To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - grzeje się w korkach

szubab - 24-10-2007, 20:50
Temat postu: grzeje się w korkach
Witam. Problem zaobserwowałem miesiąc temu.
Pierwszym odczuwalnym objawem pogorszenia wydajności pracy układu chłodzenia było (i jest nadal) chwilowe zmniejszanie się temperatury nawiewanego do kabiny powietrza
(mimo ustawienia temp nadmuchu na max. wartość).
Drugi, poważniejszy objaw zaobserwowałem gdy stałem w niedługim korku ulicznym. Temperatura płynu chłodzącego podskoczyła mi aż do drugiej kreski i niebezpiecznie zbliżyła się do czerwonej strefy.
Zauważyłem że gdy dodałem odrobinę gazu, temp. powoli zaczęła spadać. Wystarczy, że trzymałem (stojąc w korku) obroty silnika na poziomie 1500, a temp. się powoli normowała. Podczas normalnej jazdy temp utrzymuje się na stałym, dobrym poziomie.
Latem założyłem nowszą chłodnicę (stara ciekła) i zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy płynu (wcześniej go nie miałem). Nie wpłynęło to na pracę układu chłodzenia (przynajmniej wtedy).

Proszę o informacje, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

deejay - 24-10-2007, 21:16

Ja stawiam na pompe wodną bo jak na biegu jałowym leci letnie powietrze a przy wiekszych obrotach jest lepiej to swiadczy tylko moim zdaniem o pompie wody może łopatki sie wyszczerbiły poprostu nie nadąża z obiegiem płynu .
Maretzky85 - 24-10-2007, 21:52

Mam podobne zdanie co przedmówca :)
Anonymous - 25-10-2007, 02:29

ew. zainteresuj sie termostatem w naszych autach lubi się on niespodziewanie psuć ....
szubab - 25-10-2007, 08:24

Też pomyślałem o termostacie, ale w poprzednim samochodzie który miałem, jego awaria abjawiała się niedogrzaniem silnika, nie wiem czy za przegrzewanie też może być odpowiedzialny.

Co do pompy wodnej, rozumię że najkorzystniej wymienić ją z paskiem rozrządu, bo na niego już czas

Maretzky85 - 25-10-2007, 09:13

Owszem, przy okazji wymiany rozrządu, wymiana pompy będzie miłym dodatkiem ;)
A co do termostatu, to owszem, może się objawiać niedogrzaniem silnika (jak jest cały czas otwarty), ale może też silnik przegrzewać, a wręcz powodować puchnięcie węży i parę innych ciekawostek ;) (jak jest zamknięty i nie chce się otworzyć)

szubab - 17-01-2008, 22:19

Okazało się, że tym razem żadna z powyższych rad nie była trafiona. Byłem już przygotowany do wymiany pompy płynu chłodzącego (i paska rozrządu), zdecydowałem się jednak odwiedzić znajomego mechanika (człowiek 11 lat jeździł galantem).

Cóż, okazało się że jedyną rzeczą uszkodzoną w mym samochodzie był korek do chłodnicy. Wytwarzane w układzie chłodzenia podciśnienie nie było w stanie otworzyć w nim zaworku, a co za tym idzie nie był pobierany płyn ze zbiornika wyrównawczego (w którym ciągle był optymalny stan cieczy). Po uzupełnieniu płynu w chłodnicy wszystko wróciło do normy :)

Mechanik powiedział mi, że przy wyższych obrotach silnika, pompa zdołała przepychać ciecz przez znajdujące się w układzie chłodzenia strefy powietrza. Powiedział, że w samochodach z instalacją gazową problem ten bardziej się nasila, z uwagi na dodatkowe kanały cieczy prowadzone przez gazowników.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group