To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] [4G37] Uszczelka pod głowicą ...

Maretzky85 - 23-07-2007, 23:44
Temat postu: [E32A 1.8] [4G37] Uszczelka pod głowicą ...
Woda w oleju, wypluwanie gotowanej wody /lub płynu chłodniczego/ przegrzewanie silnika ...

Więc co ? wymiana uszczelki pod głowicą...

Zabrałem się z ojcem i po zrobieniu ... jest gorzej niż wcześniej, bo cieknie spod głowicy :/

Co robić ?

Jeszcze jedno pytanie, czy śruby głowicy dokręca się na pare razy coraz mocniejszymi momentami, czy od razu dowala się fabryczny moment po kolei na śrubach ?

Anonymous - 24-07-2007, 20:04

Robi się etapami jak to jest w manualu.

A jaką uszczelkę założyłeś? (firmy)

Anonymous - 24-07-2007, 21:29

niestety czasami wymiana uszczelki niczego ni zalatwia tak naprawde jej uszkodzenie musialo byc czyms spowodowane jezeli na przyklad silnik byl mocno przegrzany to mogla oberwac sama glowica i wtedy bez jej planowania nic nie zwojujesz -najlepiej ja odcisnac i wszystko bedzie jasne -niestety nie zrobisz tego w garazu
Maretzky85 - 24-07-2007, 21:54

Uszczelkę jakąś bezfirmową chyba czy coś, z JC katalogowo za 50 zł ... i to chyba był błąd ...
Głowica była planowana.

Anonymous - 24-07-2007, 22:16

w takim ukladzie to z ta uszczelka naprawde byl blad-kup u japaneza i ,,bedziesz pan zadowolony"-no oczywiscie kolejnosc dokrecania srob koniecznie jak w instrukcji (ja po 1000 km dokrencam jeszcze raz ale to juz jak kto lubi -powodzenia
Maretzky85 - 25-07-2007, 16:25

Dzięki, a jakiś namiar ktoś ma? W warszawie gdzieś można dostać sensowną uszczelkę ?? ...
Anonymous - 25-07-2007, 16:41

na forum znajdziesz namiar na japaneza -ale napewno taka uszczelke kupisz w wiekszosci sklepow motoryzacyjnch (sprowadzaja bez problemu)-jezeli planowales glowice to musisz o tym powiedziec sprzedawcy bo wiadomo ze bedzie to uszczelka odpowiednia do planowania bez tego jak kupisz nominalna to nic z tego nie bedzie-szkoda roboty i kasy
Maretzky85 - 25-07-2007, 21:01

A czy ktoś ma jakiś namiar w wawie, żeby od ręki można było nabyć ?
Anonymous - 25-07-2007, 21:32

zajrzyj do Inter Carsu (m.in. Warynskiego 8, Gorczewska 228, Jagiellonska 55) :wink:
Maretzky85 - 25-07-2007, 23:20

W katalogu w necie niestety nie mają :/ tzn jest pozycji parę ale na stanie 0 ... :( chyba, że słabo aktualizują :P Jeszcze może jakieś lokacje w wawie ?? będę bardzo wdzięczny :D

[ Dodano: 02-08-2007, 18:13 ]
Hymm. reaktywuje troszkę temat ...
Po uszczelkę latałem do Łodzi do Inter Carsu, bo nigdzie indziej nie mieli...
Uszczelka została wymieniona, poprzednia to chłam jakich mało... a zakupiona w JC... nie polecam ...
W każdym razie nowa uszczelka jest ElRinga, założona i sprawuje się dobrze, natomiast nadal wywala wodę na zewnątrz :( Wszystko jest cacy do czasu aż się termostat nie otworzy. Jak się otworzy to woda zamiast trafić do chłodnicy wylatuje do zbiorniczka wyrównawczego, a jak się ów zbiorniczek napełni to wywala na zewnątrz...
Co to może jeszcze być ? Uszkodzony blok silnika ?? Czy taka pierdółka jak korek chłodnicy ?? (kumpel stwierdził, że jego wuj miał uszkodzony korek chłodnicy i też gotowało wodę) :( (

Nie mam pojęcia co teraz mam zrobić... macie jakieś pomysły ??

Anonymous - 04-08-2007, 08:34

na poczatek proponuje zebys sprawdzil czy na sto procent masz dobrą glowice -sprawdz czy na wiekszych obrotach silnika nie ,,puchna" weze -daj gazu zlap za waz i zobacz czy zwiekszenie obrotow nie powoduje ze waz sztywnieje, jezeli nie to OK i trzeba szukac dalej, mysle ze korek to ostatnia mozliwosc ale tez tak moze byc -jest jeszcze jedna opcja pisales ze w plynie miales olej -moze masz poprostu zwalona chlodnice ale to malo prawdopodobne niestety bardziej stawiam na peknieta glowice -na ukladzie chlodzenia nie powinno byc wiekszego cisnienia ,pompa powoduje obieg plynu a nie robi cisnienia (wiekszego)
Maretzky85 - 05-08-2007, 22:26

Wydaje mi się, że jakby głowica była uszkodzona, to poza sztywnieniem węży wywalałoby od razu wodę do zbiorniczka, a woda ucieka dopiero po otworzeniu termostatu ..
Wydaje mi się, że nie puchną, ale sprawdzę. Czasami zdarza się, że wąż górny od chłodnicy się robi płaski, po wyłączeniu silnika. Nie wiem czy po ostatniej zmianie tak też, ale nie zauważyłem. Co jeszcze ... Teraz woda się nie miesza z olejem, ani w jedną ani w drugą stronę.
Posprawdzam jeszcze ... ale miło by było jakby ktoś jeszcze napisał co o tym myśli, może ktoś wpadnie na jakiś genialny pomysł ? :D

Bartek - 06-08-2007, 09:13

Bardzo prosty i tani (20 zl)....... korek chłodnicy na pewnie spuchniętą gumę i nie wpuszcza wody......
Maretzky85 - 06-08-2007, 22:02

Witam ponownie. Korek chłodnicy został wymieniony, z tym, że teraz nie wywala wody do zbiorniczka a gotuje się wewnątrz ... silnika oczywiście. "wąż" od silnika do chłodnicy puchnie i tworzy się w nim spore ciśnienie, więc pewnie głowica poszła ...
Mam drugą, więc będę kombinować. Jakieś porady, dobre rady czy coś ??

btw. jakby ktoś się pytał, druga głowica jest od poprzedniego właściciela, i jest cała zasyfiona... zawory nieszczelne, wałek zużyty, ale może będzie sprawna ;)

Anonymous - 07-08-2007, 11:50

no niestety tak jak podejrzewalem-ale nie poddawaj sie to ze ze glowica jest brudna to nie problem wazne zeby nie byla popekana jak masz mozliwosc to spytaj poprzednika skad ja ma czy kupil bo padala ta ktura ty masz w aucie czy tez on ja wymienial, cala reszte przelerzysz ze swojej glowicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group