[E57A 2.0D] problem-biegi.... |
Autor |
Wiadomość |
pawww1 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 15:12 [E57A 2.0D] problem-biegi....
|
|
|
Witam !!! mam problem ze swoim niedawno zakupionym galantem e57 2.0td....chodzi o to że jedynka wchodzi dopiero jak 2-razy wysprzęgle a dwójka wchodzi ciężko włączając ją z jedynki, wlączając z trójki to już w ogóle tragicznie,prawie graniczy z cudem... czy ktoś miał taki przypadek,czy ktoś może mi pomóc? ja nie wiem co jest grane czy to synchronizator? coś ze sprzęgłem?, olej w skrzyni? czy jeszcze coś innego?... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2007, 16:12
|
|
|
niestety - czesta wada skrzynki w 2.0 D
do wymiana komplet synchronizatora 1/2 biegu - kochajj (z forum) opisywal ten problem, bo dotyczy rowniez Galantow EA
napisal tez, jak mozna go rozwiazac (wymiana na czesci ze skrzyni od silnika benzynowego) |
|
|
|
 |
MANIEK [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 21:53
|
|
|
j atak samo mam I wymiana sprezegla nic nie dala Szkoda kasy olej tez wymienilem i bez zmian
Nie wiem co to moze byc
[ Dodano: 09-11-2007, 21:54 ]
j atak samo mam I wymiana sprezegla nic nie dala Szkoda kasy olej tez wymienilem i bez zmian
Nie wiem co to moze byc
na zimnym silniku tak sie nie dzieje |
|
|
|
 |
Yaasiek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 16:05
|
|
|
Ja tez tak mialem i wymienilem synchronizator 1 i 2 biegu i jest wszystko w porzadku. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-12-2007, 17:43
|
|
|
A jaki jest koszt wymiany synchronów,bo u mnie też zgrzyta. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bielek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 18:00
|
|
|
właśnie?:) tez jestem ciekaw. Mam podobne auto co Pawww1, i podobne problemy. Faktycznie to są synchronizatory. Nie pomaga wymiana oleju.
Ja ze zmianą biegów radzę sobie na dwa sposoby: Przy małych prędkościach robię krótki ruch do przodu, jakbym chciał wrzucić jedynkę i szybko cofam. Wtedy wskakuje dwójka ładnie. Alternatywa to redukcja z międzygazem i podwójnym wysprzęglaniem, jak w starych autach.
A wracając do kosztów, to też przyłączam się do pytania Jacka. Bo nie wiem czy bardziej się opłaca wymienić synchronizatory czy kupić używaną skrzynkę w dobrym stanie za np. 2000? |
|
|
|
 |
Yaasiek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 18:22
|
|
|
ja za synchronizatory dalem 250pln (slyszalem ze nowe w serwisie to koszt jednego okolo1000pln) a i zalezy ile wezmie mechanik za wymiane ale tanio nie jest. I lepiej sie oplaca wymiana synchronizatorow niz skrzynia z innego bo nie ma sie pewnosci ze nie bedzie taka sama zepsuta. Mi wszystko razem wyszlo 800pln. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-12-2007, 21:36
|
|
|
A czy wymieniałeś coś po za tym(uszczelki,łożyska...)? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Yaasiek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 15:22
|
|
|
mechanik wyczyscil cala szkrzynie i wszystko gra nic wiecej nie trzeba bylo wymieniac. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-12-2007, 18:23
|
|
|
Dzięki za informacje.Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bielek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 20:05
|
|
|
a to jeszcze, o jedną rzecz tylko zapytam:) Yaasiek, a skąd wytrzasnąłeś synchronizatory, bo nie ukrywam, że ja mam spory problem, żeby to namierzyć? W sumie nie uśmiecha mi się, żeby bulić tysiączka w serwisie:-] |
|
|
|
 |
Yaasiek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 10:52
|
|
|
Dalem ogloszenie na tym forum ze szukam tego i ktos napisal ze to ma to pojechalem do niego i kupilem poszukaj mojego tematu na forum z "kupie", i tam znajdziesz numer zadzwon a moze ma jescze jakies synchronizatory. Mowil, ze ma tego wicej.
tez szukalem tego pare miesiecy w sklepie nie znajdziesz tego raczej. |
|
|
|
 |
bielek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2007, 09:30
|
|
|
No naprawdę jest ciężko w sklepach. Dzieki Yaaasiek! Pójdę za Twoja radą:) |
|
|
|
 |
pawww1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 19:17
|
|
|
może się jakoś reguluje naciąg linek sterujących biegami? w końcu samochód ma już swoje lata(14 lat) więc jakiś luzik mógł powstać? mój braciszek ma o generację starszego gala i u niego naciąg reguluje się rzymskimi śrubami... u mnie nic takiego nie ma ale może istnieje jakiś sprawdzony sposób???? |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 07-01-2008, 22:45
|
|
|
Witam.
Ja np mieszkam w okolicach Poznania i tu nie ma kłopotów z synchronizatorami. Wiem bo tez mam ten problem i sie dowiadywałem w 2 hurtowniach. Na miejscu nie mieli ale w przeciagu tygodnia są w stanie ściągnąć na miejsce. Koszt ok 250 zł za sztukę.
Sam miałem kupić na 1 i 2 bieg ale w miedzyczasie umarł mi silnik(z powodu awarii napinacza paska rozrządu) i niestety musiałem kupić inny silnik. Na całe szczęście chodzi znacznie lepiej od starego
Tak czy tak wymienić je muszę bo jest coraż gorzej niestety |
|
|
|
 |
|