To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] 1.8TD Jak wymontować turbine?

Anonymous - 16-11-2007, 20:05
Temat postu: [E34A 1.8TD] 1.8TD Jak wymontować turbine?
Witam! Mam problemy z szczelnością turbosprężarki. Czy istnieje jakiś sposób żeby wymontować turbine i mieć diesel'a bez turbo? :lol: podobno mniej pali, a ja nie potrzebuje wyścigów tylko komfortowej jazdy w moim Galantku;) Prosze o pomoc. :)

Podobno można zamontować kolektor od lancera lub colta - były wersje bez turbo.

Anonymous - 17-11-2007, 09:16

Jak wymontować? Proste, bierzesz kilka kluczy do rąk i wykręcasz. Powstaje przerwa w układzie wydechowym pomiędzy kolektorem a resztą wydechu, podobna przerwa w układzie dolotowym i dziury w układzie olejenia. Te ostatnie trzeba zaślepić. Filtr powietrza połączyć bezpośrednio z kolektorem dolotowym dorabiając/dobierając jakieś pasujące rury i dorobić brakującą część wydechu. Lepiej było by wymienić kolektory na te z wolnossącego diesla, zwłaszcza ssący, ale bez nich też pojedziesz. Po całym zabiegu będziesz miał mniej mocy niż wolnossący diesel, chociażby z powodu niższego stopnia sprężania, ale coś za coś. Na mniejsze spalanie to bym nie liczył.
jacek11 - 18-11-2007, 14:37

Jako tako wyjąć się nie da,bo to się łączy z wymianą kolektorów.(przerobiłem to w astrze)Można ominąć turbine podłączając powietrze z filtra do kolektora.Musi być szczelnie.Trzeba też odłączyć smarowanie(nie wiem czy u Ciebie się da)Reakcja mojego poprzedniego auta (astry)na taki zabieg była taka,że mniej kopcił,nie tracił oliwy i lepiej odpalał.Wady są takie że nie ma czym jechać i czuć że silnik się dusi.Nie polecam tego sposobu.Pozdrawiam.
Anonymous - 18-11-2007, 19:13

Wymiana kolektorów jest wskazana, ale nie przesadzajmy, nie jest konieczna. Wyjmowanie turbiny to swego rodzaju szkocki półśrodek, więc idąc za ciosem można dorobić-dosztukować fragmenty orurowania do istniejących kolektorów. Raz na fotkach w sieci widać bylo jeszcze oszczędniejszy patent, gdzie przy silniku pozostawiono kolektor i obudowę części gorącej turbiny (ślimak). Wymontowana została część centralna turbiny z wirnikiem i część zimna, a otwór w wydechu po wirniku zaślepiono grubą blachą.
saphire - 18-11-2007, 21:29

Hmmm wszyscy kombinują jak ulepszyć i wzmocnić auto poprzez dołożenie np. turbawki a ty chcesz auto z niej wykastrować... masakra. :shock: :shock: :shock:
Anonymous - 11-01-2008, 21:34

to tylko potwierdza fakt, że nie jestem wszyscy co mnie bardzo cieszy. pozdrawiam
Anonymous - 13-01-2008, 15:55

Ale wymontowanie turbiny to nie taka prosta sprawa. Z tego co się orientuje, to w silnikach z turbo jest większa komora spalania w stosunku do zwykłego diesla. Więc wymotowanie turbiny pewnie pociągnie za sobą zamontowanie innych korbowodów, w przeciwnym wypadku ciekawe jakby chodził taki silnik.
Anonymous - 15-01-2008, 12:06

W wiekszości przypadków wolnossące diesle i równorzędne turbodiesle mają ciut inny stopień sprężania, ale to są kosmetyczne różnice. Mitsubishi jak przysłowiowy kot poszło swoją drogą: według danych katalogowych zarówno 1,8D i 1,8TD miały taki sam stopień sprężania 22,4 .
Anonymous - 30-01-2008, 20:20

dzieki za info


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group