To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Kawa z mleczkiem ...

Maretzky85 - 16-10-2007, 20:31
Temat postu: [E32A 1.8] Kawa z mleczkiem ...
Witam, jest to całkiem długa histeria, ale ograniczę sie do najważniejszego ...
Mój silnik umarł śmiercią nienaturalną (ale opisywać nie będę ;) )
Parę dni temu wsadziłem silnik, generalnie po remoncie, w dobrym stanie itp. Olej w nim był, ale za mało. Był jakiś półsyntetyk, ja dolałem półsyntetyk Lotosa. Przynajmniej na razie, żeby go wypłukać i potem wlać jakiś normalny, ale niestety po odpaleniu jak pochodził z pół godzinki okazało się, że nie da się go nagrzać żeby włączył się wentylator (nie przegrzewał się), woda nie dostawała się do chłodnicy, a układ był zapowietrzony, albo miał za mało płynu nieco. W każdym razie stwierdziłem, że zamiast oleju mam właśnie "kawę z mlekiem".
Jak do tego doszło ?? Bo nie wierzę, że pod wpływem wilgoci, bo silnik stał parę dni, zanim go wsadziliśmy. Czy mogę teraz spuścić cały olej, wymenić filtr i wlać nowy olej ?? Co jeszcze powinienem sprawdzić ?? prócz uszczelniaczy ??
Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Pozdrawiam i czekam.

JPR - 16-10-2007, 22:31

Lepiej sprawdz uszczelkę pod głowicą.
Bo wyglą da na to ,że ci płyn s. do oleju.
Pozdrawiam

Maretzky85 - 16-10-2007, 23:54

Tak też podejrzewałem, ale może po prostu dwa oleje (ten co był i ten co wlałem) nie bardzo do siebie podpasowały i się zrobił syf ... chociaż z tego co wiem jeździł na półsyntetyku ...
Anonymous - 17-10-2007, 10:50

Możesz mieć rację mój brat dolał kiedyś do castrol jakiegoś syfu z orlenu i po 30- 40 kilometrach zauważył że kopci jak star
Co się okazało że olej to "kawa z mlekiem „ a był mieniany 4 tyś wcześniej więc zlaliśmy to daliśmy nowy filtr i olei ale niestety 15 minerał a nie jak do tej pory 10 pół syntetyka gdyż trochę pościerały się pierścienie według znajomego i teras działa prawie tak dobrze jak przed tym zdarzeniem

waldi-1 - 17-10-2007, 20:31

z tym nienagrzewaniem sie wody to raczej termostat , chodzi cały czas na małym obiegu i ci sie nieotwiera wiec wentylator sie niewłaczy
Maretzky85 - 17-10-2007, 22:03

Termostat się otwiera, bo rura od niego jest gorąca. Poza tym jest nowy :) W miarę, przejeździł z 200 km.
Poza tym, niestety uszczelka pod głowicą poszła się radośnie bujać, przedmuchało między 2 a 3 cylindrem, no i w ogóle jakaś taka rozpadnięta była ;)
Jutro zakładam nową, dam znać co i jak...

waldi-1 - 18-10-2007, 18:49

mnie sie wydaje ze trzeba będzie planować głowice
JPR - 18-10-2007, 21:32

Witam . Kolego splanuj głowicę i kup nową uszczelkę.
I będziesz miał olej w kolorze słonecznika.
Filtr olejowy dasz chyba nowy.
Pozdrawiam

Maretzky85 - 18-10-2007, 22:17

Witam, głowicę oczywiście splanowałem. Uszczelkę kupiłem nową, i będę zakładał ją jutro :)
Dam znać co i jak :) Olej oczywiście nowy, tak samo filtr :) Mimo, że użytkowany był około 5 minut ;)

[ Dodano: 19-10-2007, 13:46 ]
BTW. Jak nie nienawidzę pracować w deszczu :D

[ Dodano: 22-10-2007, 14:29 ]
I po krzyku, uszczelka zmieniona, olej nowy, filtr też, głowica splanowana. Wszystko już założone :D
Musiałem jeszcze wymienić gumową rurkę od układu chłodzenia bo spuchła, i termostat, bo okazał się krzywy... Ale już działa wszystko :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group