Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd sondy lambda
Autor Wiadomość
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 10-10-2007, 12:25   Błąd sondy lambda

Witam, mam mały problem, podczas jazdy na gazie wyskakuje mi błąd sondy lambda.
Nadmienie że na bęzynce jest wszystko ok.
Mam instalke KME Diego sekwencyjna w silniczku 2.0 V6 -6A12
mam pytanko, czy podczas jazdy na gazie sygnał z sondy jest emulowany a sama sonda nie pracuje nie daje sygnału do kompa .

Proszę o rady
Pozdrowienia Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-10-2007, 22:57   

Cytat:
Mam instalke KME Diego sekwencyjna w silniczku 2.0 V6 -6A12
mam pytanko, czy podczas jazdy na gazie sygnał z sondy jest emulowany a sama sonda nie pracuje nie daje sygnału do kompa .
czemu nie spytasz tego co ci tę krzywdę zrobił (znaczy montował instalację) ?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 09:46   

W sekwencji nie emuluje się sygnału sondy. Prawdziwy ,,żywy" sygnał idzie do obydwu komputerów, benzynowego i gazowego. Gazowy komp ma na podstawie sygnałow wtrysku benzyny wtryskiwać odpowiednią ilość gazu. Najwyraźniej instalka jest źle wyregulowana. Wracaj do macherów i niech poprawiają.
P.S. Dla ,,pocieszenia". Mój brat sprawił sobie Forestera turbo i założył do niego sekwencję. Ci, którzy montowali instalację nie potrafili sobie z nią poradzić. Skończyło się na polecanym w klubie subaru gazowniku gdzieś z okolic warszawy. Wymana parownika, strojenie podczas jazdy z odczytami przez OBD i inne czary mary. Teraz śmiga bezproblemowo.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 11-10-2007, 11:37   

nie wiem ile w tym prawdy, ale jak sie wywiadywalem o gaz to w jednym zakladzie mi powiedzieli, ze do pracy instalacji odczyt z lambdy jest nie potrzebny, przydaje sie tylko przy regulacji instalacji - sekwencja oczywiscie, ile w tym prawdy ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-10-2007, 20:01   

Niby dlaczego porządny komp od gazu nie miał by wykorzystywać odczytów z lambdy, przepływki i innych czujników i działać na tej podstawie analogicznie jak benzynowe ECU? IMHO instalacje Vialle LPI tak robią.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 11-10-2007, 20:35   

Bo idea jest taka, ze caloscia steruje ECU samochodu, a porzadny komp gazowy jedynie koryguje czas wtrysku. Przelicza czas wtrysku benzyny, na czas wtrysku gazu, dokladnie tez tak robi vialle. Lambda w sekwencjach do sterowania jest niepotrzebna i jak juz wspomniano nie jest emulowana, natomiast mozna ja podlaczyc w celach diagnostycznych.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 09:04   

Saphire: "Niby dlaczego porządny komp od gazu nie miał by wykorzystywać odczytów z lambdy, przepływki i innych czujników i działać na tej podstawie analogicznie jak benzynowe ECU? "
odpowiadam:
Bo po co jak i tak wyjdzie jak centrala benzynowa przeliczy plus korekta. Więc te sygnaly sa nie potrzebne ECU gaz, a włączenie ich w algorytm prowadzi do większych kosztów, Natomiast potrzebuje ona kontrolować parametry samego systemu zasilania alternatywnego, czyli temp reduktora, ciśnienie gazu, tem gazu, czas otwarcia wtryskiwacza i takie sygnaly analizuje.
Sygnał sondy lambda tak jak wcześniej napisano jest potrzeby w celach diagnostycznych, sygnal obrotów silnika, aby sie przelączyc

Pozdro!
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-10-2007, 09:13   

Jeśli komunikuje się z ECU lub korzysta z sygnałów otwarcia wtrysków benzynowych i na ich podstawie zapodaje wtryskami gazowymi to jest OK tyle że nie może wtedy pozbawiać ECU dostępu do rzeczywistych pomiarów więc jakieś wynalazki z emulacją lambdy to już chyba odpadają w przedbiegach. No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 13-10-2007, 00:33   

saphire napisał/a:
korzysta z sygnałów otwarcia wtrysków benzynowych i na ich podstawie zapodaje wtryskami gazowymi to jest OK

Tak wlasnie jest w instalkach wtryskowych.
saphire napisał/a:
tyle że nie może wtedy pozbawiać ECU dostępu do rzeczywistych pomiarów

Instalki wtryskowe tego nie robia. Tzn. czasem robia, np. emulacja\reset poziomu benzyny, aby komp nie lapal bledow, jak sie poziom benzyny w baku nie zmiena, a my pokonujemy kolejne kilometry.

Natomiast instalacje podcisnieniowe musza to robic. Ecu nie ma wplywu na miesznke, tylko komp gazowy o ile jest lub sruba i trzeba emulowac sygnal lambdy, aby ecu nie wywalal bledow.
saphire napisał/a:
No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze.

Nie widze takiej potrzeby. Zapalasz na benzynie i od czasu do czasu mala przejazdzka na pb i wtryskom nic sie nie stanie. Ale sa naturalnie instalki, zakladane np. do gdi, w ktorych paliwo podawane jest przez wtryski benzynowe i gazowe rownoczesnie w odpowiednich proporcjach.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-10-2007, 13:06   

krzysio1972 napisał/a:
saphire napisał/a:
No i co któryś wtrysk może pominąć gaz a przepuścić benzynę by nie zatykały się wtryskiwacze.

Nie widze takiej potrzeby. Zapalasz na benzynie i od czasu do czasu mala przejazdzka na pb i wtryskom nic sie nie stanie. Ale sa naturalnie instalki, zakladane np. do gdi, w ktorych paliwo podawane jest przez wtryski benzynowe i gazowe rownoczesnie w odpowiednich proporcjach.


Właśnie zapiekanie i zatykanie wtryskiwaczy w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim powstaje gdy tylko na gazie auto idzie więc musi być zapodana benzynka co któryś wtrysk przez benzynowe wtryskiwacze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 14-10-2007, 14:37   

Ja sie caly czas odnosilem do silnika 6a12 z pierwszego posta, przy bezposrednim wtrysku wtryskiwacze sa bardziej narazone to fakt, chociaz jak kilku userow z naszego forum twierdzi calkiem dobrze sie sprawdzaja instalki lpi vialle w gdi (ludzie maja w galach i cari), a one nie podaja benzyny podczas jazdy na lpg.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.