To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Błąd sondy lambda

Tomek15 - 10-10-2007, 12:25
Temat postu: Błąd sondy lambda
Witam, mam mały problem, podczas jazdy na gazie wyskakuje mi błąd sondy lambda.
Nadmienie że na bęzynce jest wszystko ok.
Mam instalke KME Diego sekwencyjna w silniczku 2.0 V6 -6A12
mam pytanko, czy podczas jazdy na gazie sygnał z sondy jest emulowany a sama sonda nie pracuje nie daje sygnału do kompa .

Proszę o rady
Pozdrowienia Tomek

tomusn - 10-10-2007, 22:57

Cytat:
Mam instalke KME Diego sekwencyjna w silniczku 2.0 V6 -6A12
mam pytanko, czy podczas jazdy na gazie sygnał z sondy jest emulowany a sama sonda nie pracuje nie daje sygnału do kompa .
czemu nie spytasz tego co ci tę krzywdę zrobił (znaczy montował instalację) ?
Anonymous - 11-10-2007, 09:46

W sekwencji nie emuluje się sygnału sondy. Prawdziwy ,,żywy" sygnał idzie do obydwu komputerów, benzynowego i gazowego. Gazowy komp ma na podstawie sygnałow wtrysku benzyny wtryskiwać odpowiednią ilość gazu. Najwyraźniej instalka jest źle wyregulowana. Wracaj do macherów i niech poprawiają.
P.S. Dla ,,pocieszenia". Mój brat sprawił sobie Forestera turbo i założył do niego sekwencję. Ci, którzy montowali instalację nie potrafili sobie z nią poradzić. Skończyło się na polecanym w klubie subaru gazowniku gdzieś z okolic warszawy. Wymana parownika, strojenie podczas jazdy z odczytami przez OBD i inne czary mary. Teraz śmiga bezproblemowo.

Matejko - 11-10-2007, 11:37

nie wiem ile w tym prawdy, ale jak sie wywiadywalem o gaz to w jednym zakladzie mi powiedzieli, ze do pracy instalacji odczyt z lambdy jest nie potrzebny, przydaje sie tylko przy regulacji instalacji - sekwencja oczywiscie, ile w tym prawdy ??
saphire - 11-10-2007, 20:01

Niby dlaczego porządny komp od gazu nie miał by wykorzystywać odczytów z lambdy, przepływki i innych czujników i działać na tej podstawie analogicznie jak benzynowe ECU? IMHO instalacje Vialle LPI tak robią.
krzysio1972 - 11-10-2007, 20:35

Bo idea jest taka, ze caloscia steruje ECU samochodu, a porzadny komp gazowy jedynie koryguje czas wtrysku. Przelicza czas wtrysku benzyny, na czas wtrysku gazu, dokladnie tez tak robi vialle. Lambda w sekwencjach do sterowania jest niepotrzebna i jak juz wspomniano nie jest emulowana, natomiast mozna ja podlaczyc w celach diagnostycznych.
Anonymous - 12-10-2007, 09:04

Saphire: "Niby dlaczego porządny komp od gazu nie miał by wykorzystywać odczytów z lambdy, przepływki i innych czujników i działać na tej podstawie analogicznie jak benzynowe ECU? "
odpowiadam:
Bo po co jak i tak wyjdzie jak centrala benzynowa przeliczy plus korekta. Więc te sygnaly sa nie potrzebne ECU gaz, a włączenie ich w algorytm prowadzi do większych kosztów, Natomiast potrzebuje ona kontrolować parametry samego systemu zasilania alternatywnego, czyli temp reduktora, ciśnienie gazu, tem gazu, czas otwarcia wtryskiwacza i takie sygnaly analizuje.
Sygnał sondy lambda tak jak wcześniej napisano jest potrzeby w celach diagnostycznych, sygnal obrotów silnika, aby sie przelączyc

Pozdro!

saphire - 12-10-2007, 09:13

Jeśli komunikuje się z ECU lub korzysta z sygnałów otwarcia wtrysków benzynowych i na ich podstawie zapodaje wtryskami gazowymi to jest OK tyle że nie może wtedy pozbawiać ECU dostępu do rzeczywistych pomiarów więc jakieś wynalazki z emulacją lambdy to już chyba odpadają w przedbiegach. No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze.
krzysio1972 - 13-10-2007, 00:33

saphire napisał/a:
korzysta z sygnałów otwarcia wtrysków benzynowych i na ich podstawie zapodaje wtryskami gazowymi to jest OK

Tak wlasnie jest w instalkach wtryskowych.
saphire napisał/a:
tyle że nie może wtedy pozbawiać ECU dostępu do rzeczywistych pomiarów

Instalki wtryskowe tego nie robia. Tzn. czasem robia, np. emulacja\reset poziomu benzyny, aby komp nie lapal bledow, jak sie poziom benzyny w baku nie zmiena, a my pokonujemy kolejne kilometry.

Natomiast instalacje podcisnieniowe musza to robic. Ecu nie ma wplywu na miesznke, tylko komp gazowy o ile jest lub sruba i trzeba emulowac sygnal lambdy, aby ecu nie wywalal bledow.
saphire napisał/a:
No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze.

Nie widze takiej potrzeby. Zapalasz na benzynie i od czasu do czasu mala przejazdzka na pb i wtryskom nic sie nie stanie. Ale sa naturalnie instalki, zakladane np. do gdi, w ktorych paliwo podawane jest przez wtryski benzynowe i gazowe rownoczesnie w odpowiednich proporcjach.

saphire - 13-10-2007, 13:06

krzysio1972 napisał/a:
saphire napisał/a:
No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze.

Nie widze takiej potrzeby. Zapalasz na benzynie i od czasu do czasu mala przejazdzka na pb i wtryskom nic sie nie stanie. Ale sa naturalnie instalki, zakladane np. do gdi, w ktorych paliwo podawane jest przez wtryski benzynowe i gazowe rownoczesnie w odpowiednich proporcjach.


Właśnie zapiekanie i zatykanie wtryskiwaczy w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim powstaje gdy tylko na gazie auto idzie więc musi być zapodana benzynka co któryś wtrysk przez benzynowe wtryskiwacze.

krzysio1972 - 14-10-2007, 14:37

Ja sie caly czas odnosilem do silnika 6a12 z pierwszego posta, przy bezposrednim wtrysku wtryskiwacze sa bardziej narazone to fakt, chociaz jak kilku userow z naszego forum twierdzi calkiem dobrze sie sprawdzaja instalki lpi vialle w gdi (ludzie maja w galach i cari), a one nie podaja benzyny podczas jazdy na lpg.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group