pytania o wiázki silnika turbo |
Autor |
Wiadomość |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 01-10-2007, 23:19 pytania o wiázki silnika turbo
|
|
|
jak duze roznice sa w wiázkach turbo a w wiázkach NA?
czy przy przekladce silnika trzeba calá wiázka przekladac czy mozna uzyc czesc okablowania silnika NA?
czy wiázka z silnika pochádzácego z auta angielskiego bedzie krotsza? czy ecu w aucie angielskim tez bedzie po stronie angielskiego pasazera? ( tzn lustrzane odbciie?)
czy wiázki w autach lancer/eclipse/galant turbo sá takie same?
pozdrawiam i prosze o konkrety ! |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-10-2007, 07:31
|
|
|
TommiCrazy napisał/a: | jak duze roznice sa w wiázkach turbo a w wiázkach NA? |
Wiązka ma więcej przewodów. Jeżeli pytasz o różnicę w wiązce 2.0 SOHC a 2.0 DOHC turbo, to śmiało można powiedzieć, że pasują tylko 3 przewody idące do TPS - wszystkie pozostałe mają inną długość i wielu brakuje. Przerabiałem wiązkę sohc na dohc - naprawdę jest hardcore, ale jeździ u mnie już z 5 lat.....
TommiCrazy napisał/a: | czy przy przekladce silnika trzeba calá wiázka przekladac czy mozna uzyc czesc okablowania silnika NA? |
Jeżeli masz wiązkę DOHC, to możesz (brakuje w niej dosłownie 4 przewodów), jeżeli SOHC - zapomnij
TommiCrazy napisał/a: | czy wiázka z silnika pochádzácego z auta angielskiego bedzie krotsza? czy ecu w aucie angielskim tez bedzie po stronie angielskiego pasazera? ( tzn lustrzane odbciie?) |
Wiązka silnikowa jest absolutnie inna jeżeli chodzi o długości
TommiCrazy napisał/a: | czy wiázki w autach lancer/eclipse/galant turbo sá takie same? |
Tu pojawia się największa zabawa......
Napisz Tomku z czego pochodzi silnik, a z czego ECU, bo:
- Wiązka Eclipsa, względem Galanta mocno się różni długością przewodów (eclipse jest dłuższa) i "upleceniem" przewodów towarzyszących - od miesiąca walczę z przeróbką wiązki Eclipsa do Galanta turbo - roboty jest naprawdę sporo.
- wiązka lancera (rozumiem EVO) zależy od rocznika i to mocno, ale żadna z nich nie jest zbytnio podobna do wiązki Galanta
TommiCrazy napisał/a: | prosze o konkrety ! |
Zadaj bardziej konkretne pytanie.... ukierunkuję Cię, podaj dane:
- jaka buda (model/rok)
- jakie ECU (model/rok)
- jaki silnik (model/rok) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 02-10-2007, 10:10
|
|
|
dlugo szukalem wlasnie takiej odpowiedzi ! Dzieki Bartek !
wiec tak
silnik pochodzi z evo 1 (1992-94)
ecu mam wlasnie od tego silnika razem z wiázká ktorá trzbea naprawiac gdyz zostala przez poprzedniego wlasciciela przeciéta, tak ze teraz widze ze sensu niema.
w takim razie najlepiej by bylo zamowic wiazke DOHC z galanta w polsce i zrobic upgrade o 4ry kable?
juz jakos w przyszlym tygodniu chce wrzucic silnik do galanta, do polowy grudnia trzeba bedzie ostatecznie poradzic sobie z elektryká bo autko rusza do poslki ! |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-10-2007, 15:53
|
|
|
Najłatwiej z jednym ale......
W jakim układzie EVO I ma piny w ECU? Szczerze nie miałem takiego ECU w rękach. Są pewnikiem 3 złącza, tylko w jakim układzie:
- duże, średnie, małe
czy
- duże, małe, średnie?? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-10-2007, 16:59
|
|
|
Nie wiem jak starsze, ale evo 5 i 6 maja 4 konektory (duzy, maly, malutki, sredni). |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 04-10-2007, 00:45
|
|
|
kolejnosc pinow to!
Duuuuuuza,Mala,Srednia
Komp ma oznaczenia
MD187701 E2T38381
ecu podobno bylo stronjone do podkreconych parametrow tego silnika, wiec o ile nie kupilem jakiegos bubla powinno wszystko dzialac
zastanawiam sie tylko czy zwykla skrzynia z galanta sohc bedzie sie trzymac silnika turbo ? oby caly ten dzwon skrzyni byl taki sam.
jutro jade zawiesc czesci do mechanika, a w piatek prawdopodobie auto trafi do warsztatu.
wiázke byc moze bedzie mial showel , jak nie to bede musial szukac gdzie sie tylko da. |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2007, 01:21
|
|
|
TommiCrazy napisał/a: | zastanawiam sie tylko czy zwykla skrzynia z galanta sohc bedzie sie trzymac silnika turbo ? | Obstawiam, że kielich się może przytrzymać bo reszta się rozleci.
Nie teoretyzuję - ta skrzynia miała wytzreymać sporo mniejszy moment obrotowy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 04-10-2007, 01:35
|
|
|
wiem Hubercie , dlatego tez poprostu chce na tej skrzyni wrocic do polski i zaloze tam skrzynie od eclipse gst, mialem zamiar kupic skrzynie 4x4 i zablokowac wyjscie na tylny naped ale duzo ludzi mi to odradzalo |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-10-2007, 09:00
|
|
|
Niestety wiązka od Gala odpada......absolutnie inny pin-out do ECU nawet złączki mechanicznie nie będą pasowały. Masz rzeźbę i to poważną, albo szukanie wiązki od EVO.....
Skrzyni SOHC na 7-bolt nie założysz..... chyba, źe to 6-bolt, to przekładając koło zamachowe i sprzęgło spasujesz.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 04-10-2007, 10:04
|
|
|
no to sie zaczynam bac...... czy galant turbo w wersji usa tez bedzie mial inne piny?
kurcze z tego co mi wiadomo evo 1 i 2 sa bolt 6 a evo 3 moze juz byc bolt 7
najlepiej porobie zdiecia wszystkich gratow dzis i powstawiam je na imagshack |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2007, 18:41
|
|
|
evo3 to jest 7bolt, a nie może być |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 04-10-2007, 18:52
|
|
|
zadne evo nigdy nie mialo silnika 6 bolt. To tylko mity. fizycznie to niemozliwe bo produkcje silnikow 6 bolt zakonczono z kwietniem 1992 roku. wszystkie evo to 7 bolt, z ta roznica ze silnik evo III jest odpowiednikiem eclipse 2g. swap" bolt on " do 2g.
swap silnika 6 bolt nie jest "bolt on", tak chcialem rozwiac wasze watpliwosci w tej materii.
wiazki 1g NT DOHC mozna swobodnie zaadoptowac do silnika turbo |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 04-10-2007, 21:13
|
|
|
okej, ochlonolem, i zedytowalem posta... po tym co napisal kiepuczi wiem na czym stoje, dla pewnosci sciaglem sprzeglo i okazalo sie ze kolo zamachowe jest na 7 srob
czyli opcje
na ebaju jest skrzynia awd z evo3 ( gdzie wlasciciel pisze ze pasuje tez do 1 i 2)
ale czy taka skrzynia 4x4 moze pracowac bez transfer boxu?
boje sie ze galant fwd nie bedzie mial miejsca by wstawic tam skrzynie i transfer box
ja juz niewiem jednego, co bartku masz na mysli wspomianjac o láczkach mechanicznych?
ja juz po prostu niewiem co robic , gdyby auto bylo w polsce to bym sie tak nieprzejmowal.
[/list] |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-10-2007, 08:58
|
|
|
Miałem na myśli tylko to, że wiązka DOHC kończy się zuuuupełnie innymi złączkami do kompa niż w EVO.
Jest jednak światełko w tunelu.... wiązka od GSa/GST 2g. ale roboty elektronicznej i tak będzie sporo |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 05-10-2007, 10:03
|
|
|
wlasnie o to mi chodzi, chce kupic wiázke z ktorej bedzie najmiejsze zlo, mam tu kogos kto to zaadoptuje, .... no to wtakim razie zaczynam szukac wiázki od gs/gst
teraz jeszcze pytanie, jesli skryznia biegow pochodzi od eclipsy lub od evo...czy wielkosc wieloklinu od przegobow bedzie taka sama jak w galantach? czy tu tez co model to innaczej?
zaraz wysle PW na ebaju do wlasciciela tej skrzyni od evo 3, poprosze go o podanie numerow na tabliczce skrzyni |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
|