To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5 TD] Uszczelnienie silnika

Anonymous - 23-07-2007, 08:31
Temat postu: [2.5 TD] Uszczelnienie silnika
Sprawa wygląda następująco:
Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów i jest wreszcie sucha ale wymieniłem tez zimmer na wałku rozrządu i tu już fajnie nie jest. Było bardzo dobrze ale wybrałem się do Włoch i po powrocie okazało się, że zimmer leje od nowa. Co mu zrobić? Kupić drugi i załadowac na kleju? :D Może gdzieś w silniku panuje zbyt wysokie ciśnienie oleju? Wskaźnik cisnienia pokazuje ciśnienia nominalne. Może jakaś odma gdzies się przytkała? Może lekkie wytarcie na wałku? Gdzie szukać?

Krzyzak - 23-07-2007, 08:49

przede wszystkim zainwestowac w porzadne gumy - czyli najlepiej oryginalne, bo podroby moga lac po 1000 km
czyli albo do ASO albo do Marka Malika (namiary na forum)

Anonymous - 23-07-2007, 08:55

Niby było to maide in Japan ale kupione w Inter Cars. Może faktycznie to wina samego materiału. Trzeba będzie zamówić oryginał...
Dzięki za sugestie.

A tak na marginesie. Nie wiecie jak bardzo pracochłonna jest wymiana zimmera na wale głównym od strony skrzyni? Nie wiem czy tam nie cieknie przypadkiem. Skrznia automat.
Pajero 2.5TD '87 I co trzeba zrzucić. Czy muszę demontować wały napędowe? Jeśli tak to od strzału zamówię nowe krzyżaki.

Krzyzak - 23-07-2007, 09:13

tak - oryginalne gumy potrafia 200 tys. km i wiecej trzymac
tez juz przerabialem podroby za 10 zl z JC...

niestety nigdy tego nie robilem w Pajero, ale generalnie sa 2 mozliwosci:
- simmering od zewnatrz - trzeba zdjac skrzynie (wczesniej polosie, olej w skrzyni, zaleznie od konstrukcji jeszcze moze i belke pod silnikiem - jesli to skrzynia a nie silnik sie na niej opiera), sprzeglo, kolo zamachowe i podkladke
- simmering od srodka - trzeba zdjac to co powyzej plus jeszcze miske olejowa i kilka smieci wewnatrz silnika

Anonymous - 23-07-2007, 09:31

Nie pomyślałem o wewnętrznym. No to czeka mnie grubsza robota.
Zacznę od tego nieszczęsnego zimmeringu. Wyeliminujemy wszystkie wycieki od góry zobaczymy ile leje się od dołu. Mam nadzieję, że ten na wale jednak nie cieknie :)

freebike - 20-02-2009, 13:20

Witam, czekam mnie ponowna wymiana uszczelniacza od strony rozrządu. Zamiennik szybko zaczął ciec. Chciałem zapytać o koszt nowego i czy jest problem z dostaniem oryginału? No i najważniejsze, czy warto inwestować w oryginał? Minęło trochę czasu od założenia tego tematu więc jest szansa że pojawiły się zamienniki godne polecenia.
Mam Pajero I z 90 roku 2,5 tdi

Anonymous - 01-03-2009, 21:27

ja u siebie walczyłem z wyciekami i udało sie wywalczyć sukces. Pierwsza została wymieniona uszczelka pod pokrywa wraz z gumowymi podkładkami pod śruby oraz półksiężycem. Następnie (troche sie naszukałem) okazało się że wywala mi olej z pod rurki od bagnetu. Zdjąłem, wkleiłem na dobry silikon i trzyma.
Anonymous - 08-07-2009, 13:54

Dorzucę jeszcze moje spostrzeżenie. Pod pompą wtryskową jest przykręcona blacha na dwóch śrubach 10-tkach. Uszczelka pod nią praktycznie już nie istnieje. Twarda i kruszy się. Wypatroszyłem, zasilikonowałem, zakręciłem i jest sucho a lało się stamtąd okrutnie :)
dmalarz - 01-05-2010, 13:34

Witam. Czy wie ktoś może coś w temacie rozmiar simmeringów na wałkach balansowych od strony rozrządu, silnik 4D56.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group