[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] problem-biegi....
Anonymous - 09-11-2007, 15:12 Temat postu: [E57A 2.0D] problem-biegi.... Witam !!! mam problem ze swoim niedawno zakupionym galantem e57 2.0td....chodzi o to że jedynka wchodzi dopiero jak 2-razy wysprzęgle a dwójka wchodzi ciężko włączając ją z jedynki, wlączając z trójki to już w ogóle tragicznie,prawie graniczy z cudem... czy ktoś miał taki przypadek,czy ktoś może mi pomóc? ja nie wiem co jest grane czy to synchronizator? coś ze sprzęgłem?, olej w skrzyni? czy jeszcze coś innego?...
Krzyzak - 09-11-2007, 16:12
niestety - czesta wada skrzynki w 2.0 D
do wymiana komplet synchronizatora 1/2 biegu - kochajj (z forum) opisywal ten problem, bo dotyczy rowniez Galantow EA
napisal tez, jak mozna go rozwiazac (wymiana na czesci ze skrzyni od silnika benzynowego)
Anonymous - 09-11-2007, 21:53
j atak samo mam I wymiana sprezegla nic nie dala Szkoda kasy olej tez wymienilem i bez zmian
Nie wiem co to moze byc
[ Dodano: 09-11-2007, 21:54 ]
j atak samo mam I wymiana sprezegla nic nie dala Szkoda kasy olej tez wymienilem i bez zmian
Nie wiem co to moze byc
na zimnym silniku tak sie nie dzieje
Anonymous - 11-12-2007, 16:05
Ja tez tak mialem i wymienilem synchronizator 1 i 2 biegu i jest wszystko w porzadku.
jacek11 - 11-12-2007, 17:43
A jaki jest koszt wymiany synchronów,bo u mnie też zgrzyta.
Anonymous - 11-12-2007, 18:00
właśnie?:) tez jestem ciekaw. Mam podobne auto co Pawww1, i podobne problemy. Faktycznie to są synchronizatory. Nie pomaga wymiana oleju.
Ja ze zmianą biegów radzę sobie na dwa sposoby: Przy małych prędkościach robię krótki ruch do przodu, jakbym chciał wrzucić jedynkę i szybko cofam. Wtedy wskakuje dwójka ładnie. Alternatywa to redukcja z międzygazem i podwójnym wysprzęglaniem, jak w starych autach.
A wracając do kosztów, to też przyłączam się do pytania Jacka. Bo nie wiem czy bardziej się opłaca wymienić synchronizatory czy kupić używaną skrzynkę w dobrym stanie za np. 2000?
Anonymous - 11-12-2007, 18:22
ja za synchronizatory dalem 250pln (slyszalem ze nowe w serwisie to koszt jednego okolo1000pln) a i zalezy ile wezmie mechanik za wymiane ale tanio nie jest. I lepiej sie oplaca wymiana synchronizatorow niz skrzynia z innego bo nie ma sie pewnosci ze nie bedzie taka sama zepsuta. Mi wszystko razem wyszlo 800pln.
jacek11 - 11-12-2007, 21:36
A czy wymieniałeś coś po za tym(uszczelki,łożyska...)?
Anonymous - 12-12-2007, 15:22
mechanik wyczyscil cala szkrzynie i wszystko gra nic wiecej nie trzeba bylo wymieniac.
jacek11 - 12-12-2007, 18:23
Dzięki za informacje.Pozdrawiam.
Anonymous - 14-12-2007, 20:05
a to jeszcze, o jedną rzecz tylko zapytam:) Yaasiek, a skąd wytrzasnąłeś synchronizatory, bo nie ukrywam, że ja mam spory problem, żeby to namierzyć? W sumie nie uśmiecha mi się, żeby bulić tysiączka w serwisie:-]
Anonymous - 15-12-2007, 10:52
Dalem ogloszenie na tym forum ze szukam tego i ktos napisal ze to ma to pojechalem do niego i kupilem poszukaj mojego tematu na forum z "kupie", i tam znajdziesz numer zadzwon a moze ma jescze jakies synchronizatory. Mowil, ze ma tego wicej.
tez szukalem tego pare miesiecy w sklepie nie znajdziesz tego raczej.
Anonymous - 16-12-2007, 09:30
No naprawdę jest ciężko w sklepach. Dzieki Yaaasiek! Pójdę za Twoja radą:)
Anonymous - 28-12-2007, 19:17
może się jakoś reguluje naciąg linek sterujących biegami? w końcu samochód ma już swoje lata(14 lat) więc jakiś luzik mógł powstać? mój braciszek ma o generację starszego gala i u niego naciąg reguluje się rzymskimi śrubami... u mnie nic takiego nie ma ale może istnieje jakiś sprawdzony sposób????
pipi_ja - 07-01-2008, 22:45
Witam.
Ja np mieszkam w okolicach Poznania i tu nie ma kłopotów z synchronizatorami. Wiem bo tez mam ten problem i sie dowiadywałem w 2 hurtowniach. Na miejscu nie mieli ale w przeciagu tygodnia są w stanie ściągnąć na miejsce. Koszt ok 250 zł za sztukę.
Sam miałem kupić na 1 i 2 bieg ale w miedzyczasie umarł mi silnik(z powodu awarii napinacza paska rozrządu) i niestety musiałem kupić inny silnik. Na całe szczęście chodzi znacznie lepiej od starego
Tak czy tak wymienić je muszę bo jest coraż gorzej niestety
|
|
|