[97-04]Galant EAxA/W - Bicie podczas hamowania
Anonymous - 28-10-2007, 19:57 Temat postu: Bicie podczas hamowania Witam
Podczas hamowania występuje u mnei bicie w pedale hamulca. Dokładnie jest tak. Podczas delikatnego hamowania przy predkości ok. 60km/h pojawia sie bicie w hamulcu i wybijanie go jakby do góry. Sa to mocniejsze drgania niz przy zadziałaniu ABS i o wiele głośniejsze. W samochodzie słychać bardzo wyraźnie, że cos wali. Nie odczuwam straty siły hamowania. Do predkości ok 20km/h występuja te objawy. Przy prędkościach większych niz 60km/h efekt nie występuje. Tarcze mam nowe (przed wymiana tez to sie działo), czujniki ABS przeczyszczone. Bicie nie odczuwam na kierownicy i podczas jazdy. Jeden mechanik stwierdził, że to będzie tuleja na wahaczu z jednej strony. Jest co prawda wahacz mniej sztywny niz z drugiej strony, ale czy nei powinienem słyszeć stuków podczas jazdy???
Spotkaliście sie z podobnymi objawami?? Co może być przyczyną???
Pozdrawiam
didot
czekoladka_1981 - 28-10-2007, 20:11
Może tu:
http://www.mitsubishi-gra...t=bicie+hamulca
Anonymous - 28-10-2007, 21:21
wyeliminowalem wade zawieszenia, odlaczylem ABS i podczas hamowania cisza.... zostaje wiec napewno wina ABS.
boje sie tylko zeby piasta sie nei skrzywila, sprobuje jeszcze samemu przeczyscic zembatki i czujnik.....
Anonymous - 29-10-2007, 00:33
Jak chcesz mozesz sprawdzic czujniki ABS. Podlewaruj samochod. Odczep kabel czujnika i podlacz voltomierz. Zacznij krecic kolem. Jesli masz odczyty (rownomierne) to sensor jest OK. Jak pisalem to w innym poscie, jak dobrze pamietam moze dojsc do 5V. Jesli nie masz odczytow to wiesz ze jest do bani.
JaGrab3 - 29-10-2007, 07:52
Ta i to mozliwe ze z tyłu, bo na kierownicy nie czujesz stkuków...
yrdn - 29-10-2007, 15:09
To ja sie podlacze pod temat, zeby nie zasmiecac.
U mnie jest podobnie, ale inaczej
Bicie/drganie wystepuje przy hamowaniu I tylko
przy hamowaniu z predkosci wiekszych niz 70-80km/h
Drgania sa wyrazne, odczuwalne na kole kierownicy,
ich czestotliwosc maleje wraz z predkoscia do
wartosci podanych wczesniej [70-80km/h] I zanika.
Nie zmienialem tarcz, klockow. Kupilem auto w takim stanie.
Na tarczach z przodu jest juz rowek, klocki sa grube.
Tyl raczej nie bedzie przyczyna prawda ?
Licze na to, za winowajca tarcze/klocki, ale na wylaczonym silniku [bez wspomagania] przy ruszaniu kierownica czuc I slychac delikatne pykniecie, jakis luzik. Ze wspomaganiem brak.
?
akbi - 29-10-2007, 16:07
yrdn, w Twoim przypadku myślę, że na 99% to krzywe tarcze. Albo je przetoczyć, albo kupić nowe.
Anonymous - 29-10-2007, 16:57
W takim przypadku kiedy juz widzisz solidny rowek to stawialbym na nowe tarcze. ZDECYDOWANIE nowe tarcze... i klocki i problem zniknie.
Anonymous - 30-10-2007, 01:33
ja w accordzie tak mialem - przy hamowaniu z wiekszych predkosci bilo - tarcze byly ok - wymienilem klocki i problem zniknął...
Anonymous - 30-10-2007, 21:29
Mi pedał hamulca również bił i powiem Wam,że nawet zmiana tarcz przy wstawieniu starych klocków może niewiele dać-jeśli już decydujecie się na wymianę tarcz to wstawcie także nowe klocki.
Anonymous - 30-10-2007, 22:24
albo pomoze albo i nie, 350PLN a sprawdziles ten abs?
Anonymous - 02-11-2007, 00:14
wiec chyba mam rozwiązanei mojego problemu......
byłem w serwisie i podłączyli sie testerem, wszystkie czujniki dzisłaja oki i zachowuja sie prawidłowo, wina leży po stronie pompy abs
Anonymous - 02-11-2007, 11:24
a czy nie wie ktos czy to jest ta sama pompa co EA5?
PABLO998 - 19-11-2010, 21:48
Witam! Ostatnio wymieniłem w swoim Galu łożysko w przednim kole, bo strasznie huczało. Po tej wymieni gdy teraz hamuje to auto drży, mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek, a może po prostu tarcza jest krzywa i gdy łożysko miało luz to te wibrację nie były tak odczuwane, bo chyba domagający się o wymianę łącznik stabilizatora nie ma wpływu na owe wibracje, czy jednak się mylę?
Owczar - 19-11-2010, 23:44
Wymieniałeś samo łożysko, czy łożysko z piastą? Jeśli to pierwsze to być może mechanik źle oczyścił piastę przed założeniem tarczy.
|
|
|