To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Za duzo oleju

Anonymous - 04-12-2007, 15:25
Temat postu: [1G 90-94] Za duzo oleju
Mam pytanie, odebralem wczoraj samochod od mechnika i po remoncie mechanil dolal oleju .. tylko jak sprawdzałem dzisiaj to jest go za duzo! wykracza poza masymalna wartosc o jakies 3 mm , niewiem czy sie tym przejmowac czy nie?
Mechanik poiwedzial ze sie "wypali" , ale wole zapytać Was .

Jeszcze jedno pytanie: Czy nic sie nie stanie jezeli zmiesza sie oleje o takiej samej gestosci ale roznych marek? ..

Anonymous - 04-12-2007, 15:51

Nie przejmuj sie poziomem oliwy.wedle mnie oleje mieszac mozna,tak jak sie robi mieszanki do skrzyń biegów.
Krzyzak - 04-12-2007, 16:04

za duzo oleju = wieksze cisnienie oleju = szybsza padaczka niektorych gumowych uszczelnien
Anonymous - 04-12-2007, 17:53

Ale 3 mm na bagnecie rozejdą się po tygodniu w kościach.
Anonymous - 04-12-2007, 22:33

Dlaczego myslisz ze rozejda sie po kosciach? ;) skoro po tygodniu ubywałoby po 3 mm to ile byłoby oleju po 5 tygodniach? ;)

Wytlumacz mi to jesli mozesz, bo troche nie rozumie

Anonymous - 05-12-2007, 00:22

Opieram moją sugestie na przekonaniu ze kazda wartośc zakladana w projektowaniu silnika jest mnozona o wspolczynnik bezpieczenstwa. Gdy mnie uczono projektowac silnik spalinowy to ów współczynnik NIGDY nie schodzil ponizej 1.5, to jest zupelne minimum dla konstukcji konwencjonalnych i przy tym te 3 mm nie stanowią różnicy. Z drugiej strony to mozesz napisac po jakim czasie Ci poziom wróci do normy,nie bedzie to długi czas.
kiepuczi - 05-12-2007, 10:52

tak tylko zanim rozejdzie sie po kosciach ten nadmiar oleju, ktorys z uszczelniaczy moze nie wytrzymac, a najpredzej pierwsza zacznie cieknac uszczelka pod pokrywa zaworow. Kto zna silnik 4g63 to wie jakie to utrapienie. Zostanie mam wymiana uszczelki na nowa.
Sam nadmiar oleju o 3 mm powyzej max, nie jest grozny , ale jego skotki moga byc kosztowne i niepozadane.

Anonymous - 05-12-2007, 14:40

Powiem tylko tyle upusc teho oleju troche Odkrec srubke w misce i troszke spusc;))) Bo co za duzo to nie zdrowo !!!! W zasadzie to jest tak jak masz za malo oleju jest nie dobrze ale jak jest za duzo to jest jeszcze gorze;)))

A co do oleji to pewnie ze mozesz zmieniac marki olei spuszczasz ten olej co jest teraz i zalewasz obojetnie jakim innej marki!!!

Anonymous - 05-12-2007, 15:10

aurii napisał/a:
i zalewasz obojetnie jakim
moze nie obojetnie jakim :P tu raczej powinno sie zachwoac zasade ze jezeli byl na polsyntetyku to niech przy takim pozostanie :) jesli bym na syntetyku to rowniez syntetyk... tylko jedno ale panowie :> za czeste zmiany olejow tzn marki (bo kazdy ma troche inne wlasciwosci) tez jest nie zdrowe, mimo iz oleje w dzisiejszych czasach sa bardzo podobne
Anonymous - 05-12-2007, 16:05

Od dwoch dni mam nowe pierscienie, uszczelke pod glowica i uszczelniacze zaworowe.. czy mimo tego moga i tak nie wytrzymac te uszczelniacze?

Uszczelka pod pokrywa i tak juz jest niezle posiekana ;)
Dzisiaj rano patrzyłem , bylo jakies 2 mm za maks, ale na terenie pochyłym .. wiec odpaliłem silnik pojechałem 10 m na rozne podloze, pozcekalem 20 min .. i na wzkazniku bylo troche mniej niz maks .. chyba jednak olej nie zdazyl zcieknac.. sparwdze jeszcze jutro dokladnie

Anonymous - 05-12-2007, 22:35

jonasz666 napisał/a:
Uszczelka pod pokrywa i tak juz jest niezle posiekana

to jednego nie rozumiem, uszczelniałeś całą górę, a o pokrywie zaworów zapomniał mechanik? W skład uszczelnienia pokrywy zaworów wchodzi uszczelka pokrywy, uszczelki gniazd świec i półksiężyc.

Anonymous - 06-12-2007, 21:52

ok olej spuszczony, wiec tym sie juz nie martwie :) dzieki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group