Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie w EA6A
Autor Wiadomość
zombi
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 13:49   Ogrzewanie w EA6A

Witm
mam taki dziwny problem, pierwszy raz sie z tym spotkalem a mianowicie chodzi o nadmuch cieplego powietrza, mam u siebie climetronic i jak wlaczam ogrzewanie na np 25stopni to przez jakis czas dmucha cieplym powietrzem a za jakis czas przestaje i daje zimnym powietrzemn :( czy to normalne w tym aucie bo mialem juz inne autka z climatroniciem i czegos takiego nie było ???????????
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 14:14   

na przyszlosc wypadaloby najpierw poszukac zanim czlowiek zdecyduje sie zakladac nowy temat.
TUTAJ jest caly dlugi temat o tym.
btw. mylisz w pewnym sensie pojecia:
automatyczna klimatyzacja jest obiektem regulacji automatycznej ze sprzezeniem zwrotnym. obiekt ten dazy do ustalenia temperatury wewnatrz pojazdu do temperatury zadanej przez uzytkownika zgodnie z zasadami regulacji automatycznej.
manualna klimatyzacja nie jest obiektem regulacji automatycznej, w tym przypadku obiekt dazy do ustalenia temperatury wewnatrz pojazdu do temperatury zadanej przez uzytkownika poprzez staly nawiew powietrzem o temperaturze zadanej przez uzytkownika. istnieja takze wersje z cyfrowym wyswietlaczem manualnej klimatyzacji, mylnie nazywane automatycznymi- populalne w starszych samochodach.

podsumowujac automat dazy do uzyskania temperatury zadanej poprzez dmuchanie powietrzem o ZMIENNEJ temperaturze, roznica temperatur dazy do 0 wraz z osiaganiem celu. manual natomiast dmucha stale w tej samej temperaturze.
waznym faktorem jest zrozumienie jak dziala percepcja temperatury u ludzi: czlowiek nie ma wbudowanegoi termometru, pomiar odbywa sie na zasadzie punktu odniesienia. wsadajac do zimnego samochodu i ustawiajac automat na temp 25 zostajemy owiewani na poczatku powietrzem o temperaturze pow 30 stopni, spadajaca do pulapu zadanych 25 w miare nagrzewania sie powietrza w samochodzie. cialo ludzkie odnotowuje najpierw gwaltowny wzrost temperatury (punktem odniesienia bylo poczatkowe zimno wewnatrz) a pozniej stopniowy spadek temperatury (punktem odniesienia bylo juz nagrzewajace powietrze o temperaturze o wiele wiekszej niz zadane 25).
pomocnym bedzie ustawienie nawiewu nie na twarz lecz np na nogi (uniemozliwiamy wtedy bezposredni kontakt m.in. uszu z nagrzewajacym powietrzem a to juz wiedza powszechna).
proponuje wykonac pomiary termometrem do pomiarz temperatury mas powietrza, jesli nie jest tak jak pisze to znaczy to uszkodzenie/niesprawnosc podzespolow obiektu regulacji.
 
 
zombi
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 14:25   

czyli to normalne zachowanie :)
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-11-2007, 14:59   

zombi napisał/a:
czyli to normalne zachowanie

tak :!:
PLPynton wyjaśnił dogłebnie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-11-2007, 20:15   

Włacz nawiew na nogi jak pisza i na szybe a zamknij kratki z przodu... powienno pomoc. Dodatkowo czujnik jest chyba pod panelem i jak masz radio które daje duzo ciepla to zmienia sie temperatura... wokół czujnika i myli automat.
Ja zauwazyłem ze w trasie przy jedzie powyzej 80 musze dać wieksza tem.. bo zimn o sie robi i jakby wiekszy nawiew mino ze dmuchawa pracuje np na 1 nce.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
zombi
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 21:39   

wielkie dzieki za info, jutro przetestuje zamkniecie kratek nawiewu
takn na marginesie to wiem o co chodzi z automatyczna klimatyzacja ale nigdy sie z tym nie spotkalem podczas ogrzewania nawet ostatnio w passacie B5 mialem automatyczna klime i tak nie bylo i w innych autach tez dlatego mnie to zdziwilo myslalem ze cos nie tak mam z ogrzewaniem.
jeszcze raz dzieki za info :)
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-11-2007, 22:01   

Albo przetestuj manewr z rurką :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
zombi
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 22:07   

Tzn????????????
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 28-11-2007, 08:49   

Otwórz schowek po prawej. Ręką "wymacaj" plastikową rurkę zaraz za konsolą klimy. Powinna być założona (wchodzić w coś wychodzace z tyłu konsoli klimy). Jeśli wisi w powietrzu, załóż, napewno trafisz. Ta rurka doprowadza powietrze z kanału wentylacyjnego, podejrzewam, że poprostu odpowiada za przewietrzanie czujnika temp. W każdy razie u mnie założenie jej pomogło i automat po pewnym czasie nie dmucha zimnym, a jedynie zmniejsza nieco temp powietrza i obroty wentylatora.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
zombi
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 10:25   

hmmm jak bede mial troche czasu to sprawdze ten patent :)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2014, 20:16   

Podłączę się pod temat. U mnie ostatnio dzieje się coś takiego, że po przejechaniu ok. 30 km ogrzewanie daje tylko gorące powietrze przy temperaturze 32 stopni na klimatronicu. Wcześniej dmucha ciepłym już od 25 stopni. Po przejechaniu większego odcinka zaczyna dmuchać zimnym i daje gorącym tylko przy 32 stopniach. Gdzie szukać przyczyny?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 14-01-2014, 20:32   

Dlatego ZAWSZE wolę klimę na korbę :)
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-01-2014, 20:51   

Może rurka klimatronika, może zacięty silniczek nadmuchu, zabrudzony czujnik temperatury, a co z chłodnicą, naprawiłeś :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-01-2014, 20:58   

ANDREW, ostatnio czytałem na forum o izolowaniu rurki od climatronika, którą nagrzewa radio i czujnik temperatury wariuje.
Spróbuj się przejechać bez włączania radia, może to pomoże w diagnozie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2014, 21:03   

robertdg napisał/a:
a co z chłodnicą, naprawiłeś :?:

Tak zakleiłem ją na razie jest ok.
robertdg napisał/a:
Może rurka klimatronika

Jak to najszybciej zdiagnozować?
robertdg napisał/a:
może zacięty silniczek nadmuchu

Raczej odpada...
Bizi78 napisał/a:
Spróbuj się przejechać bez włączania radia, może to pomoże w diagnozie :wink: .

Tylko, że na miejscu na razie nie sprawdzę tego, za małe przebiegi...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.