Ogrzewanie w EA6A |
Autor |
Wiadomość |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 13:49 Ogrzewanie w EA6A
|
|
|
Witm
mam taki dziwny problem, pierwszy raz sie z tym spotkalem a mianowicie chodzi o nadmuch cieplego powietrza, mam u siebie climetronic i jak wlaczam ogrzewanie na np 25stopni to przez jakis czas dmucha cieplym powietrzem a za jakis czas przestaje i daje zimnym powietrzemn czy to normalne w tym aucie bo mialem juz inne autka z climatroniciem i czegos takiego nie było ??????????? |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 14:14
|
|
|
na przyszlosc wypadaloby najpierw poszukac zanim czlowiek zdecyduje sie zakladac nowy temat.
TUTAJ jest caly dlugi temat o tym.
btw. mylisz w pewnym sensie pojecia:
automatyczna klimatyzacja jest obiektem regulacji automatycznej ze sprzezeniem zwrotnym. obiekt ten dazy do ustalenia temperatury wewnatrz pojazdu do temperatury zadanej przez uzytkownika zgodnie z zasadami regulacji automatycznej.
manualna klimatyzacja nie jest obiektem regulacji automatycznej, w tym przypadku obiekt dazy do ustalenia temperatury wewnatrz pojazdu do temperatury zadanej przez uzytkownika poprzez staly nawiew powietrzem o temperaturze zadanej przez uzytkownika. istnieja takze wersje z cyfrowym wyswietlaczem manualnej klimatyzacji, mylnie nazywane automatycznymi- populalne w starszych samochodach.
podsumowujac automat dazy do uzyskania temperatury zadanej poprzez dmuchanie powietrzem o ZMIENNEJ temperaturze, roznica temperatur dazy do 0 wraz z osiaganiem celu. manual natomiast dmucha stale w tej samej temperaturze.
waznym faktorem jest zrozumienie jak dziala percepcja temperatury u ludzi: czlowiek nie ma wbudowanegoi termometru, pomiar odbywa sie na zasadzie punktu odniesienia. wsadajac do zimnego samochodu i ustawiajac automat na temp 25 zostajemy owiewani na poczatku powietrzem o temperaturze pow 30 stopni, spadajaca do pulapu zadanych 25 w miare nagrzewania sie powietrza w samochodzie. cialo ludzkie odnotowuje najpierw gwaltowny wzrost temperatury (punktem odniesienia bylo poczatkowe zimno wewnatrz) a pozniej stopniowy spadek temperatury (punktem odniesienia bylo juz nagrzewajace powietrze o temperaturze o wiele wiekszej niz zadane 25).
pomocnym bedzie ustawienie nawiewu nie na twarz lecz np na nogi (uniemozliwiamy wtedy bezposredni kontakt m.in. uszu z nagrzewajacym powietrzem a to juz wiedza powszechna).
proponuje wykonac pomiary termometrem do pomiarz temperatury mas powietrza, jesli nie jest tak jak pisze to znaczy to uszkodzenie/niesprawnosc podzespolow obiektu regulacji. |
|
|
|
 |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 14:25
|
|
|
czyli to normalne zachowanie |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-11-2007, 14:59
|
|
|
zombi napisał/a: | czyli to normalne zachowanie |
tak
PLPynton wyjaśnił dogłebnie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-11-2007, 20:15
|
|
|
Włacz nawiew na nogi jak pisza i na szybe a zamknij kratki z przodu... powienno pomoc. Dodatkowo czujnik jest chyba pod panelem i jak masz radio które daje duzo ciepla to zmienia sie temperatura... wokół czujnika i myli automat.
Ja zauwazyłem ze w trasie przy jedzie powyzej 80 musze dać wieksza tem.. bo zimn o sie robi i jakby wiekszy nawiew mino ze dmuchawa pracuje np na 1 nce.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 21:39
|
|
|
wielkie dzieki za info, jutro przetestuje zamkniecie kratek nawiewu
takn na marginesie to wiem o co chodzi z automatyczna klimatyzacja ale nigdy sie z tym nie spotkalem podczas ogrzewania nawet ostatnio w passacie B5 mialem automatyczna klime i tak nie bylo i w innych autach tez dlatego mnie to zdziwilo myslalem ze cos nie tak mam z ogrzewaniem.
jeszcze raz dzieki za info |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-11-2007, 22:01
|
|
|
Albo przetestuj manewr z rurką |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 22:07
|
|
|
Tzn???????????? |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 28-11-2007, 08:49
|
|
|
Otwórz schowek po prawej. Ręką "wymacaj" plastikową rurkę zaraz za konsolą klimy. Powinna być założona (wchodzić w coś wychodzace z tyłu konsoli klimy). Jeśli wisi w powietrzu, załóż, napewno trafisz. Ta rurka doprowadza powietrze z kanału wentylacyjnego, podejrzewam, że poprostu odpowiada za przewietrzanie czujnika temp. W każdy razie u mnie założenie jej pomogło i automat po pewnym czasie nie dmucha zimnym, a jedynie zmniejsza nieco temp powietrza i obroty wentylatora. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 10:25
|
|
|
hmmm jak bede mial troche czasu to sprawdze ten patent |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2014, 20:16
|
|
|
Podłączę się pod temat. U mnie ostatnio dzieje się coś takiego, że po przejechaniu ok. 30 km ogrzewanie daje tylko gorące powietrze przy temperaturze 32 stopni na klimatronicu. Wcześniej dmucha ciepłym już od 25 stopni. Po przejechaniu większego odcinka zaczyna dmuchać zimnym i daje gorącym tylko przy 32 stopniach. Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14-01-2014, 20:32
|
|
|
Dlatego ZAWSZE wolę klimę na korbę |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23641 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-01-2014, 20:51
|
|
|
Może rurka klimatronika, może zacięty silniczek nadmuchu, zabrudzony czujnik temperatury, a co z chłodnicą, naprawiłeś |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-01-2014, 20:58
|
|
|
ANDREW, ostatnio czytałem na forum o izolowaniu rurki od climatronika, którą nagrzewa radio i czujnik temperatury wariuje.
Spróbuj się przejechać bez włączania radia, może to pomoże w diagnozie . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2014, 21:03
|
|
|
robertdg napisał/a: | a co z chłodnicą, naprawiłeś |
Tak zakleiłem ją na razie jest ok.
robertdg napisał/a: | Może rurka klimatronika |
Jak to najszybciej zdiagnozować?
robertdg napisał/a: | może zacięty silniczek nadmuchu |
Raczej odpada...
Bizi78 napisał/a: | Spróbuj się przejechać bez włączania radia, może to pomoże w diagnozie . |
Tylko, że na miejscu na razie nie sprawdzę tego, za małe przebiegi... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|