To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - [Carisma1.6]Nie odpala po wymianie rozrzadu

Matejko - 07-08-2007, 17:51
Temat postu: [Carisma1.6]Nie odpala po wymianie rozrzadu
Taki oto problem - mechanik wie co robil wymienial mi juz w drugim aucie 2 miesiace temu rozrzad wszystko smiga,
a u mnie po wymianie rozrzadu nie odpala, calosc rozrzadu sprawdzona, wszystko poumieszczane na znaczniki itp. rozrusznik kreci,
wraz z mechanikiem stwierdzilismy brak iskry (i prawdopodobnie nie podaje paliwa),
hol i auto do elektryka, ze juz pozno bylo i juz prawie mial fajrant to sprawdzili co sie dalo - komp zero bledow, CE gasnie, po rozlaczeniu wtyczki od czujnika polozenia walu i zmasowaniu jednego pinu iskra jest pompa, paliwa chodzi
czy to czujnik, badz ewentualnie gdzies przeciety badz zgnieciony czyms przewod od niego??
nie musze pisac ze przed wymiana rozrzadu wszystko gralo

Karol208 - 07-08-2007, 18:33

Matejko, Nie za bardzo wiem jaki czujnik polozenia walu masz( sadze ze magnetoindukcyjny) musisz sprawdzic oscyloskopem sygnal z czujnika. moze masz za duza odleglosc miedzy czujnikiem a kolkiem(tarczka)

Juz sprawdzilem. Dokladnie czujnik halla. Zasilanie czujnika 11-13,5V srodkowy kabel(2) jest kablem sygnalowym. Odpowiada za sterowanie wtryskami i uzwojeniem cewki.

Chooper - 07-08-2007, 23:29

Mateusz jesli mówisz o tym czujniku wału co jest po lewej stronie silnika na dole, to nawet ostatnio na PW koledze przemi74 to wysyłałem:

jeżeli chodzi o CKP sensor, to aby sprawdzić czy wszystko jest tam ok, musisz:
*upewnić się, że stacyjka jest wyłączona
*rozpiąć wtyk sensora
*włączyć stacyjke (nie pamiętam, czy aż do zapłonu)
*na terminalu 3 od strony wiazki silnika powinno być napięcie z takie jak na akumulatorze (drugi wtyk miernika dajesz na masę oczywiście)



aby sprawdzić, czy CKP ma masę musisz na wyłączonym kluczyku rozłączyć wtyk i na terminalu 1 od strony wiązki silnika zmierzyć omomierzem rezystancję łapiąc drugim końcem masę skądkolwiek, powinien pokazywać "0"

aby sprawdzić czy podaje sygnał:
ustawić stacyjkę na WYŁĄCZONY
musisz "wkraść" się we wtyk od sensora CKP (czyli mieć dostęp do terminala 1 i 2 kabelkami, ale CKP sensor musi być nadal podpięty
krótko zakręć silnikiem
zmierz napięcie między terminalami 1 i 2 (podczas tej próby zapłonu powinno być 0,4 - 4 V (skaczące)
zapal normalnie silnik
poczekaj az złapie jałowe obroty
ponownie dokonaj mierzenia (teraz powinno wskazywać 1,5-2,5 V skaczące)


Karol208 - 07-08-2007, 23:36

Chooper, Co do tego uzywania miernika to bym uwazal bo moze uszkodzic czujnik. (Chyba ze posiadamy taki miernik za kilkaset zl z niskim napieciem pomiarowym) Najlepiej sprawdzic oscyloskopem badz tez dioda ktora bedzie mrugac.
josie - 08-08-2007, 10:33

Karol208 napisał/a:
Chooper, Co do tego uzywania miernika to bym uwazal bo moze uszkodzic czujnik. (Chyba ze posiadamy taki miernik za kilkaset zl z niskim napieciem pomiarowym) Najlepiej sprawdzic oscyloskopem badz tez dioda ktora bedzie mrugac.


:shock:
Przecież najgorszy woltomierz ma rezystancję wewnętrzną przynajmniej kilka mega omów - to tak jak byś palcem te przewody zwarł.

Bartek - 08-08-2007, 10:59

Bardziej chodzi o omomierz.....
Matejko - 08-08-2007, 13:11

no i po wszystkim padl czujnik przy rozrzadzie ten na wale korbowym - przynajmniej tak MUT-II pokazal
wichura1 - 09-08-2007, 12:06

No i co złożyłeś ten badziew? Działa?
Matejko - 09-08-2007, 15:07

odebralem, auto dziala
Dzieki Ci moj ty wybawco Marcinie :)
bo to dzieki wichurze moje autko ozylo :)

zrobie ladne zdjecie tego sensora i umieszcze - moze podpowiecie co go tak zjadlo, bo tam gdzie sie znajduje nie ma prawa z nim nic zrobic pasek rozrzadu itp.

Anonymous - 30-08-2007, 08:41

Podepnę się pod temat, bo mam właśnie podobny problem po wymianie rozrządu w galancie 2.0 td (4d68) z 98r.
W trakcie wymiany, mechanior pokrzywił blaszkę wzbudzającą impulsy w czujniku
położenia wału, a ta go rozwaliła w strzępy.
Auto jeżdzi, ale "komputer" działa w trybie awaryjnym.
I tu pytanko, czy takie czujniki były montowane w innych silnikach mtsu poza 4d68 z galanta?
Szukam używki, bo cena nowego troszkę powala.

Krzyzak - 30-08-2007, 17:34

protetyk, jak mechanior skrzywil, to niech on szuka - niech odpowiada za swoje partactwo
Anonymous - 31-08-2007, 06:30

To akurat jest oczywiste, ale niestety sprawa prawdopodobnie wyląduje w sądzie........
Ale nie ma tego złego, przynajmniej dowiedziałem się o co chodzi w tych czujniczkach.
http://www.auto-online.pl...iki/cz_polo.htm
Co prawda dalej nie wiem w jakich innych silnikach montowany był ten konkretny czujnik,
ale wychodzi na to, że można zastosować każdy inny hallotron, który tylko podejdzie.

wichura1 - 12-09-2007, 21:20

Matejko da ci kontakt do tego gościa, zapłacił za Hallotron 120PLN
hitman - 18-04-2010, 22:58

Panowie chyba mam podobny problemi chcialem odswiezyc temat, gdyz ostatnio wymienialem rozrzad i po wymienie odpalalem auto kilka razy i ok wrocilem do domu i po 5h postoju auto nie chce odpalic pompa dziala, CE gasnie normalnie, wszystkie bezpieczniki i wtyczki posprawdzalem, samochod tak jakby juz miel odpalic ale nagle slychac sam rozrusznik i nic wiecej. Zapraszam tez do tego tematu dokladniej opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51522 prosze o sugestie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group