To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma, pływające obroty na jałowym przy włączonej klimie.

Kofi - 20-05-2005, 19:23
Temat postu: Carisma, pływające obroty na jałowym przy włączonej klimie.
Dosłownie jak w temacie.
Zauważyłem ze po włączeniu klimy, obroty podskakują - to akurat normalne.
Ale lubią spobie popływać w zakresie =- 200obr/min.
Czym to moze byc spowodowane i jak to zwalczyc?

Anonymous - 20-05-2005, 19:27

Nie masz z czym walczyć... klima pracuje w cyklach a co zatem
idzie obroty skaczą wraz ze zmianą obciążenia silnika...

Anonymous - 20-05-2005, 19:27

wina pewnie lezy po stronie sliniczka krokowego,
Anonymous - 20-05-2005, 19:29

arturro napisał/a:
wina pewnie lezy po stronie sliniczka krokowego,
taaaaaa :?
Anonymous - 20-05-2005, 19:33

Stefan napisał/a:
arturro napisał/a:
wina pewnie lezy po stronie sliniczka krokowego,
taaaaaa :?


taaaaa
pewnie jak ktos zauwazyl u siebie skoki obrotw tzn ze wczesniej tego nie bylo i uwaza to za problem.
nie pisalbym tego gdybym nie mial identycznego problemu kilka lat temu.
akurat moja carisma nalezala do serii z felernymi silniczkami.

Anonymous - 20-05-2005, 20:15

Przy właczonej klimie chcesz
czy nie chcesz obroty falują i już :lol: ...
być może to silniczek krokowy nieeee przecze...

Hubeeert - 20-05-2005, 20:15

Niestety objaw falujących obrotów w większości przypadków jest powiązany z silniczkiem krokowym. Ostatnio gdy byłem u Mastersa diagnozował VW Polo 1,4 - falowały obroty - niestety okazało się że silniczek krokowy zalicza własnie zgon i trzeba go wymienić... Czyli nie tylko w Mitsu są z tym problemy za to nagminnie własnie z silniczkami krokowymi.
Kofi - 20-05-2005, 22:07

ile kosztuje nowy silniczek?
Mozna jakos przeczyscic i wydluzyc zycie starego?

Anonymous - 20-05-2005, 22:08

aktualnie mam sprawny silniczek i zadnego falowania na klimie nie ma, wszystko chodzi rowno, czasem podskocza obroty jak sie zalaczy sprezarka ale tylko to .
a niestety tak jak pisalem wczesniej w carismach przez jakis okres byl problem z silniczkami ktore nagminnie padaly.

Anonymous - 21-05-2005, 00:36

Kofi napisał/a:
ile kosztuje nowy silniczek?
Mozna jakos przeczyscic i wydluzyc zycie starego?


Trzeba zacząć od wymycia (chyba benzyną, ale za to nie ręczę) - niektóre modele są rozbieralne co ułatwia sprawę.
A gdy się okaże że padł to trzeba wymienić, z tym że nowy do 1.6 kosztuje w ASO coś powyżej 4000 zł - śmieszne, prawda?
Sam kupiłem używkę u p. Jacka z Wołomina (namiary na forum MKP) za 350 zł i to razem z kompletną przepustnicą. Tak na marginesie: ten zestaw w ASO kosztuje 9500 zł. Wszystkie ceny sprzed roku.

Anonymous - 29-03-2006, 20:06

mam to samo u siebie i o ile sie nie myle to miałem tak od samego początku i w niczym to nie przeszkadza, no może jak chce sie szybciej z parkingu odjechac to wtedy tak. :)
Kofi - 29-03-2006, 22:49

u mnie okazalo sie ze byla to wina LPG. Po regulacjach i czyszczeniach jest ok.
Anonymous - 30-03-2006, 11:42

Ja tez mam ten sam objaw ale od samego poczatku (auto kupilem juz uzywane) ale obroty faluja tylko przy klimie wiec nawet nie podejrzewalem ze to cos zlego.Z tego co piszecie to chyba mozna z tym jezdzic ?
Maciek - 30-03-2006, 14:17

U mnie na benzynce prawie ok natomiast na LPG fala jak na morzu.
Student - 30-03-2006, 14:48

Temat pływających obrotów z klimą może dotyczyć silnika krokowego tylko w przypadku 1.6 bo GDI nie ma silnika krokowego i co teraz. :( Wszystko zależy co komu pływa jedni mówią o falowaniu obrotów inni o spadku obrotów przy włączaniu się sprężarki klimy, które zawsze ma miejsce i w 1.6 i w GDI i w DID.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group