Eclipse - Techniczne - pytania o wiázki silnika turbo
TommiCrazy - 01-10-2007, 23:19 Temat postu: pytania o wiázki silnika turbo jak duze roznice sa w wiázkach turbo a w wiázkach NA?
czy przy przekladce silnika trzeba calá wiázka przekladac czy mozna uzyc czesc okablowania silnika NA?
czy wiázka z silnika pochádzácego z auta angielskiego bedzie krotsza? czy ecu w aucie angielskim tez bedzie po stronie angielskiego pasazera? ( tzn lustrzane odbciie?)
czy wiázki w autach lancer/eclipse/galant turbo sá takie same?
pozdrawiam i prosze o konkrety !
Bartek - 02-10-2007, 07:31
TommiCrazy napisał/a: | jak duze roznice sa w wiázkach turbo a w wiázkach NA? |
Wiązka ma więcej przewodów. Jeżeli pytasz o różnicę w wiązce 2.0 SOHC a 2.0 DOHC turbo, to śmiało można powiedzieć, że pasują tylko 3 przewody idące do TPS - wszystkie pozostałe mają inną długość i wielu brakuje. Przerabiałem wiązkę sohc na dohc - naprawdę jest hardcore, ale jeździ u mnie już z 5 lat.....
TommiCrazy napisał/a: | czy przy przekladce silnika trzeba calá wiázka przekladac czy mozna uzyc czesc okablowania silnika NA? |
Jeżeli masz wiązkę DOHC, to możesz (brakuje w niej dosłownie 4 przewodów), jeżeli SOHC - zapomnij
TommiCrazy napisał/a: | czy wiázka z silnika pochádzácego z auta angielskiego bedzie krotsza? czy ecu w aucie angielskim tez bedzie po stronie angielskiego pasazera? ( tzn lustrzane odbciie?) |
Wiązka silnikowa jest absolutnie inna jeżeli chodzi o długości
TommiCrazy napisał/a: | czy wiázki w autach lancer/eclipse/galant turbo sá takie same? |
Tu pojawia się największa zabawa......
Napisz Tomku z czego pochodzi silnik, a z czego ECU, bo:
- Wiązka Eclipsa, względem Galanta mocno się różni długością przewodów (eclipse jest dłuższa) i "upleceniem" przewodów towarzyszących - od miesiąca walczę z przeróbką wiązki Eclipsa do Galanta turbo - roboty jest naprawdę sporo.
- wiązka lancera (rozumiem EVO) zależy od rocznika i to mocno, ale żadna z nich nie jest zbytnio podobna do wiązki Galanta
TommiCrazy napisał/a: | prosze o konkrety ! |
Zadaj bardziej konkretne pytanie.... ukierunkuję Cię, podaj dane:
- jaka buda (model/rok)
- jakie ECU (model/rok)
- jaki silnik (model/rok)
TommiCrazy - 02-10-2007, 10:10
dlugo szukalem wlasnie takiej odpowiedzi ! Dzieki Bartek !
wiec tak
silnik pochodzi z evo 1 (1992-94)
ecu mam wlasnie od tego silnika razem z wiázká ktorá trzbea naprawiac gdyz zostala przez poprzedniego wlasciciela przeciéta, tak ze teraz widze ze sensu niema.
w takim razie najlepiej by bylo zamowic wiazke DOHC z galanta w polsce i zrobic upgrade o 4ry kable?
juz jakos w przyszlym tygodniu chce wrzucic silnik do galanta, do polowy grudnia trzeba bedzie ostatecznie poradzic sobie z elektryká bo autko rusza do poslki !
Bartek - 03-10-2007, 15:53
Najłatwiej z jednym ale......
W jakim układzie EVO I ma piny w ECU? Szczerze nie miałem takiego ECU w rękach. Są pewnikiem 3 złącza, tylko w jakim układzie:
- duże, średnie, małe
czy
- duże, małe, średnie??
Krzyzak - 03-10-2007, 16:59
Nie wiem jak starsze, ale evo 5 i 6 maja 4 konektory (duzy, maly, malutki, sredni).
TommiCrazy - 04-10-2007, 00:45
kolejnosc pinow to!
Duuuuuuza,Mala,Srednia
Komp ma oznaczenia
MD187701 E2T38381
ecu podobno bylo stronjone do podkreconych parametrow tego silnika, wiec o ile nie kupilem jakiegos bubla powinno wszystko dzialac
zastanawiam sie tylko czy zwykla skrzynia z galanta sohc bedzie sie trzymac silnika turbo ? oby caly ten dzwon skrzyni byl taki sam.
jutro jade zawiesc czesci do mechanika, a w piatek prawdopodobie auto trafi do warsztatu.
wiázke byc moze bedzie mial showel , jak nie to bede musial szukac gdzie sie tylko da.
Hubeeert - 04-10-2007, 01:21
TommiCrazy napisał/a: | zastanawiam sie tylko czy zwykla skrzynia z galanta sohc bedzie sie trzymac silnika turbo ? | Obstawiam, że kielich się może przytrzymać bo reszta się rozleci.
Nie teoretyzuję - ta skrzynia miała wytzreymać sporo mniejszy moment obrotowy.
TommiCrazy - 04-10-2007, 01:35
wiem Hubercie , dlatego tez poprostu chce na tej skrzyni wrocic do polski i zaloze tam skrzynie od eclipse gst, mialem zamiar kupic skrzynie 4x4 i zablokowac wyjscie na tylny naped ale duzo ludzi mi to odradzalo
Bartek - 04-10-2007, 09:00
Niestety wiązka od Gala odpada......absolutnie inny pin-out do ECU nawet złączki mechanicznie nie będą pasowały. Masz rzeźbę i to poważną, albo szukanie wiązki od EVO.....
Skrzyni SOHC na 7-bolt nie założysz..... chyba, źe to 6-bolt, to przekładając koło zamachowe i sprzęgło spasujesz....
TommiCrazy - 04-10-2007, 10:04
no to sie zaczynam bac...... czy galant turbo w wersji usa tez bedzie mial inne piny?
kurcze z tego co mi wiadomo evo 1 i 2 sa bolt 6 a evo 3 moze juz byc bolt 7
najlepiej porobie zdiecia wszystkich gratow dzis i powstawiam je na imagshack
Anonymous - 04-10-2007, 18:41
evo3 to jest 7bolt, a nie może być
kiepuczi - 04-10-2007, 18:52
zadne evo nigdy nie mialo silnika 6 bolt. To tylko mity. fizycznie to niemozliwe bo produkcje silnikow 6 bolt zakonczono z kwietniem 1992 roku. wszystkie evo to 7 bolt, z ta roznica ze silnik evo III jest odpowiednikiem eclipse 2g. swap" bolt on " do 2g.
swap silnika 6 bolt nie jest "bolt on", tak chcialem rozwiac wasze watpliwosci w tej materii.
wiazki 1g NT DOHC mozna swobodnie zaadoptowac do silnika turbo
TommiCrazy - 04-10-2007, 21:13
okej, ochlonolem, i zedytowalem posta... po tym co napisal kiepuczi wiem na czym stoje, dla pewnosci sciaglem sprzeglo i okazalo sie ze kolo zamachowe jest na 7 srob
czyli opcje
na ebaju jest skrzynia awd z evo3 ( gdzie wlasciciel pisze ze pasuje tez do 1 i 2)
ale czy taka skrzynia 4x4 moze pracowac bez transfer boxu?
boje sie ze galant fwd nie bedzie mial miejsca by wstawic tam skrzynie i transfer box
ja juz niewiem jednego, co bartku masz na mysli wspomianjac o láczkach mechanicznych?
ja juz po prostu niewiem co robic , gdyby auto bylo w polsce to bym sie tak nieprzejmowal.
[/list]
Bartek - 05-10-2007, 08:58
Miałem na myśli tylko to, że wiązka DOHC kończy się zuuuupełnie innymi złączkami do kompa niż w EVO.
Jest jednak światełko w tunelu.... wiązka od GSa/GST 2g. ale roboty elektronicznej i tak będzie sporo
TommiCrazy - 05-10-2007, 10:03
wlasnie o to mi chodzi, chce kupic wiázke z ktorej bedzie najmiejsze zlo, mam tu kogos kto to zaadoptuje, .... no to wtakim razie zaczynam szukac wiázki od gs/gst
teraz jeszcze pytanie, jesli skryznia biegow pochodzi od eclipsy lub od evo...czy wielkosc wieloklinu od przegobow bedzie taka sama jak w galantach? czy tu tez co model to innaczej?
zaraz wysle PW na ebaju do wlasciciela tej skrzyni od evo 3, poprosze go o podanie numerow na tabliczce skrzyni
|
|
|