[ C50 1.5 12v] 42 bład ecu przed jak i po wymianie pompy |
Autor |
Wiadomość |
mlody89 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 12:52 [ C50 1.5 12v] 42 bład ecu przed jak i po wymianie pompy
|
|
|
Witam. Tak jak w temacie. po przekręceniu kluczyka i podłaczeniu diody niby wszystko jest ok CE gaśnie i dioda mruga przez cały czas "jedynkami" . Po uruchomieniu silnika zapala sie CE i dioda wymruguje bład 42 czyli pompa paliwa...
Tak samo było przed wymianą i po wymianie.
Przed wymianą silnik kichał prychał, czasem po kilku próbach odpalenia pracował na wolnych obrotach, ale po jakimś czasie gasł a że nie dał rady wejść na obroty to nawet nie wspomne....
Po wymianie niby wszystko ok, odpala normalnie wchodzi na obroty tez jak należy ale dalej zapala się CE i wywala błąd. oczywiście reset po wymianie zrobiony...
Moze ktos mnie oswieci i pomoże bo już zgłupiałem i totalnie nie wiem co to moze być... |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 19:11
|
|
|
Albo ECU (komputer) wariuje czyli musisz w nim wymienić kondensatory lub oddać do naprawy
albo przewód biegnący do pompy jest uszkodzony
lub zaśniedziały (np. brak styku przy pompie) |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 12-09-2007, 21:56
|
|
|
tak jak pisze Anazar, błąd pompy paliwa nie oznacza jej uszkodzenia tylko sygnalizuje, że ECU dostaje jakieś nieprawidłowe odczyty-sygnały (lub ich nie otrzymuje)
sytuacja może wyglądać tak, że czujnik ciśnienia paliwa przy wtryskach (jeśli występuje) podaje wartość zbyt niskiego ciśnienia, które może być spowodowane zanieczyszczeniem (uszkodzeniem) czujnika lub problem z okablowaniem, dokładnie tak samo jak z okablowaniem pompy
zacznij od ECU później okablowanie pompy, następnie szukaj za pomocą "starego" laptopa z RS232 + TMO datalogger + kabelek |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
mlody89 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2007, 13:46
|
|
|
wymienilem kompa i niby ce sie nie pali ale na bezynce nie chce dalej jechac;( |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2007, 14:15
|
|
|
mlody89 napisał/a: | wymienilem kompa i niby ce sie nie pali ale na bezynce nie chce dalej jechac;( |
... jak wyżej napisano:
.... stary laptop z RS232 + TMO datalogger + kabelek
trzeba sprawdzic odczyty z czujników....
tu znajdziesz prawidłowe wartości dla poszczególnych czujników:
http://www.vfaq.com/TMO/
... lub kolega/mechanik z urządzeniem do odczytu błędów ...
te urządzenia (z wyświetlaczami) także wyświetlają dane z czujników. |
|
|
|
 |
mlody89 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2007, 10:27
|
|
|
Anazar, juz doszedlem co to bylo paliko bylo za malo oktanowe zmienilem stacje i wszystko dziala jak w zegareczku dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-09-2007, 12:07
|
|
|
To jeszcze napisz gdzie i na jakiej stacji ten szajs kupowałeś. Będziemy omijać |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mlody89 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2007, 18:59
|
|
|
to byla stodołowa rozlewnia hehehe w goniadzu na stacjach z ruska mieszaja i nie chce jechac heheh ale teraz bede na nich uwazac |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2007, 21:10
|
|
|
mlody89 napisał/a: | Anazar, juz doszedlem co to bylo paliko bylo za malo oktanowe zmienilem stacje i wszystko dziala jak w zegareczku dzieki za pomoc |
To też nie tylko moja opinia, ale Misie jadą wyłacznie jak paliwko ma tyle oktanów, co jest napisane na dystrybutorze
Staram się tankować wyłacznie na Shell'u lyb BP (nie zawiodły mnie)... resztę stacji staram się omijać |
|
|
|
 |
|