Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Witam mam problem ze zbyt niskimi obrotami PR
Anonymous - 14-09-2007, 14:28 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Witam mam problem ze zbyt niskimi obrotami PR W mojej cari auto mam problem i nikt mi nie umie pomóc.Na rozgrzanym silniku obroty spadają do 400 a czasami nawet niżej.Ostanio badałem na testerze i wyskoczył błąd 92 ETV MTR FB jednak elektromechanik nie potrafił powiedzieć co to jest za błąd.......proszę mi pomóc.
Bartek - 14-09-2007, 14:42
Ja umiem Ci pomóc.....
rradek napisał/a: | 92 ETV MTR FB |
To błąd przepustnicy - jest ona do regeneracji......wykręcić, w paczuszkę i wysłać do mnie
Anonymous - 14-09-2007, 15:59
ok .super!!!jaki to będzie koszt??
Bartek - 14-09-2007, 18:35
Zależy co zdechło..... na pewno mniej niż nowa-używana przepustnica (o nowej nie wspominając)
kris80 - 15-09-2007, 21:21
witam ja miałem taki sam problem ale okazało sie ze to przepływomierz powietrza padł
regeneracja kosztowała mnie chyba 200 zł
Bartek - 16-09-2007, 11:43
kris80, co Ty gadasz..... błąd 92 - Electronic Throttle Valve MoToR FeedBack (dużymi literami skrót) czyli błąd wychylenia przepustnicy (kąt wychylenia przepustnicy przez silnik jest o 20% inny niż ECU każe ustawić )..........Ktoś Cię poprostu naciągnął na 200 zł pewnikiem za czyszczenie przepustnicy lub uszczelnienie dolotu (wymiana opaski za 2 zł)......
Anonymous - 17-09-2007, 11:00
witam,czyli mam rozumiec że wynika to z jakiejs nieszczelności??lub zanieczyszczenia przepustnicy??
Bartek - 17-09-2007, 11:21
Zazwyczaj nie..... Kolegę kris80, poprostu ktoś oszukał, ponieważ za 200 zł NIE DA się zregenerować przepływomierza, a taką bajkę usłyszał......więc skoro ktoś usunął błąd, to musiała być to błachostka....
Tobie radzę zacząć od wyczyszczenia przepustnicy, jak to nie pomoże, to regeneracja siłownika Cię czeka.....lub wymiana czujnika położenia przepustnicy, ale to wychodzi dopiero po rozebraniu zespołu przepustnicy na śrubeczki
Anonymous - 17-09-2007, 11:27
dzięki bardzo.......
wazu - 17-09-2007, 16:18
Mam pytanko przy okazji rozmowy o niskich obrotach. W mojej cari GDI na zimnym silniku obroty są OK tzn. 700-800 obrotów. Po dobrym rozgrzaniu (np. trasa 100 km) obroty na luzie spadają do 600 i zaczyna silnikiem trochę trząść. Silnik nie gaśnie, ale przy staniu w korku, albo na światłach trochę to wkurza. Czy czyszczenie przepustnicy może mieś wpływ na takie zachowanie? Ostatnio czyściłem przepustnicę (co prawda nie kompleksowo, rozkręcając ją-nie miałem uszczelki, a tylko z grubsza ile się da zdejmując "słonia" i odchylając przepustnicę). Po tym "zabiegu" nie zresetowałem kompa. Czy resetowanie kompa i uczenie obrotów jest konieczne po każdym czyszczeniu przepustnicy?
Bartek - 17-09-2007, 16:30
wazu napisał/a: | Czy czyszczenie przepustnicy może mieś wpływ na takie zachowanie? |
Tak - zasadnicze znaczenie
wazu napisał/a: | Ostatnio czyściłem przepustnicę (co prawda nie kompleksowo, rozkręcając ją-nie miałem uszczelki, a tylko z grubsza ile się da zdejmując "słonia" i odchylając przepustnicę). |
widać nieskutecznie to zrobiłeś
wazu napisał/a: | Czy resetowanie kompa i uczenie obrotów jest konieczne po każdym czyszczeniu przepustnicy? |
W GDi praktycznie można nie uczyć - sam się nauczy.....
wazu - 17-09-2007, 16:38
Dzięki Bartek za info. Powiedz mi jeszcze tylko, czy muszę mieć oryginalną uszczelkę pod przepustnicę, czy mogę ją wyciąć z jakiegoś materiału np. kartonu, a jeżeli tak, czy to musi być jakiś specjalny karton.
Anonymous - 17-09-2007, 16:43
tak raczej tak z tego co juz wiem....,powinienes rozłączyć klemy na pół godziny,póżniej upewnij sie czy wszystko masz wyłączone np radio klima itd i zapalasz bez gazu i zostawiasz na 15min na wolnych obrotach po tym czasie włączasz wszystko klime światła radio tak aby pracował na pełnym obciązeniu.....nie dodawaj gazu i tak na 15 min.To cała procedura.....ale to pewnie juz wiesz.....
hehe cari to moje 8 autko ale pierwszy japończyk......mam ja dopiero dwa miesiące i faktycznie to mitsumania;-)) to choroba......ale całkiem to przyjemne.hehe
|
|
|