[E32A 1.8] [4G37] Uszczelka pod głowicą ... |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-07-2007, 23:44 [E32A 1.8] [4G37] Uszczelka pod głowicą ...
|
|
|
Woda w oleju, wypluwanie gotowanej wody /lub płynu chłodniczego/ przegrzewanie silnika ...
Więc co ? wymiana uszczelki pod głowicą...
Zabrałem się z ojcem i po zrobieniu ... jest gorzej niż wcześniej, bo cieknie spod głowicy :/
Co robić ?
Jeszcze jedno pytanie, czy śruby głowicy dokręca się na pare razy coraz mocniejszymi momentami, czy od razu dowala się fabryczny moment po kolei na śrubach ? |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 20:04
|
|
|
Robi się etapami jak to jest w manualu.
A jaką uszczelkę założyłeś? (firmy) |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 21:29
|
|
|
niestety czasami wymiana uszczelki niczego ni zalatwia tak naprawde jej uszkodzenie musialo byc czyms spowodowane jezeli na przyklad silnik byl mocno przegrzany to mogla oberwac sama glowica i wtedy bez jej planowania nic nie zwojujesz -najlepiej ja odcisnac i wszystko bedzie jasne -niestety nie zrobisz tego w garazu |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-07-2007, 21:54
|
|
|
Uszczelkę jakąś bezfirmową chyba czy coś, z JC katalogowo za 50 zł ... i to chyba był błąd ...
Głowica była planowana. |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 22:16
|
|
|
w takim ukladzie to z ta uszczelka naprawde byl blad-kup u japaneza i ,,bedziesz pan zadowolony"-no oczywiscie kolejnosc dokrecania srob koniecznie jak w instrukcji (ja po 1000 km dokrencam jeszcze raz ale to juz jak kto lubi -powodzenia |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-07-2007, 16:25
|
|
|
Dzięki, a jakiś namiar ktoś ma? W warszawie gdzieś można dostać sensowną uszczelkę ?? ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 16:41
|
|
|
na forum znajdziesz namiar na japaneza -ale napewno taka uszczelke kupisz w wiekszosci sklepow motoryzacyjnch (sprowadzaja bez problemu)-jezeli planowales glowice to musisz o tym powiedziec sprzedawcy bo wiadomo ze bedzie to uszczelka odpowiednia do planowania bez tego jak kupisz nominalna to nic z tego nie bedzie-szkoda roboty i kasy |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-07-2007, 21:01
|
|
|
A czy ktoś ma jakiś namiar w wawie, żeby od ręki można było nabyć ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 21:32
|
|
|
zajrzyj do Inter Carsu (m.in. Warynskiego 8, Gorczewska 228, Jagiellonska 55) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-07-2007, 23:20
|
|
|
W katalogu w necie niestety nie mają :/ tzn jest pozycji parę ale na stanie 0 ... chyba, że słabo aktualizują Jeszcze może jakieś lokacje w wawie ?? będę bardzo wdzięczny
[ Dodano: 02-08-2007, 18:13 ]
Hymm. reaktywuje troszkę temat ...
Po uszczelkę latałem do Łodzi do Inter Carsu, bo nigdzie indziej nie mieli...
Uszczelka została wymieniona, poprzednia to chłam jakich mało... a zakupiona w JC... nie polecam ...
W każdym razie nowa uszczelka jest ElRinga, założona i sprawuje się dobrze, natomiast nadal wywala wodę na zewnątrz Wszystko jest cacy do czasu aż się termostat nie otworzy. Jak się otworzy to woda zamiast trafić do chłodnicy wylatuje do zbiorniczka wyrównawczego, a jak się ów zbiorniczek napełni to wywala na zewnątrz...
Co to może jeszcze być ? Uszkodzony blok silnika ?? Czy taka pierdółka jak korek chłodnicy ?? (kumpel stwierdził, że jego wuj miał uszkodzony korek chłodnicy i też gotowało wodę) (
Nie mam pojęcia co teraz mam zrobić... macie jakieś pomysły ?? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2007, 08:34
|
|
|
na poczatek proponuje zebys sprawdzil czy na sto procent masz dobrą glowice -sprawdz czy na wiekszych obrotach silnika nie ,,puchna" weze -daj gazu zlap za waz i zobacz czy zwiekszenie obrotow nie powoduje ze waz sztywnieje, jezeli nie to OK i trzeba szukac dalej, mysle ze korek to ostatnia mozliwosc ale tez tak moze byc -jest jeszcze jedna opcja pisales ze w plynie miales olej -moze masz poprostu zwalona chlodnice ale to malo prawdopodobne niestety bardziej stawiam na peknieta glowice -na ukladzie chlodzenia nie powinno byc wiekszego cisnienia ,pompa powoduje obieg plynu a nie robi cisnienia (wiekszego) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-08-2007, 22:26
|
|
|
Wydaje mi się, że jakby głowica była uszkodzona, to poza sztywnieniem węży wywalałoby od razu wodę do zbiorniczka, a woda ucieka dopiero po otworzeniu termostatu ..
Wydaje mi się, że nie puchną, ale sprawdzę. Czasami zdarza się, że wąż górny od chłodnicy się robi płaski, po wyłączeniu silnika. Nie wiem czy po ostatniej zmianie tak też, ale nie zauważyłem. Co jeszcze ... Teraz woda się nie miesza z olejem, ani w jedną ani w drugą stronę.
Posprawdzam jeszcze ... ale miło by było jakby ktoś jeszcze napisał co o tym myśli, może ktoś wpadnie na jakiś genialny pomysł ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-08-2007, 09:13
|
|
|
Bardzo prosty i tani (20 zl)....... korek chłodnicy na pewnie spuchniętą gumę i nie wpuszcza wody...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-08-2007, 22:02
|
|
|
Witam ponownie. Korek chłodnicy został wymieniony, z tym, że teraz nie wywala wody do zbiorniczka a gotuje się wewnątrz ... silnika oczywiście. "wąż" od silnika do chłodnicy puchnie i tworzy się w nim spore ciśnienie, więc pewnie głowica poszła ...
Mam drugą, więc będę kombinować. Jakieś porady, dobre rady czy coś ??
btw. jakby ktoś się pytał, druga głowica jest od poprzedniego właściciela, i jest cała zasyfiona... zawory nieszczelne, wałek zużyty, ale może będzie sprawna |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 11:50
|
|
|
no niestety tak jak podejrzewalem-ale nie poddawaj sie to ze ze glowica jest brudna to nie problem wazne zeby nie byla popekana jak masz mozliwosc to spytaj poprzednika skad ja ma czy kupil bo padala ta ktura ty masz w aucie czy tez on ja wymienial, cala reszte przelerzysz ze swojej glowicy. |
|
|
|
 |
|