Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Kawa z mleczkiem ...
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-10-2007, 20:31   [E32A 1.8] Kawa z mleczkiem ...

Witam, jest to całkiem długa histeria, ale ograniczę sie do najważniejszego ...
Mój silnik umarł śmiercią nienaturalną (ale opisywać nie będę ;) )
Parę dni temu wsadziłem silnik, generalnie po remoncie, w dobrym stanie itp. Olej w nim był, ale za mało. Był jakiś półsyntetyk, ja dolałem półsyntetyk Lotosa. Przynajmniej na razie, żeby go wypłukać i potem wlać jakiś normalny, ale niestety po odpaleniu jak pochodził z pół godzinki okazało się, że nie da się go nagrzać żeby włączył się wentylator (nie przegrzewał się), woda nie dostawała się do chłodnicy, a układ był zapowietrzony, albo miał za mało płynu nieco. W każdym razie stwierdziłem, że zamiast oleju mam właśnie "kawę z mlekiem".
Jak do tego doszło ?? Bo nie wierzę, że pod wpływem wilgoci, bo silnik stał parę dni, zanim go wsadziliśmy. Czy mogę teraz spuścić cały olej, wymenić filtr i wlać nowy olej ?? Co jeszcze powinienem sprawdzić ?? prócz uszczelniaczy ??
Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Pozdrawiam i czekam.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 16-10-2007, 22:31   

Lepiej sprawdz uszczelkę pod głowicą.
Bo wyglą da na to ,że ci płyn s. do oleju.
Pozdrawiam
_________________
JPR
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-10-2007, 23:54   

Tak też podejrzewałem, ale może po prostu dwa oleje (ten co był i ten co wlałem) nie bardzo do siebie podpasowały i się zrobił syf ... chociaż z tego co wiem jeździł na półsyntetyku ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
stalker
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 10:50   

Możesz mieć rację mój brat dolał kiedyś do castrol jakiegoś syfu z orlenu i po 30- 40 kilometrach zauważył że kopci jak star
Co się okazało że olej to "kawa z mlekiem „ a był mieniany 4 tyś wcześniej więc zlaliśmy to daliśmy nowy filtr i olei ale niestety 15 minerał a nie jak do tej pory 10 pół syntetyka gdyż trochę pościerały się pierścienie według znajomego i teras działa prawie tak dobrze jak przed tym zdarzeniem
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 17-10-2007, 20:31   

z tym nienagrzewaniem sie wody to raczej termostat , chodzi cały czas na małym obiegu i ci sie nieotwiera wiec wentylator sie niewłaczy
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-10-2007, 22:03   

Termostat się otwiera, bo rura od niego jest gorąca. Poza tym jest nowy :) W miarę, przejeździł z 200 km.
Poza tym, niestety uszczelka pod głowicą poszła się radośnie bujać, przedmuchało między 2 a 3 cylindrem, no i w ogóle jakaś taka rozpadnięta była ;)
Jutro zakładam nową, dam znać co i jak...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 18-10-2007, 18:49   

mnie sie wydaje ze trzeba będzie planować głowice
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 18-10-2007, 21:32   

Witam . Kolego splanuj głowicę i kup nową uszczelkę.
I będziesz miał olej w kolorze słonecznika.
Filtr olejowy dasz chyba nowy.
Pozdrawiam
_________________
JPR
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-10-2007, 22:17   

Witam, głowicę oczywiście splanowałem. Uszczelkę kupiłem nową, i będę zakładał ją jutro :)
Dam znać co i jak :) Olej oczywiście nowy, tak samo filtr :) Mimo, że użytkowany był około 5 minut ;)

[ Dodano: 19-10-2007, 13:46 ]
BTW. Jak nie nienawidzę pracować w deszczu :D

[ Dodano: 22-10-2007, 14:29 ]
I po krzyku, uszczelka zmieniona, olej nowy, filtr też, głowica splanowana. Wszystko już założone :D
Musiałem jeszcze wymienić gumową rurkę od układu chłodzenia bo spuchła, i termostat, bo okazał się krzywy... Ale już działa wszystko :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.