To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Ogrzewanie w EA6A

Anonymous - 27-11-2007, 13:49
Temat postu: Ogrzewanie w EA6A
Witm
mam taki dziwny problem, pierwszy raz sie z tym spotkalem a mianowicie chodzi o nadmuch cieplego powietrza, mam u siebie climetronic i jak wlaczam ogrzewanie na np 25stopni to przez jakis czas dmucha cieplym powietrzem a za jakis czas przestaje i daje zimnym powietrzemn :( czy to normalne w tym aucie bo mialem juz inne autka z climatroniciem i czegos takiego nie było ???????????

Anonymous - 27-11-2007, 14:14

na przyszlosc wypadaloby najpierw poszukac zanim czlowiek zdecyduje sie zakladac nowy temat.
TUTAJ jest caly dlugi temat o tym.
btw. mylisz w pewnym sensie pojecia:
automatyczna klimatyzacja jest obiektem regulacji automatycznej ze sprzezeniem zwrotnym. obiekt ten dazy do ustalenia temperatury wewnatrz pojazdu do temperatury zadanej przez uzytkownika zgodnie z zasadami regulacji automatycznej.
manualna klimatyzacja nie jest obiektem regulacji automatycznej, w tym przypadku obiekt dazy do ustalenia temperatury wewnatrz pojazdu do temperatury zadanej przez uzytkownika poprzez staly nawiew powietrzem o temperaturze zadanej przez uzytkownika. istnieja takze wersje z cyfrowym wyswietlaczem manualnej klimatyzacji, mylnie nazywane automatycznymi- populalne w starszych samochodach.

podsumowujac automat dazy do uzyskania temperatury zadanej poprzez dmuchanie powietrzem o ZMIENNEJ temperaturze, roznica temperatur dazy do 0 wraz z osiaganiem celu. manual natomiast dmucha stale w tej samej temperaturze.
waznym faktorem jest zrozumienie jak dziala percepcja temperatury u ludzi: czlowiek nie ma wbudowanegoi termometru, pomiar odbywa sie na zasadzie punktu odniesienia. wsadajac do zimnego samochodu i ustawiajac automat na temp 25 zostajemy owiewani na poczatku powietrzem o temperaturze pow 30 stopni, spadajaca do pulapu zadanych 25 w miare nagrzewania sie powietrza w samochodzie. cialo ludzkie odnotowuje najpierw gwaltowny wzrost temperatury (punktem odniesienia bylo poczatkowe zimno wewnatrz) a pozniej stopniowy spadek temperatury (punktem odniesienia bylo juz nagrzewajace powietrze o temperaturze o wiele wiekszej niz zadane 25).
pomocnym bedzie ustawienie nawiewu nie na twarz lecz np na nogi (uniemozliwiamy wtedy bezposredni kontakt m.in. uszu z nagrzewajacym powietrzem a to juz wiedza powszechna).
proponuje wykonac pomiary termometrem do pomiarz temperatury mas powietrza, jesli nie jest tak jak pisze to znaczy to uszkodzenie/niesprawnosc podzespolow obiektu regulacji.

Anonymous - 27-11-2007, 14:25

czyli to normalne zachowanie :)
czekoladka_1981 - 27-11-2007, 14:59

zombi napisał/a:
czyli to normalne zachowanie

tak :!:
PLPynton wyjaśnił dogłebnie.

Marcino - 27-11-2007, 20:15

Włacz nawiew na nogi jak pisza i na szybe a zamknij kratki z przodu... powienno pomoc. Dodatkowo czujnik jest chyba pod panelem i jak masz radio które daje duzo ciepla to zmienia sie temperatura... wokół czujnika i myli automat.
Ja zauwazyłem ze w trasie przy jedzie powyzej 80 musze dać wieksza tem.. bo zimn o sie robi i jakby wiekszy nawiew mino ze dmuchawa pracuje np na 1 nce.
Pozdrawiam

Anonymous - 27-11-2007, 21:39

wielkie dzieki za info, jutro przetestuje zamkniecie kratek nawiewu
takn na marginesie to wiem o co chodzi z automatyczna klimatyzacja ale nigdy sie z tym nie spotkalem podczas ogrzewania nawet ostatnio w passacie B5 mialem automatyczna klime i tak nie bylo i w innych autach tez dlatego mnie to zdziwilo myslalem ze cos nie tak mam z ogrzewaniem.
jeszcze raz dzieki za info :)

Moominek - 27-11-2007, 22:01

Albo przetestuj manewr z rurką :)
Anonymous - 27-11-2007, 22:07

Tzn????????????
Moominek - 28-11-2007, 08:49

Otwórz schowek po prawej. Ręką "wymacaj" plastikową rurkę zaraz za konsolą klimy. Powinna być założona (wchodzić w coś wychodzace z tyłu konsoli klimy). Jeśli wisi w powietrzu, załóż, napewno trafisz. Ta rurka doprowadza powietrze z kanału wentylacyjnego, podejrzewam, że poprostu odpowiada za przewietrzanie czujnika temp. W każdy razie u mnie założenie jej pomogło i automat po pewnym czasie nie dmucha zimnym, a jedynie zmniejsza nieco temp powietrza i obroty wentylatora.
Anonymous - 28-11-2007, 10:25

hmmm jak bede mial troche czasu to sprawdze ten patent :)
Andrew - 14-01-2014, 20:16

Podłączę się pod temat. U mnie ostatnio dzieje się coś takiego, że po przejechaniu ok. 30 km ogrzewanie daje tylko gorące powietrze przy temperaturze 32 stopni na klimatronicu. Wcześniej dmucha ciepłym już od 25 stopni. Po przejechaniu większego odcinka zaczyna dmuchać zimnym i daje gorącym tylko przy 32 stopniach. Gdzie szukać przyczyny?
Witek vel Mysza - 14-01-2014, 20:32

Dlatego ZAWSZE wolę klimę na korbę :)
robertdg - 14-01-2014, 20:51

Może rurka klimatronika, może zacięty silniczek nadmuchu, zabrudzony czujnik temperatury, a co z chłodnicą, naprawiłeś :?:
Bizi78 - 14-01-2014, 20:58

ANDREW, ostatnio czytałem na forum o izolowaniu rurki od climatronika, którą nagrzewa radio i czujnik temperatury wariuje.
Spróbuj się przejechać bez włączania radia, może to pomoże w diagnozie :wink: .

Andrew - 14-01-2014, 21:03

robertdg napisał/a:
a co z chłodnicą, naprawiłeś :?:

Tak zakleiłem ją na razie jest ok.
robertdg napisał/a:
Może rurka klimatronika

Jak to najszybciej zdiagnozować?
robertdg napisał/a:
może zacięty silniczek nadmuchu

Raczej odpada...
Bizi78 napisał/a:
Spróbuj się przejechać bez włączania radia, może to pomoże w diagnozie :wink: .

Tylko, że na miejscu na razie nie sprawdzę tego, za małe przebiegi...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group