Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Za duzo oleju
Anonymous - 04-12-2007, 15:25 Temat postu: [1G 90-94] Za duzo oleju Mam pytanie, odebralem wczoraj samochod od mechnika i po remoncie mechanil dolal oleju .. tylko jak sprawdzałem dzisiaj to jest go za duzo! wykracza poza masymalna wartosc o jakies 3 mm , niewiem czy sie tym przejmowac czy nie?
Mechanik poiwedzial ze sie "wypali" , ale wole zapytać Was .
Jeszcze jedno pytanie: Czy nic sie nie stanie jezeli zmiesza sie oleje o takiej samej gestosci ale roznych marek? ..
Anonymous - 04-12-2007, 15:51
Nie przejmuj sie poziomem oliwy.wedle mnie oleje mieszac mozna,tak jak sie robi mieszanki do skrzyń biegów.
Krzyzak - 04-12-2007, 16:04
za duzo oleju = wieksze cisnienie oleju = szybsza padaczka niektorych gumowych uszczelnien
Anonymous - 04-12-2007, 17:53
Ale 3 mm na bagnecie rozejdą się po tygodniu w kościach.
Anonymous - 04-12-2007, 22:33
Dlaczego myslisz ze rozejda sie po kosciach? skoro po tygodniu ubywałoby po 3 mm to ile byłoby oleju po 5 tygodniach?
Wytlumacz mi to jesli mozesz, bo troche nie rozumie
Anonymous - 05-12-2007, 00:22
Opieram moją sugestie na przekonaniu ze kazda wartośc zakladana w projektowaniu silnika jest mnozona o wspolczynnik bezpieczenstwa. Gdy mnie uczono projektowac silnik spalinowy to ów współczynnik NIGDY nie schodzil ponizej 1.5, to jest zupelne minimum dla konstukcji konwencjonalnych i przy tym te 3 mm nie stanowią różnicy. Z drugiej strony to mozesz napisac po jakim czasie Ci poziom wróci do normy,nie bedzie to długi czas.
kiepuczi - 05-12-2007, 10:52
tak tylko zanim rozejdzie sie po kosciach ten nadmiar oleju, ktorys z uszczelniaczy moze nie wytrzymac, a najpredzej pierwsza zacznie cieknac uszczelka pod pokrywa zaworow. Kto zna silnik 4g63 to wie jakie to utrapienie. Zostanie mam wymiana uszczelki na nowa.
Sam nadmiar oleju o 3 mm powyzej max, nie jest grozny , ale jego skotki moga byc kosztowne i niepozadane.
Anonymous - 05-12-2007, 14:40
Powiem tylko tyle upusc teho oleju troche Odkrec srubke w misce i troszke spusc;))) Bo co za duzo to nie zdrowo !!!! W zasadzie to jest tak jak masz za malo oleju jest nie dobrze ale jak jest za duzo to jest jeszcze gorze;)))
A co do oleji to pewnie ze mozesz zmieniac marki olei spuszczasz ten olej co jest teraz i zalewasz obojetnie jakim innej marki!!!
Anonymous - 05-12-2007, 15:10
aurii napisał/a: | i zalewasz obojetnie jakim | moze nie obojetnie jakim tu raczej powinno sie zachwoac zasade ze jezeli byl na polsyntetyku to niech przy takim pozostanie jesli bym na syntetyku to rowniez syntetyk... tylko jedno ale panowie :> za czeste zmiany olejow tzn marki (bo kazdy ma troche inne wlasciwosci) tez jest nie zdrowe, mimo iz oleje w dzisiejszych czasach sa bardzo podobne
Anonymous - 05-12-2007, 16:05
Od dwoch dni mam nowe pierscienie, uszczelke pod glowica i uszczelniacze zaworowe.. czy mimo tego moga i tak nie wytrzymac te uszczelniacze?
Uszczelka pod pokrywa i tak juz jest niezle posiekana
Dzisiaj rano patrzyłem , bylo jakies 2 mm za maks, ale na terenie pochyłym .. wiec odpaliłem silnik pojechałem 10 m na rozne podloze, pozcekalem 20 min .. i na wzkazniku bylo troche mniej niz maks .. chyba jednak olej nie zdazyl zcieknac.. sparwdze jeszcze jutro dokladnie
Anonymous - 05-12-2007, 22:35
jonasz666 napisał/a: | Uszczelka pod pokrywa i tak juz jest niezle posiekana |
to jednego nie rozumiem, uszczelniałeś całą górę, a o pokrywie zaworów zapomniał mechanik? W skład uszczelnienia pokrywy zaworów wchodzi uszczelka pokrywy, uszczelki gniazd świec i półksiężyc.
Anonymous - 06-12-2007, 21:52
ok olej spuszczony, wiec tym sie juz nie martwie dzieki
|
|
|