To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Co ma oznaczać "outside 0" w klimatroni

mandro33 - 12-11-2007, 20:00
Temat postu: [EA2A 2.0] Co ma oznaczać "outside 0" w klimatroni
W chwili kiedy temperatura ma około 0 stopni Celciusza na zewnątrz a ja mam włączoną klime i ustawioną temperature powyżej 26 stopni na AUTO w pewnym momencie klima ię wyłącza i pokazuje na wyświetlaczu 0 stopni i napis OUTSIDE-oznacza na zewnątrz.Po chwili się załącza i dalej pracuje.Dlatego zaś włączam ogrzewanie z klimatyzacją ponieważ nie parują mi wtedy szyby.Czy w takim przypadku robię coś nie tak czy dzieje się coś z klimą.Odrazu powiem że latem nie spotkałem się z takimi objawami .
Marcino - 12-11-2007, 20:06

Outside 0 znaczy ze temperaura spada do zera i musisz uwazać bo robi sie slisko...)
Pozdro

mandro33 - 12-11-2007, 20:26

Dosyć przyjemny komunikat-dzięki Marcino
Anonymous - 12-11-2007, 20:30

to sie dzieje od 3 stopni. tzn jesli jest ponizej 3 stopni to za kazdym razem jak odpalasz fure to ci wyskoczy najpierw outside temp. albo jak spadnie ponizej 3 C to tez sie pojawi :)
Marcino - 12-11-2007, 22:23

Ostanio jechałem słuzbowa vectra i mi sie zaswiciło i nie chciało samo zniknac az musiałem nadusić przycisk na konsoli....:)
No przyjemny komunikat zwłaszcza kiedy sie jedzie przez las, niby sucho a tu nagle taki komunikat, na mnie działa moze być zamarzniete na jakims odcinku wiec wiem zawsze ze trzeba zwolnić. I o dziwo ten czyjnik w miare dobrze pokazuje temperaturke bo miesci sie pod zerzakiem chyba z prawej strony.

czekoladka_1981 - 13-11-2007, 11:01

M4mooT napisał/a:
wyskoczy najpierw outside temp. albo jak spadnie ponizej 3 C to tez sie pojawi

I włącza się brzęczyk ( alarm ) aby było słychać że coś się dzieje nie tak z nawierzchnią.

Moominek - 13-11-2007, 15:06

hmmm, to wszystko chyba zależy od wersji... w moim rekinie nie do końca jest jak opisujecie... pika tylko, gdy temp. przechodzi z + na 0, w zakresie od 0 do 3 w ogóle nie reaguje (nie pika)
krzysio1972 - 13-11-2007, 15:26

U mnie pika i przelacza wyswietlacz na temp.zewnetrzna przy +3.

mandro33 napisał/a:
Dlatego zaś włączam ogrzewanie z klimatyzacją ponieważ nie parują mi wtedy szyby


Do funkcji odparowywania szyb jest specjalny przycisk, ten nad wlaczeniem ogrzewania szyby i lusterek.

swinks_UK - 13-11-2007, 15:30

Fabrycznie jest ustawiony na +3 stopnie. Wynika to z tego, że woda w temp. bliskiej +4 stopni (tu jest jakiś punkt krytyczny jeśli chodzi o stany skupienia) gwałtowniej zmienia swój stan skupienia, więc przy minimalnej różnicy temperatur już może szybko zamienić się np. woda/lód na drodze (tzw. gołoledź). Masz np. -0.1 asfalt i +2.5 na wysokości zderzaka. Tyle teorii.
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu?

Anonymous - 13-11-2007, 16:11

Dobra sprawa. Też mnie to niedawno miło zaskoczyło. Na trasie to mam zresztą outside włączone non stop, ale i tak nikt mi nie powie, że najlepsze pod tym względem jest CB radio oraz zwracanie uwagi na takie detale jak np. odbijające się czerwone światła w nawierzchni (w nocy).
tommyc1 - 16-11-2007, 12:55

swinks_UK napisał/a:
Fabrycznie jest ustawiony na +3 stopnie. Wynika to z tego, że woda w temp. bliskiej +4 stopni (tu jest jakiś punkt krytyczny jeśli chodzi o stany skupienia) gwałtowniej zmienia swój stan skupienia, więc przy minimalnej różnicy temperatur już może szybko zamienić się np. woda/lód na drodze (tzw. gołoledź). Masz np. -0.1 asfalt i +2.5 na wysokości zderzaka. Tyle teorii.
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu?


?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:)

akbi - 16-11-2007, 13:04

tommyc1 napisał/a:
?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:)

uczą uczą ...w temperaturze między 0a 4stopnie woda nie zmienia swojego stanu skupienia...
- powyżej 4st - paruje (ciekły w lotny)
- poniżej 0st - zamarza (ciekły w stały)

swinks_UK napisał/a:
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje.

+3 st to maksymalna temperatura przy której "włącza się pikawka", ale jak uruchamiasz auto i jest 0 st (lub zimniej) to też piszczy.

tommyc1 - 16-11-2007, 13:41

akbi napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:)

uczą uczą ...w temperaturze między 0a 4stopnie woda nie zmienia swojego stanu skupienia...
- powyżej 4st - paruje (ciekły w lotny)
- poniżej 0st - zamarza (ciekły w stały)

swinks_UK napisał/a:
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje.

+3 st to maksymalna temperatura przy której "włącza się pikawka", ale jak uruchamiasz auto i jest 0 st (lub zimniej) to też piszczy.


dzizaz, ludzie, woda paruje w 100C-zmienia stan skupienia na gazowy:D gotujesz wode w 4C? brawo-to przy jakim cisnieniu? bo to rzeczywiscie mozliwe ale w warunkach bardzo malego cisnienia:) he he, ale mnie rozbawiliscie dzis na tym forum:)

krzysio1972 - 16-11-2007, 14:00

Tak niesmialo sie zapytam, a ponizej 100 to nie paruje? w prawie 100 to wrze, czyli paruje cala objetoscia. Oczywiscie mowimy o normalnych warunkach, przy cisnieniu 1 atm.
Moominek - 16-11-2007, 14:04

tommyc1 nie myl pojęć :) woda w 100oC wrze :) natomiast paruje w każdej temperaturze z różną intensywnością.
Natomiast dlaczego 0oC +3oC jest krytyczne i sygnalizowane przez auto? Może to wynikać z tego, ze w zakresie 0-4* w wodzie mogą wytwarzać się już kryształki lodu, powodując wiadomo co...

swinks_UK napisał/a:
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu?


Jakiego modelu np.? Sprawdziłem jeszcze raz i pika tylko przy przejściu z + na 0. Mój gal to EA5W z początku roku 97, może wtedy montowali jeszcze z poprzednich wersji?


* Cytat z: http://bobo.fuw.edu.pl/~rjb/Termodynamika/
Objętość wody w zakresie od 0°C do 4°C maleje, a od 4°C do 100°C rośnie. To anomalne zachowanie wody związane jest z faktem, że w wodzie ciekłej w temperaturze nieco powyżej 0°C istnieją resztki luźnej struktury lodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group