To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [ C50 1.5 12v] 42 bład ecu przed jak i po wymianie pompy

Anonymous - 05-09-2007, 12:52
Temat postu: [ C50 1.5 12v] 42 bład ecu przed jak i po wymianie pompy
Witam. Tak jak w temacie. po przekręceniu kluczyka i podłaczeniu diody niby wszystko jest ok CE gaśnie i dioda mruga przez cały czas "jedynkami" . Po uruchomieniu silnika zapala sie CE i dioda wymruguje bład 42 czyli pompa paliwa...
Tak samo było przed wymianą i po wymianie.
Przed wymianą silnik kichał prychał, czasem po kilku próbach odpalenia pracował na wolnych obrotach, ale po jakimś czasie gasł a że nie dał rady wejść na obroty to nawet nie wspomne....
Po wymianie niby wszystko ok, odpala normalnie wchodzi na obroty tez jak należy ale dalej zapala się CE i wywala błąd. oczywiście reset po wymianie zrobiony...
Moze ktos mnie oswieci i pomoże bo już zgłupiałem i totalnie nie wiem co to moze być...

Anonymous - 05-09-2007, 19:11

Albo ECU (komputer) wariuje czyli musisz w nim wymienić kondensatory lub oddać do naprawy
albo przewód biegnący do pompy jest uszkodzony
lub zaśniedziały (np. brak styku przy pompie)

romek555 - 12-09-2007, 21:56

tak jak pisze Anazar, błąd pompy paliwa nie oznacza jej uszkodzenia tylko sygnalizuje, że ECU dostaje jakieś nieprawidłowe odczyty-sygnały (lub ich nie otrzymuje)
sytuacja może wyglądać tak, że czujnik ciśnienia paliwa przy wtryskach (jeśli występuje) podaje wartość zbyt niskiego ciśnienia, które może być spowodowane zanieczyszczeniem (uszkodzeniem) czujnika lub problem z okablowaniem, dokładnie tak samo jak z okablowaniem pompy
zacznij od ECU później okablowanie pompy, następnie szukaj za pomocą "starego" laptopa z RS232 + TMO datalogger + kabelek

Anonymous - 16-09-2007, 13:46

wymienilem kompa i niby ce sie nie pali ale na bezynce nie chce dalej jechac;(
Anonymous - 16-09-2007, 14:15

mlody89 napisał/a:
wymienilem kompa i niby ce sie nie pali ale na bezynce nie chce dalej jechac;(


... jak wyżej napisano:
.... stary laptop z RS232 + TMO datalogger + kabelek :!:
trzeba sprawdzic odczyty z czujników....

tu znajdziesz prawidłowe wartości dla poszczególnych czujników:
http://www.vfaq.com/TMO/

... lub kolega/mechanik z urządzeniem do odczytu błędów ...
te urządzenia (z wyświetlaczami) także wyświetlają dane z czujników.

Anonymous - 21-09-2007, 10:27

Anazar, juz doszedlem co to bylo paliko bylo za malo oktanowe zmienilem stacje i wszystko dziala jak w zegareczku ;) dzieki za pomoc
saphire - 21-09-2007, 12:07

To jeszcze napisz gdzie i na jakiej stacji ten szajs kupowałeś. Będziemy omijać :badgrin:
Anonymous - 21-09-2007, 18:59

to byla stodołowa rozlewnia hehehe w goniadzu na stacjach z ruska mieszaja i nie chce jechac heheh ale teraz bede na nich uwazac ;)
Anonymous - 21-09-2007, 21:10

mlody89 napisał/a:
Anazar, juz doszedlem co to bylo paliko bylo za malo oktanowe zmienilem stacje i wszystko dziala jak w zegareczku ;) dzieki za pomoc


To też nie tylko moja opinia, ale Misie jadą wyłacznie jak paliwko ma tyle oktanów, co jest napisane na dystrybutorze :)

Staram się tankować wyłacznie na Shell'u lyb BP (nie zawiodły mnie)... resztę stacji staram się omijać :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group