Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie podczas hamowania
Autor Wiadomość
didot
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 19:57   Bicie podczas hamowania

Witam

Podczas hamowania występuje u mnei bicie w pedale hamulca. Dokładnie jest tak. Podczas delikatnego hamowania przy predkości ok. 60km/h pojawia sie bicie w hamulcu i wybijanie go jakby do góry. Sa to mocniejsze drgania niz przy zadziałaniu ABS i o wiele głośniejsze. W samochodzie słychać bardzo wyraźnie, że cos wali. Nie odczuwam straty siły hamowania. Do predkości ok 20km/h występuja te objawy. Przy prędkościach większych niz 60km/h efekt nie występuje. Tarcze mam nowe (przed wymiana tez to sie działo), czujniki ABS przeczyszczone. Bicie nie odczuwam na kierownicy i podczas jazdy. Jeden mechanik stwierdził, że to będzie tuleja na wahaczu z jednej strony. Jest co prawda wahacz mniej sztywny niz z drugiej strony, ale czy nei powinienem słyszeć stuków podczas jazdy???

Spotkaliście sie z podobnymi objawami?? Co może być przyczyną???

Pozdrawiam
didot
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-10-2007, 20:11   

Może tu:
http://www.mitsubishi-gra...t=bicie+hamulca
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
didot
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 21:21   

wyeliminowalem wade zawieszenia, odlaczylem ABS i podczas hamowania cisza.... zostaje wiec napewno wina ABS.

boje sie tylko zeby piasta sie nei skrzywila, sprobuje jeszcze samemu przeczyscic zembatki i czujnik.....
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 00:33   

Jak chcesz mozesz sprawdzic czujniki ABS. Podlewaruj samochod. Odczep kabel czujnika i podlacz voltomierz. Zacznij krecic kolem. Jesli masz odczyty (rownomierne) to sensor jest OK. Jak pisalem to w innym poscie, jak dobrze pamietam moze dojsc do 5V. Jesli nie masz odczytow to wiesz ze jest do bani.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 29-10-2007, 07:52   

Ta i to mozliwe ze z tyłu, bo na kierownicy nie czujesz stkuków...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 29-10-2007, 15:09   

To ja sie podlacze pod temat, zeby nie zasmiecac.

U mnie jest podobnie, ale inaczej ;-)
Bicie/drganie wystepuje przy hamowaniu I tylko
przy hamowaniu z predkosci wiekszych niz 70-80km/h

Drgania sa wyrazne, odczuwalne na kole kierownicy,
ich czestotliwosc maleje wraz z predkoscia do
wartosci podanych wczesniej [70-80km/h] I zanika.

Nie zmienialem tarcz, klockow. Kupilem auto w takim stanie.

Na tarczach z przodu jest juz rowek, klocki sa grube.

Tyl raczej nie bedzie przyczyna prawda ;-) ?
Licze na to, za winowajca tarcze/klocki, ale na wylaczonym silniku [bez wspomagania] przy ruszaniu kierownica czuc I slychac delikatne pykniecie, jakis luzik. Ze wspomaganiem brak.

?
_________________
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-10-2007, 16:07   

yrdn, w Twoim przypadku myślę, że na 99% to krzywe tarcze. Albo je przetoczyć, albo kupić nowe.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 16:57   

W takim przypadku kiedy juz widzisz solidny rowek to stawialbym na nowe tarcze. ZDECYDOWANIE nowe tarcze... i klocki i problem zniknie.
 
 
bart
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 01:33   

ja w accordzie tak mialem - przy hamowaniu z wiekszych predkosci bilo - tarcze byly ok - wymienilem klocki i problem zniknął...
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 21:29   

Mi pedał hamulca również bił i powiem Wam,że nawet zmiana tarcz przy wstawieniu starych klocków może niewiele dać-jeśli już decydujecie się na wymianę tarcz to wstawcie także nowe klocki.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 22:24   

albo pomoze albo i nie, 350PLN a sprawdziles ten abs?
 
 
didot
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 00:14   

wiec chyba mam rozwiązanei mojego problemu......

byłem w serwisie i podłączyli sie testerem, wszystkie czujniki dzisłaja oki i zachowuja sie prawidłowo, wina leży po stronie pompy abs :(
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 11:24   

a czy nie wie ktos czy to jest ta sama pompa co EA5?
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 19-11-2010, 21:48   

Witam! Ostatnio wymieniłem w swoim Galu łożysko w przednim kole, bo strasznie huczało. Po tej wymieni gdy teraz hamuje to auto drży, mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek, a może po prostu tarcza jest krzywa i gdy łożysko miało luz to te wibrację nie były tak odczuwane, bo chyba domagający się o wymianę łącznik stabilizatora nie ma wpływu na owe wibracje, czy jednak się mylę?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-11-2010, 23:44   

Wymieniałeś samo łożysko, czy łożysko z piastą? Jeśli to pierwsze to być może mechanik źle oczyścił piastę przed założeniem tarczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.