Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3G]smierdzi z rury
Autor Wiadomość
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 06:13   [3G]smierdzi z rury

Eclipse '00 3.0v6 przebieg-69k mil
Witam!
Ostatnio moja Eclipsa zaczęła strasznie dużo palic. Zaczęła również brzudko pachniec.
Spaliny maja gryzacy zapach. Podłączyłem komputerek i nie dostalem zadnych bledow. Wyczyscilem rejestr, pojezdzilem troche i sprawdzilem ponownie.Wszystkie systemy sprawdzone i w normie.
Podejrzewam nie dopalanie paliwa, ale nie wiem co jest przyczyna.Co sprawdzic?
Świece?Sonda? Katalizator?
Czy może jeszcze cos innego?
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 10:03   

Witam.

Znacznie szybciej dostaniesz pomoc na temat swojego 3G na stronach www.club3g.com albo www.eclipseforums.org.

Ale jesli mozesz opisz o jakich roznicach mowimy. U Ciebie na Florydzie nie bedzie mowy o duzej zmianie pogody ktora w jakis sposob wplynelaby na spalanie. Zaczalbym od sprawdzenia kondycji filtra powietrza i cisnienia w oponach. Potem jesli mozesz podaj swoje spostrzezenia odnosnie spalania to moze Ci cos pomoge.

Pozdrawiam kolejnego 3G :wink:

Aha jeszcze jedno. Czy miales robiony serwis przy 60-tce? Czyli pasek rozrzadu i caly pozostaly tune-up? Jesli tak to kiedy?
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 10:23   

W zasadzie to kupilem go po 60-tce;) Teoretycznie mial wszystkie przeglady. Ja zajalem sie wymiana opon, tarcz,klockow i to na tyle. Świecy mi nie chcieli wymienić bo bali sie zdjać układ dolotowy który zasłania 3cylindry.Sam nie mam narzędzi wiec nie ruszalem.
Co do spalania. Zawsze go zalewam do pełna i zeruje licznik. Wskazówka nigdy mi nie drgnęła do 70mil. Teraz mi zeszła poniżej górnej kreski przy 40. Zazwyczaj wystarczy mi paliwa na ok 300mil. Jak spale wszystko to będe wiedział ale teraz mam wskaźnik na poniżej 3/4 i przejechane 140mil. (Trzeba zaznaczyć że wskażnik przyśpiesza jednostajnie;) i normalnie powien wskazywac ten poziom po ok 100mil )
Poza tym nie powinno tak walic zbukami z rury... Co do jazdy, mam ciezką nogę i nigdy mu nie szczędziłem. Mimo to nie palił tyle co teraz. Przeszło mi przez głowe że może paliwo. Ale zalałem na shelu V-pawer. Zazwyczaj leje BP też najwyżej oktanowe.
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 13-11-2007, 10:33   

rOOmak napisał/a:
Poza tym nie powinno tak walic zbukami z rury...

Jeżeli tak wali z rury to jestem pewien że to kat ,który bedzie do wywalenia :)
 
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 10:49   

Tylko co by tak szybko go rozwalilo? Oleju nie bierze. Paliwo zawsze leje wysoko oktanowe. Jaka by była przyczyna...?
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 13-11-2007, 12:18   

gryzacy dym, taki ze az szczypie w oczy , to nie zaden kat ale zbyt uboga mieszanka, dziwne ze odczyty sondy masz w normie czyli rozumiem ze na wolnych masz amplitude wachan w zakresie 0.05V do 0.86, w czasie jazdy od 0.05-0.96 V.
przyczyny najczesciej nieszczelna uszczelka od kolektora dolotu, wyciek powietrza pod wtryskami, ogolnie nalezy sprawdzic caly dolot.
zy przy tym wszystkim silnikiem trzesie i szarpie?? zdaza mu sie pewnie zgubic zaplon bo od tak ubogiej mieszanki to raczej norma.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 12:40   

140 mil to nie jest wskaznik. Mozesz go dopiero oceniac po calym zbiorniku. Szczegolnie jesli chodzi o V6 w 3G. 3G ma wskaznik paliwa wyskalowany w bardzo nietypowy i specyficzny sposob. Pierwsze 100 mil na pierwszej kresce. 200 lub wiecej zobaczysz w okolicach polowy a przy rezerwie bedziesz mial w okolicach 300 (w zaleznosci o spalania).

Jesli chodzi o twoj przeglad przy 60 i wymiane swiec... kto Ci to robil skoro bal sie sciagac kolektor? Sorry ale to d..a a nie mechanik jak sie za to bal zabrac. Na tym modelu zajmuje to okolo 2 godzin zeby wymienic swiece i niewatpliwie warto wymienic uszczelke pod kolektorem dolotowym ktora w tym modelu lubi powodowac problemy na silniku. Bardzo mozliwe ze jest jak kolega kiepuczi mowi, ze podcinienie moze byc zle.

Jesli go kupiles przy 60-tce to jestem pewnien ze pasek rozrzadu jest jeszcze do wymiany bo nikt jeszcze w tym samochodzie nie robil tego i sprzedawal samochod bo jest to dosc droga impreza. W USA ludzie placa okolo $600-700 za zrobienie paska rozrzadu w tym V6. Znam przypadki ze wytrzymuje do 100tys mil ale ja zalecalbym wymiane wczesniej. Im wczesniej tym lepiej.

Wymiana swiec (WSZYSTKICH 6-iu) powinna poprawic twoje osiagi. I nie wiem czy wiesz ze V6 musi uzywac przynajmniej 92+ (Premium) Jesli uzywana byla gorsza to jest duza szansa ze katalizator jest na "skraju wyczerpania" i dlatego smrodzi z rury.

Mam wrazenie ze czeka ciebie troche wydatkow zeby doprowadzic go do wlasciwego stanu. Zadbaj o niego - to Ci sie odplaci.
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 20:02   

Poszedłem do oddziału sieci Firestone. Robili mi hamulce i kazałem wymienić świece. Kazałem im ściągnąć NGK więc potrzebowali kilka godz. Jak przyszedłam po auto ci zaczęli mnie pytać: a po co ja w ogóle chce świece wymieniać. Po prostu w cenniku mają to jako tanią usługę a jak zobaczyli ile w tym grzebania to się przezegnali...
Na florydzie jest duzy problem z mechanikami. Nie ma tu czegoś takiego jak przeglądy, więc o wiele zeczy sie nie dba. A hamownia to taki bar z chamami. Nie znajdziesz hamowni przynajmniej w okolicy miami. Taki sprzę mają tylko serwisy u dealerow, którzy wołają ładne kwoty za samą diagnostyke.

Nie sprawdzałem sondy na woltomierzu tylko sczytałem kody(których nie było) Może sonda działa w złym zakresie i ECU nie odbiera tego jako błąd dopuki zupełnie nie padnie?(tak spekuluje)
Dzisiaj sprawdze sonde.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2007, 20:17   

rOOmak napisał/a:
Może sonda działa w złym zakresie i ECU nie odbiera tego jako błąd dopuki zupełnie nie padnie?(tak spekuluje)


Tu masz racje, wbij się miernikiem w kable sygnałowe (to te o odmiennych kolorach, dwa są jednakowe-to od grzałki) i powinieneś mieć "skoki" napięcia tak jak Kiepuczi napisał
kiepuczi napisał/a:
masz amplitude wachan w zakresie 0.05V do 0.86, w czasie jazdy od 0.05-0.96 V.

Jeśli takowej nie stwierdzisz, to sonda do kosza. Ja miałem właśnie taki smród z rury, jak mi padła sonda, więc jest duuuuużżżżeee prawdopodobieństwo, że to właśnie to sonda.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2007, 15:53   

Dziwie sie tobie ze jeszcze nie znalazles najlepszego serisu Eclipse w USA. www.tearstone.com Czlowiek ma swoj warsztat i wiele innych na Florydzie. Sprzedaja czesci do Eclipsy i maja chyba najbardziej chwalony serwis Eclipse 3G w USA. Wlasciciel jezdzi bardzo ladnym 3G jak dobrze pamietam GT z dodanym Turbo. Wiecej o nim i jego pomocy dla swiatka 3G znajdziesz na www.club3g.com - nie znajdziesz lepszych.

Robi tam kilku gosci z tego forum ktorzy maja znajomosc Eclipsy jak ty znasz swoja kieszen :) POLECAM.

Jesli chodzi o Firestone i ich serwis to tez mialem z nimi do czynienia i oni nie lubia duzo pracowac a ich motto to "zgarnac duzo a malo poprawic". Jesli chodzi o twoje swiece... Jesli Firestone nie wiedzialo dlaczego je potrzebujesz to proponuje zebys do nich wiecej nie jezdzil a te swiece wymienil jako pierwsze. Napewno pomoze. I tak jak napisales NGK to jedyny i wlasciwy wybor dla twojego 3G.
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 14-11-2007, 17:03   

Bo ty jezdzisz po jakis chuje muje Meineke, Firestone, to nie warsztaty ale masowka do zmieniania oleju i opon. oskubia cie am tylko z kasy.
jak nie masz swojego warsztatu a sam boisz sie zabrac za wymiane swiec to pojedz do jeffy lube oni powinni podjac sie tego za rozsadna cene. ale wiedz ze za wymiane swiec w twoim samochodzie zaplacisz tak czy inaczej 75-120 usd parts & labour niestety, policza cie za 2h roboty.
Podejrzewam ze albo mas zpadnieta sonde i dziala w zlym zakresie , albo uszczelka pod kolektorem wypalona. Diagnostyka w jeffy lube kosztuje 49.99 +tax , powinni ci zbadac wykres sondy lambda. Pojedz tam gdzie robia przeglady za 20-30 usd dogadasz sie to ci chlopaki sprawdza czy sonda dzial prawidlowo. tak tzreba sobie radzic i nie jezdzij wiecej po meineke i firestone.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2007, 18:01   

Ja osobiscie Jeffy-lube tez bym nie polecal... bo to kolejne miejsce gdzie sie nadaja do wymiany oleju (moze to tylko przekonanie z miejsca gdzie bylem). Tak czy inaczej potrzebujesz kogos konkretnego co ci to zrobi we wlasciwy sposob... niestety za to tez zaplacisz. 3G z V6 nie jest najtansza zabawka.
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 05:28   

Powoli przestaje lubic tego miska :evil:
Zeby wymienic filtr paliwa trzeba sie dostac do pompy.Zeby wymienic swiece trzeba zdiac intake system. I teraz zeby dostac sie do sond lambda(sa dwie oczywiscie) trzeba wlazic pod auto.
Zeby sondy pracowaly poprawnie musza miec temp 600stF(ok315C) wiec reki nigdzie tam nie wepchne.
Wie ktos jak zlokalizowac kable od sond pod maska?
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 11:07   

Zacznijmy od tego ze filtra nie musisz wymieniac. Przyjmij to jako pewnik. Jesli chcesz wiedziec dlaczego to pusc mi PW. Jesli chcesz to kup sobie tactix kabelek do Mitsu ($90) i oprogramowanie EVOSCAN ($25) i bedziesz mogl diagnozowac swoj Mitsu jak potrzeba. Ja tego uzywam i jest super sprawa. Pytanie ktore sondy chcesz dostac. Masz ich az 4. 2 przed katami i 2 po katach.
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 22:15   

Sa az dwie za katalizatorem? Na jednej rurze? No coz.W takim wypdku wszystkie. Musze miec pewnosc ze sa sprawne zanim zaczne grzebac glebiej lub je wymienic i miec problem z glowy (fajnie by bylo...)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.