To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] [SILNIK] Lampka autodiagnostyki silnika

Anonymous - 11-09-2007, 19:16
Temat postu: [MSS ALL] [SILNIK] Lampka autodiagnostyki silnika
witam od 2 tygodni posiadam space stara 1.8 gdi po servisie i wymiane paskow procz rozrzadu zaczely swirowac obroty i zapalila sie lampka autodiagnostyki silnika co powinienem zrobic czy jest to jakas powazna usterka.w servisie koles chce mi komputer zrstartowac czy powinien ustawic tylko obroty ? prosze o pomoc
saphire - 11-09-2007, 20:30

Najpierw niech ci podepnie kompa do MUT-II i odczyta kod usterki. Może przy okazji wymiany rozrządu uwalili czujniki położenia wałków lub wału.
menti - 12-09-2007, 20:21

Dokładnie...sprawdź podłączając pod komputer!
Nie wiem czy Ci to pomoże (ja mam 1.9 Di-D) i przy wymianie oleju oraz filtrów (powietrza, oleju oraz paliwa) super mechanior coś poruszał i lampka od silnika mi świeciła. Najbardziej podobało mi się jego tłumaczenie....przecież ja nic nie dotykałem!!!! :D
I wracając do wątku....na miejscu posprawdzałem wszystkie wtyki, kabelki, które są widoczne...po sprawdzeniu wszystkich (starałem się docisnąć złączki do siebie) kontrolka przestała świecić (tzn. nie na stałe - po przekręceniu kluczyka zapala ale po sprawdzeniach gaśnie).
Kończąc: postaraj się posprawdzać wszystkie kabelki...jak nie pomoże na komputer.

Anonymous - 12-09-2007, 21:03

Z gory dziekuje!mozliwe ze cos poruszal przy servisie poniewaz tez mi olej wymienial i filtr.Awracajac dzis mialem odebrac w pelni sprawne autko dzwonie i lipa okazalo sie wszystko oki na kompie ale koles nie wie dlaczego po przejechaniu 10 15 kil i rozgrzaniu silnika lampka sie wlacza i nie chce zgasnac.Wroc przed pojechaniem do mechesa startnalem moje cudo lampeczka nie zgasla ale cos z obrotami sie kickalo spadaly i lampa tez przygasala troszki wiec mam nadzieje ze to nic powaznego ma juz dosc 4 msc kupilem forda i 4 tyg tylko jezdzil dlatego jestem troszki przerazony ze moze byc znowu jakas lipa mam nadzieje (odpukac )ze nie.
saphire - 12-09-2007, 21:12

No moment, BYŁEŚ W ASO i podpięli ci auto do MUT'a czy byłeś u innego majstra i podpinał ci auto do ,,jakiegoś tam kompa'' ? Bo jak się kontrolka zapala to błąd jest rejestrowany w pamięci ECU i MUT go z historii błędów wyciągnie i pokaże czego dotyczy więc nie kapuję jak to możliwe że nie ma tego na odczycie :?: i niech od razu sprawdzą wykresy z lambdy pod obciążeniem.
igi - 14-09-2007, 07:57

sotolll napisał/a:
zaczely swirowac obroty i zapalila sie lampka autodiagnostyki silnika


U mnie stało się podobnie ale wystarczyło tylko docisnąć przewód podciśnieniowy regulatora wolnych obrotów

Anonymous - 18-09-2007, 20:57
Temat postu: Pseudo meches
witam ponownie wiec odebralem od pana mechesa autko lampka auto diagn gasnie gosc nie wie dlaczego lol natomoast obroty dalej swiruja i autko mi gasnie .nastepna rzecza jaka zauwazylem jest to ze przy obrotach pow 2 t autko idzie jak rakieta a jak tylko zrownam obroty do 2 t to autko sie dusi tak jakby paliwa nie dostawal i po dodaniu gazu jest tak dziwnie najpierw go przytrzymuje jakby a potem mnie wciska w fotel, uuuf ale na szczescie podjalem ta decyzje jade do autoryzowanego servisu mam dosc jakis pseudo mech.oddalem autko na servis bylo git po servisie lampka problemy z obrotami i co najsmiesniejsze w tym wszystkim MECHANIK nie wiec co sie dzieje.Dzieki sprawdze ten przewod tylko gdzie go moge zlokalizowac dokladnie?
Bartek - 18-09-2007, 21:28

saphire napisał/a:
Najpierw niech ci podepnie kompa do MUT-II i odczyta kod usterki.



Wystarczy wsadzić spinacz biurowy między pin 1 a 4 złącza diagnostyczniego i sam wymiga kontrolką co go boli.....

[ Dodano: 18-09-2007, 21:29 ]
A co do Twojego problemu - stawiam na nieszczelny dolot.......

saphire - 18-09-2007, 21:58

Bartek ale on ma 1.8GDI taki jak w Cari a tu przecież ten patent nie działa. Sprawdziłem na swojej.
Bartek - 18-09-2007, 22:18

saphire napisał/a:
Sprawdziłem na swojej.


HMMMMMM ciekawe...... ja sprawdziłem w co najmniej 5 i działa........przedliftowych i poliftowych......

Anonymous - 18-09-2007, 22:29

odnosnie tego duszenia sie auta to prawdopodobnie beda to przewody wysokiego napiecia lub swiece lub to i to ;-) mialem tak juz w misiaku
saphire - 18-09-2007, 22:29

Kiedyś mi mechanior zeznał że ponoć ta funkcjonalność jest ustawialna MUT'em i wcale nie koniecznie musi to działać niestety nie wiedział jak to się w MUT programuje by to aktywować no i u mnie nie działa :) ale ponoć więcej ciekawych rzeczy można MUTem powłączać jak choćby zmianę wskazań spalania w galonach/milę itp. Podobno nawet tryb pracy silnika GDI można ustawić na Japonię i uboga zamiast 1:25 będzie 1:40 ale wtedy trzeba już na bezsiarkowej jeździć niemniej zeznawał że jak daaawno temu na takim szkoleniu z MUTa był to goście mówili o takich wodotryskach oczywiście nie uświadamiając w szczegółach co i jak.
Anonymous - 18-09-2007, 22:48

Bartek napisał/a:

Wystarczy wsadzić spinacz biurowy między pin 1 a 4 złącza diagnostyczniego i sam wymiga kontrolką co go boli.....

[ Dodano: 18-09-2007, 21:29 ]
A co do Twojego problemu - stawiam na nieszczelny dolot.......


A czym wymiga (którą kontrolką) i co wymiga (gdzie jest jakieś zestawienie błedów ?

Drugie pytanie: czy MSS pogada sobie z czytnikami na układzie ELM320 ? Np. http://www.scantool.net/ ?

Bartek - 19-09-2007, 10:54

Programowanie, tylko MUTem, ale odczyt błędów spinaczem......

Miga kontrolka silnika (błędami silnika) i ABSu (błędami ABSu)....

Tabel jest wiele, ale zawsze da się do którejś dopasować

Krzyzak - 19-09-2007, 17:37

Bartek napisał/a:
Miga kontrolka silnika (błędami silnika) i ABSu (błędami ABSu)....

SRS bledami poduszek
N bledami automatycznej skrzyni biegow



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group