Eclipse - Techniczne - [3G]smierdzi z rury
Anonymous - 13-11-2007, 06:13 Temat postu: [3G]smierdzi z rury Eclipse '00 3.0v6 przebieg-69k mil
Witam!
Ostatnio moja Eclipsa zaczęła strasznie dużo palic. Zaczęła również brzudko pachniec.
Spaliny maja gryzacy zapach. Podłączyłem komputerek i nie dostalem zadnych bledow. Wyczyscilem rejestr, pojezdzilem troche i sprawdzilem ponownie.Wszystkie systemy sprawdzone i w normie.
Podejrzewam nie dopalanie paliwa, ale nie wiem co jest przyczyna.Co sprawdzic?
Świece?Sonda? Katalizator?
Czy może jeszcze cos innego?
Anonymous - 13-11-2007, 10:03
Witam.
Znacznie szybciej dostaniesz pomoc na temat swojego 3G na stronach www.club3g.com albo www.eclipseforums.org.
Ale jesli mozesz opisz o jakich roznicach mowimy. U Ciebie na Florydzie nie bedzie mowy o duzej zmianie pogody ktora w jakis sposob wplynelaby na spalanie. Zaczalbym od sprawdzenia kondycji filtra powietrza i cisnienia w oponach. Potem jesli mozesz podaj swoje spostrzezenia odnosnie spalania to moze Ci cos pomoge.
Pozdrawiam kolejnego 3G
Aha jeszcze jedno. Czy miales robiony serwis przy 60-tce? Czyli pasek rozrzadu i caly pozostaly tune-up? Jesli tak to kiedy?
Anonymous - 13-11-2007, 10:23
W zasadzie to kupilem go po 60-tce;) Teoretycznie mial wszystkie przeglady. Ja zajalem sie wymiana opon, tarcz,klockow i to na tyle. Świecy mi nie chcieli wymienić bo bali sie zdjać układ dolotowy który zasłania 3cylindry.Sam nie mam narzędzi wiec nie ruszalem.
Co do spalania. Zawsze go zalewam do pełna i zeruje licznik. Wskazówka nigdy mi nie drgnęła do 70mil. Teraz mi zeszła poniżej górnej kreski przy 40. Zazwyczaj wystarczy mi paliwa na ok 300mil. Jak spale wszystko to będe wiedział ale teraz mam wskaźnik na poniżej 3/4 i przejechane 140mil. (Trzeba zaznaczyć że wskażnik przyśpiesza jednostajnie;) i normalnie powien wskazywac ten poziom po ok 100mil )
Poza tym nie powinno tak walic zbukami z rury... Co do jazdy, mam ciezką nogę i nigdy mu nie szczędziłem. Mimo to nie palił tyle co teraz. Przeszło mi przez głowe że może paliwo. Ale zalałem na shelu V-pawer. Zazwyczaj leje BP też najwyżej oktanowe.
Sz@kal - 13-11-2007, 10:33
rOOmak napisał/a: | Poza tym nie powinno tak walic zbukami z rury... |
Jeżeli tak wali z rury to jestem pewien że to kat ,który bedzie do wywalenia
Anonymous - 13-11-2007, 10:49
Tylko co by tak szybko go rozwalilo? Oleju nie bierze. Paliwo zawsze leje wysoko oktanowe. Jaka by była przyczyna...?
kiepuczi - 13-11-2007, 12:18
gryzacy dym, taki ze az szczypie w oczy , to nie zaden kat ale zbyt uboga mieszanka, dziwne ze odczyty sondy masz w normie czyli rozumiem ze na wolnych masz amplitude wachan w zakresie 0.05V do 0.86, w czasie jazdy od 0.05-0.96 V.
przyczyny najczesciej nieszczelna uszczelka od kolektora dolotu, wyciek powietrza pod wtryskami, ogolnie nalezy sprawdzic caly dolot.
zy przy tym wszystkim silnikiem trzesie i szarpie?? zdaza mu sie pewnie zgubic zaplon bo od tak ubogiej mieszanki to raczej norma.
Anonymous - 13-11-2007, 12:40
140 mil to nie jest wskaznik. Mozesz go dopiero oceniac po calym zbiorniku. Szczegolnie jesli chodzi o V6 w 3G. 3G ma wskaznik paliwa wyskalowany w bardzo nietypowy i specyficzny sposob. Pierwsze 100 mil na pierwszej kresce. 200 lub wiecej zobaczysz w okolicach polowy a przy rezerwie bedziesz mial w okolicach 300 (w zaleznosci o spalania).
Jesli chodzi o twoj przeglad przy 60 i wymiane swiec... kto Ci to robil skoro bal sie sciagac kolektor? Sorry ale to d..a a nie mechanik jak sie za to bal zabrac. Na tym modelu zajmuje to okolo 2 godzin zeby wymienic swiece i niewatpliwie warto wymienic uszczelke pod kolektorem dolotowym ktora w tym modelu lubi powodowac problemy na silniku. Bardzo mozliwe ze jest jak kolega kiepuczi mowi, ze podcinienie moze byc zle.
Jesli go kupiles przy 60-tce to jestem pewnien ze pasek rozrzadu jest jeszcze do wymiany bo nikt jeszcze w tym samochodzie nie robil tego i sprzedawal samochod bo jest to dosc droga impreza. W USA ludzie placa okolo $600-700 za zrobienie paska rozrzadu w tym V6. Znam przypadki ze wytrzymuje do 100tys mil ale ja zalecalbym wymiane wczesniej. Im wczesniej tym lepiej.
Wymiana swiec (WSZYSTKICH 6-iu) powinna poprawic twoje osiagi. I nie wiem czy wiesz ze V6 musi uzywac przynajmniej 92+ (Premium) Jesli uzywana byla gorsza to jest duza szansa ze katalizator jest na "skraju wyczerpania" i dlatego smrodzi z rury.
Mam wrazenie ze czeka ciebie troche wydatkow zeby doprowadzic go do wlasciwego stanu. Zadbaj o niego - to Ci sie odplaci.
Anonymous - 13-11-2007, 20:02
Poszedłem do oddziału sieci Firestone. Robili mi hamulce i kazałem wymienić świece. Kazałem im ściągnąć NGK więc potrzebowali kilka godz. Jak przyszedłam po auto ci zaczęli mnie pytać: a po co ja w ogóle chce świece wymieniać. Po prostu w cenniku mają to jako tanią usługę a jak zobaczyli ile w tym grzebania to się przezegnali...
Na florydzie jest duzy problem z mechanikami. Nie ma tu czegoś takiego jak przeglądy, więc o wiele zeczy sie nie dba. A hamownia to taki bar z chamami. Nie znajdziesz hamowni przynajmniej w okolicy miami. Taki sprzę mają tylko serwisy u dealerow, którzy wołają ładne kwoty za samą diagnostyke.
Nie sprawdzałem sondy na woltomierzu tylko sczytałem kody(których nie było) Może sonda działa w złym zakresie i ECU nie odbiera tego jako błąd dopuki zupełnie nie padnie?(tak spekuluje)
Dzisiaj sprawdze sonde.
Adaho_krak - 13-11-2007, 20:17
rOOmak napisał/a: | Może sonda działa w złym zakresie i ECU nie odbiera tego jako błąd dopuki zupełnie nie padnie?(tak spekuluje) |
Tu masz racje, wbij się miernikiem w kable sygnałowe (to te o odmiennych kolorach, dwa są jednakowe-to od grzałki) i powinieneś mieć "skoki" napięcia tak jak Kiepuczi napisał kiepuczi napisał/a: | masz amplitude wachan w zakresie 0.05V do 0.86, w czasie jazdy od 0.05-0.96 V. |
Jeśli takowej nie stwierdzisz, to sonda do kosza. Ja miałem właśnie taki smród z rury, jak mi padła sonda, więc jest duuuuużżżżeee prawdopodobieństwo, że to właśnie to sonda.
Anonymous - 14-11-2007, 15:53
Dziwie sie tobie ze jeszcze nie znalazles najlepszego serisu Eclipse w USA. www.tearstone.com Czlowiek ma swoj warsztat i wiele innych na Florydzie. Sprzedaja czesci do Eclipsy i maja chyba najbardziej chwalony serwis Eclipse 3G w USA. Wlasciciel jezdzi bardzo ladnym 3G jak dobrze pamietam GT z dodanym Turbo. Wiecej o nim i jego pomocy dla swiatka 3G znajdziesz na www.club3g.com - nie znajdziesz lepszych.
Robi tam kilku gosci z tego forum ktorzy maja znajomosc Eclipsy jak ty znasz swoja kieszen POLECAM.
Jesli chodzi o Firestone i ich serwis to tez mialem z nimi do czynienia i oni nie lubia duzo pracowac a ich motto to "zgarnac duzo a malo poprawic". Jesli chodzi o twoje swiece... Jesli Firestone nie wiedzialo dlaczego je potrzebujesz to proponuje zebys do nich wiecej nie jezdzil a te swiece wymienil jako pierwsze. Napewno pomoze. I tak jak napisales NGK to jedyny i wlasciwy wybor dla twojego 3G.
kiepuczi - 14-11-2007, 17:03
Bo ty jezdzisz po jakis chuje muje Meineke, Firestone, to nie warsztaty ale masowka do zmieniania oleju i opon. oskubia cie am tylko z kasy.
jak nie masz swojego warsztatu a sam boisz sie zabrac za wymiane swiec to pojedz do jeffy lube oni powinni podjac sie tego za rozsadna cene. ale wiedz ze za wymiane swiec w twoim samochodzie zaplacisz tak czy inaczej 75-120 usd parts & labour niestety, policza cie za 2h roboty.
Podejrzewam ze albo mas zpadnieta sonde i dziala w zlym zakresie , albo uszczelka pod kolektorem wypalona. Diagnostyka w jeffy lube kosztuje 49.99 +tax , powinni ci zbadac wykres sondy lambda. Pojedz tam gdzie robia przeglady za 20-30 usd dogadasz sie to ci chlopaki sprawdza czy sonda dzial prawidlowo. tak tzreba sobie radzic i nie jezdzij wiecej po meineke i firestone.
Anonymous - 14-11-2007, 18:01
Ja osobiscie Jeffy-lube tez bym nie polecal... bo to kolejne miejsce gdzie sie nadaja do wymiany oleju (moze to tylko przekonanie z miejsca gdzie bylem). Tak czy inaczej potrzebujesz kogos konkretnego co ci to zrobi we wlasciwy sposob... niestety za to tez zaplacisz. 3G z V6 nie jest najtansza zabawka.
Anonymous - 23-11-2007, 05:28
Powoli przestaje lubic tego miska
Zeby wymienic filtr paliwa trzeba sie dostac do pompy.Zeby wymienic swiece trzeba zdiac intake system. I teraz zeby dostac sie do sond lambda(sa dwie oczywiscie) trzeba wlazic pod auto.
Zeby sondy pracowaly poprawnie musza miec temp 600stF(ok315C) wiec reki nigdzie tam nie wepchne.
Wie ktos jak zlokalizowac kable od sond pod maska?
Anonymous - 23-11-2007, 11:07
Zacznijmy od tego ze filtra nie musisz wymieniac. Przyjmij to jako pewnik. Jesli chcesz wiedziec dlaczego to pusc mi PW. Jesli chcesz to kup sobie tactix kabelek do Mitsu ($90) i oprogramowanie EVOSCAN ($25) i bedziesz mogl diagnozowac swoj Mitsu jak potrzeba. Ja tego uzywam i jest super sprawa. Pytanie ktore sondy chcesz dostac. Masz ich az 4. 2 przed katami i 2 po katach.
Anonymous - 23-11-2007, 22:15
Sa az dwie za katalizatorem? Na jednej rurze? No coz.W takim wypdku wszystkie. Musze miec pewnosc ze sa sprawne zanim zaczne grzebac glebiej lub je wymienic i miec problem z glowy (fajnie by bylo...)
|
|
|