Błąd sondy lambda |
Autor |
Wiadomość |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10-10-2007, 12:25 Błąd sondy lambda
|
|
|
Witam, mam mały problem, podczas jazdy na gazie wyskakuje mi błąd sondy lambda.
Nadmienie że na bęzynce jest wszystko ok.
Mam instalke KME Diego sekwencyjna w silniczku 2.0 V6 -6A12
mam pytanko, czy podczas jazdy na gazie sygnał z sondy jest emulowany a sama sonda nie pracuje nie daje sygnału do kompa .
Proszę o rady
Pozdrowienia Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-10-2007, 22:57
|
|
|
Cytat: | Mam instalke KME Diego sekwencyjna w silniczku 2.0 V6 -6A12
mam pytanko, czy podczas jazdy na gazie sygnał z sondy jest emulowany a sama sonda nie pracuje nie daje sygnału do kompa . | czemu nie spytasz tego co ci tę krzywdę zrobił (znaczy montował instalację) ? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 09:46
|
|
|
W sekwencji nie emuluje się sygnału sondy. Prawdziwy ,,żywy" sygnał idzie do obydwu komputerów, benzynowego i gazowego. Gazowy komp ma na podstawie sygnałow wtrysku benzyny wtryskiwać odpowiednią ilość gazu. Najwyraźniej instalka jest źle wyregulowana. Wracaj do macherów i niech poprawiają.
P.S. Dla ,,pocieszenia". Mój brat sprawił sobie Forestera turbo i założył do niego sekwencję. Ci, którzy montowali instalację nie potrafili sobie z nią poradzić. Skończyło się na polecanym w klubie subaru gazowniku gdzieś z okolic warszawy. Wymana parownika, strojenie podczas jazdy z odczytami przez OBD i inne czary mary. Teraz śmiga bezproblemowo. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 11-10-2007, 11:37
|
|
|
nie wiem ile w tym prawdy, ale jak sie wywiadywalem o gaz to w jednym zakladzie mi powiedzieli, ze do pracy instalacji odczyt z lambdy jest nie potrzebny, przydaje sie tylko przy regulacji instalacji - sekwencja oczywiscie, ile w tym prawdy ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-10-2007, 20:01
|
|
|
Niby dlaczego porządny komp od gazu nie miał by wykorzystywać odczytów z lambdy, przepływki i innych czujników i działać na tej podstawie analogicznie jak benzynowe ECU? IMHO instalacje Vialle LPI tak robią. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 11-10-2007, 20:35
|
|
|
Bo idea jest taka, ze caloscia steruje ECU samochodu, a porzadny komp gazowy jedynie koryguje czas wtrysku. Przelicza czas wtrysku benzyny, na czas wtrysku gazu, dokladnie tez tak robi vialle. Lambda w sekwencjach do sterowania jest niepotrzebna i jak juz wspomniano nie jest emulowana, natomiast mozna ja podlaczyc w celach diagnostycznych. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 09:04
|
|
|
Saphire: "Niby dlaczego porządny komp od gazu nie miał by wykorzystywać odczytów z lambdy, przepływki i innych czujników i działać na tej podstawie analogicznie jak benzynowe ECU? "
odpowiadam:
Bo po co jak i tak wyjdzie jak centrala benzynowa przeliczy plus korekta. Więc te sygnaly sa nie potrzebne ECU gaz, a włączenie ich w algorytm prowadzi do większych kosztów, Natomiast potrzebuje ona kontrolować parametry samego systemu zasilania alternatywnego, czyli temp reduktora, ciśnienie gazu, tem gazu, czas otwarcia wtryskiwacza i takie sygnaly analizuje.
Sygnał sondy lambda tak jak wcześniej napisano jest potrzeby w celach diagnostycznych, sygnal obrotów silnika, aby sie przelączyc
Pozdro! |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-10-2007, 09:13
|
|
|
Jeśli komunikuje się z ECU lub korzysta z sygnałów otwarcia wtrysków benzynowych i na ich podstawie zapodaje wtryskami gazowymi to jest OK tyle że nie może wtedy pozbawiać ECU dostępu do rzeczywistych pomiarów więc jakieś wynalazki z emulacją lambdy to już chyba odpadają w przedbiegach. No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 13-10-2007, 00:33
|
|
|
saphire napisał/a: | korzysta z sygnałów otwarcia wtrysków benzynowych i na ich podstawie zapodaje wtryskami gazowymi to jest OK |
Tak wlasnie jest w instalkach wtryskowych.
saphire napisał/a: | tyle że nie może wtedy pozbawiać ECU dostępu do rzeczywistych pomiarów |
Instalki wtryskowe tego nie robia. Tzn. czasem robia, np. emulacja\reset poziomu benzyny, aby komp nie lapal bledow, jak sie poziom benzyny w baku nie zmiena, a my pokonujemy kolejne kilometry.
Natomiast instalacje podcisnieniowe musza to robic. Ecu nie ma wplywu na miesznke, tylko komp gazowy o ile jest lub sruba i trzeba emulowac sygnal lambdy, aby ecu nie wywalal bledow.
saphire napisał/a: | No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze. |
Nie widze takiej potrzeby. Zapalasz na benzynie i od czasu do czasu mala przejazdzka na pb i wtryskom nic sie nie stanie. Ale sa naturalnie instalki, zakladane np. do gdi, w ktorych paliwo podawane jest przez wtryski benzynowe i gazowe rownoczesnie w odpowiednich proporcjach. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-10-2007, 13:06
|
|
|
krzysio1972 napisał/a: | saphire napisał/a: | No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze. |
Nie widze takiej potrzeby. Zapalasz na benzynie i od czasu do czasu mala przejazdzka na pb i wtryskom nic sie nie stanie. Ale sa naturalnie instalki, zakladane np. do gdi, w ktorych paliwo podawane jest przez wtryski benzynowe i gazowe rownoczesnie w odpowiednich proporcjach. |
Właśnie zapiekanie i zatykanie wtryskiwaczy w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim powstaje gdy tylko na gazie auto idzie więc musi być zapodana benzynka co któryś wtrysk przez benzynowe wtryskiwacze. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 14-10-2007, 14:37
|
|
|
Ja sie caly czas odnosilem do silnika 6a12 z pierwszego posta, przy bezposrednim wtrysku wtryskiwacze sa bardziej narazone to fakt, chociaz jak kilku userow z naszego forum twierdzi calkiem dobrze sie sprawdzaja instalki lpi vialle w gdi (ludzie maja w galach i cari), a one nie podaja benzyny podczas jazdy na lpg. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
|