ? Pomocy nie wiem co zrobić, jakiś znajomy powiedział mi ze to może być coś nie tak z tym przepływomierzem... ale radze się was, miał ktoś taki problem ? wiecie o chodzi ? i jak to zrobić ?
maxwell61 - 02-07-2007, 16:17

powiem tyle..po wpisaniu w szukaj słowa obroty wyszło cnajmniej 15 pozycji...powodów może byc wiele najpierw sprawdz w tych tematach a jak to nie pomoze to wówczas napisz... ponadto pierwsza kreska na obtoromierzu wskazuje 500 wiec trzeba byc nielada mistrzem aby dopatrzyc sie 400 obrotów... u mnie obroty sa na 700... pozdrawiam
turek61 - 02-07-2007, 19:07

maxwell61 napisał/a:
ponadto pierwsza kreska na obtoromierzu wskazuje 500

Dokładnie tak. Ta mała pierwsza kreska oznacza 500.
Poza tym czy odpinałeś ostatni akumulator ? Może trzeba nauczyć kompa obrotów...

Anonymous - 02-07-2007, 22:49

a Ja Nie wiedzialem, Że Ta pierwsza kreska od zera to 500... wskazówke mam zawsze troche ponad nią :D to nie jest aż tak żle, ale mogło by być okolo 1000 obrotów, wtedy silnik tak się nie trzęsie... a tak to jak by się troche przyduszał ;/
maxwell61 - 02-07-2007, 22:59

jesli masz ponad 500 czyli w granicach 700 to jet ok... jeśli się dusi to może byc wina nędznego paliwa lub filtru paliwa... pozdrawiam
Student - 03-07-2007, 07:28

Odłączyć akumulator zawsze możesz (na forum znajdziesz jak się to robi) Co do samego skakania to powiedz jak to przebiega bo z twojego opisu nic nie wynika.
Już wiesz że pierwsza kreska to 500rpm/min teraz powiedz jakie są wahania i co jaki czas.
Każde GDI ma delikatny skok; u mnie np. jest to niewyczuwalne chyba że się siedzi w samochodzie i jest bardzo cicho wtedy można odczuć delikatne wahnięcie) pytałem i wiem że jest to reakcja kompa na cykliczne badanie mieszanki - nie rzutuje na nic i tak ma być (wymiana świec też nie pomoże bo tak ma być)
Co do samego paliwa to fakt – trzeba znaleźć sobie kilka stacji (Ja tankuję na Shell ale tylko jednej i Neste ale ostatnio jak mi zablokowali kasę na koncie to ich p...lę więcej u nich nie będę tankował)
Powiem tak dla mnie GDI to najmniej problemowy samochód jaki miałem tylko pamiętam o dobrym paliwie i regularnym czyszczeniu przepustnicy co15tyś u mnie wypada to raz rocznie,
No wymieniłem filtr paliwa ale okazało się że był ok.)
A może chodzi ci klima i dla tego obroty skaczą :lol:
Jak by cos to pytaj

Anonymous - 03-07-2007, 11:21

[quote="Student"] No wymieniłem filtr paliwa ale okazało się że był ok.)
Jaki jest koszt tego filtra?

Student - 03-07-2007, 11:55

Nie pamiętam dokładnie ale ok.54zł/ w serwisie MITSU, ale pamietaj że są dwie wersje :
w starszej Cari jest na lewym zakolu z przodu (Ja mam 98r. i tam był)
w nowszej jest w zbiorniku i kosztuje ok.350zł
Tylko wymiana trochę kłopotliwa trzeba mieć małe rączki albo robić we dwóch, Ja robiłem sam ok.1.5h

Anonymous - 03-07-2007, 18:33

A Jeszcze Mam Jedno Pytanko... Czy To Od Lipnego Paliwa Świece Są Całe Czarne i Wylot Z Tłumika Też ?a co do obrotów to już jest okej, jest okolo 900 i nie skacze, nie raz tylko troche zawyczy ale jak kolega napisal wyżej, to może ten komputer coś tam robi :]
Dzięki za pomoc :]

turek61 - 03-07-2007, 18:40

myszkansk napisał/a:
Czy To Od Lipnego Paliwa Świece Są Całe Czarne i Wylot Z Tłumika Też ?

Świece raczej nie powinny być czarne :roll: (elektrody czy izolator ?) Natomiast wylot z tłumika będzie czarny niezależnie od jakości paliwa.
Z tego co wyczytałem na forum to efekt spalania ubogiej mieszanki w GDI.U mnie rura jest czarna jak w dieslu ale elektrody jasne, czyściutkie i mają lekko złotawy odcień ale to może dlatego ze jeżdżę na gazie.

Anonymous - 03-07-2007, 23:01

Całe Świece Są Czarne i Nie Wiem Czego To Jest Przyczyną i Czy Tak Powinno Być ?
maxwell61 - 03-07-2007, 23:17

myszkansk napisał/a:
Całe Świece Są Czarne i Nie Wiem Czego To Jest Przyczyną
zbyt bogata mieszkanka... sonda lambda do wymiany... ale najpierw spróbuj na anallizę spalin...pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group