Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ C50 1.5 12v] 42 bład ecu przed jak i po wymianie pompy
Autor Wiadomość
mlody89
[Usunięty]

  Wysłany: 05-09-2007, 12:52   [ C50 1.5 12v] 42 bład ecu przed jak i po wymianie pompy

Witam. Tak jak w temacie. po przekręceniu kluczyka i podłaczeniu diody niby wszystko jest ok CE gaśnie i dioda mruga przez cały czas "jedynkami" . Po uruchomieniu silnika zapala sie CE i dioda wymruguje bład 42 czyli pompa paliwa...
Tak samo było przed wymianą i po wymianie.
Przed wymianą silnik kichał prychał, czasem po kilku próbach odpalenia pracował na wolnych obrotach, ale po jakimś czasie gasł a że nie dał rady wejść na obroty to nawet nie wspomne....
Po wymianie niby wszystko ok, odpala normalnie wchodzi na obroty tez jak należy ale dalej zapala się CE i wywala błąd. oczywiście reset po wymianie zrobiony...
Moze ktos mnie oswieci i pomoże bo już zgłupiałem i totalnie nie wiem co to moze być...
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2007, 19:11   

Albo ECU (komputer) wariuje czyli musisz w nim wymienić kondensatory lub oddać do naprawy
albo przewód biegnący do pompy jest uszkodzony
lub zaśniedziały (np. brak styku przy pompie)
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 12-09-2007, 21:56   

tak jak pisze Anazar, błąd pompy paliwa nie oznacza jej uszkodzenia tylko sygnalizuje, że ECU dostaje jakieś nieprawidłowe odczyty-sygnały (lub ich nie otrzymuje)
sytuacja może wyglądać tak, że czujnik ciśnienia paliwa przy wtryskach (jeśli występuje) podaje wartość zbyt niskiego ciśnienia, które może być spowodowane zanieczyszczeniem (uszkodzeniem) czujnika lub problem z okablowaniem, dokładnie tak samo jak z okablowaniem pompy
zacznij od ECU później okablowanie pompy, następnie szukaj za pomocą "starego" laptopa z RS232 + TMO datalogger + kabelek
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
mlody89
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 13:46   

wymienilem kompa i niby ce sie nie pali ale na bezynce nie chce dalej jechac;(
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 14:15   

mlody89 napisał/a:
wymienilem kompa i niby ce sie nie pali ale na bezynce nie chce dalej jechac;(


... jak wyżej napisano:
.... stary laptop z RS232 + TMO datalogger + kabelek :!:
trzeba sprawdzic odczyty z czujników....

tu znajdziesz prawidłowe wartości dla poszczególnych czujników:
http://www.vfaq.com/TMO/

... lub kolega/mechanik z urządzeniem do odczytu błędów ...
te urządzenia (z wyświetlaczami) także wyświetlają dane z czujników.
 
 
mlody89
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 10:27   

Anazar, juz doszedlem co to bylo paliko bylo za malo oktanowe zmienilem stacje i wszystko dziala jak w zegareczku ;) dzieki za pomoc
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-09-2007, 12:07   

To jeszcze napisz gdzie i na jakiej stacji ten szajs kupowałeś. Będziemy omijać :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlody89
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 18:59   

to byla stodołowa rozlewnia hehehe w goniadzu na stacjach z ruska mieszaja i nie chce jechac heheh ale teraz bede na nich uwazac ;)
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 21:10   

mlody89 napisał/a:
Anazar, juz doszedlem co to bylo paliko bylo za malo oktanowe zmienilem stacje i wszystko dziala jak w zegareczku ;) dzieki za pomoc


To też nie tylko moja opinia, ale Misie jadą wyłacznie jak paliwko ma tyle oktanów, co jest napisane na dystrybutorze :)

Staram się tankować wyłacznie na Shell'u lyb BP (nie zawiodły mnie)... resztę stacji staram się omijać :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.