To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Ogrzewanie wnętrza

Anonymous - 23-12-2007, 11:08
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Ogrzewanie wnętrza
Witam Wszystkich!
Problem może nie jest zbyt poważny, ale zaczynają się mrozy i robi się troche zimno w somochodzie. Chodzi o to, że nie można dostatecznie dogrzać wnetrza auta. Poziom płynu w chłodnicy - po korek, w zbiorniku wyrównawczym - stan pomiędzy min/max, słychać jak działa kryza regulacyjna podczas przałączania regulatorem temperatury (reg. automatyczna), dopływ powietrza z zewnatrz - zamkniety a w aucie chłodno, to znaczy grzeje, ale z taką jakąś nieśmiałością :doubt: Po nastawieniu 32 stopni powinno grzać jak przy piecu a tu nic. Jeśli ktoś z koleżanek i kolegów może mi pomóc bedę wdzięczny.
Pozdrawiam Wszystkich Mitsumaniakw

czekoladka_1981 - 23-12-2007, 11:26

Z tego opisu wskazuje, że nagrzewnica jest zapowietrzona, lub zakamieniona.
jacek11 - 23-12-2007, 13:09

Witam.Miałem podobny problem,i okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą.Po wymianie ogrzewanie pracuje normalnie,a rura gumowa między silnikiem a chłodnicą jest bardziej elastyczna niż przedtem.
czekoladka_1981 - 23-12-2007, 15:59

jacek11 napisał/a:
okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą

Galart nic nie pisał o nagłym wzroście temperatury ubytku i gotowaniu się płynu w chłodnicy.

Anonymous - 23-12-2007, 17:04

jacek11 napisał/a:
uszkodzona uszczelka pod głowicą
Witam!
Uszczelka pod głowica... raczej nie możliwe! nie ubywa płynu silnik odpala normalnie w zbiorniku wyrównawczym podczas pracy silnika nie widać wogóle ;bombelków;... to raczej odpada. Myślę, że Czekoladka może (ma) mieć rację, ale czy istnieje jakiś środek którym można usunąć ten cały s.f?
Pozdrawiam

czekoladka_1981 - 23-12-2007, 19:35

Galart a jeszcze jedno czy sprawdzałeś termostat , bo to też może być jedna z przyczyn. A co do usówania kamienia to są w chemi środki do rur: TYTAN, KAMEX i inne robisz roztwór tak jak w opisie zalejesz odczekasz , wypłuczesz i koniec.
jacek11 - 24-12-2007, 15:18

Też mi się nie chciało wierzyć,bo silnik pracował normalnie,a temperatura była w normie.Jednak pod ciśnieniem powietrze musiało się przedostawać do obiegu chłodzenia.Nie twierdze że masz to samo,ale trzeba brać pod uwagę wszystkie możliwości.
Anonymous - 26-12-2007, 13:34

Witam
Termostat działa, wentylator włącza się po zagrzaniu na wolnych.... kurde jak tu spóścic płyn z chłodnicy i bloku? gdzie są jakieś korki?...
Pozdrawiam

jacek11 - 26-12-2007, 16:23

Mogą być nawet dwie śruby w bloku,z reguły to jest zwykła śruba wkręcona w blok.Ciężko mi powiedzieć czy masz korek na chłodnicy,bo nie znam tego modelu.Jeśli nie to odpiąć dolny przewód.Nie wszystkie silniki same się odpowietrzają,więc lepiej poszukać tematu aby nie zrobić mu krzywdy.
czekoladka_1981 - 26-12-2007, 16:42

Galart w tym modelu chłodnica posiada korek spustowy, ale i tak poluzuj dolną opaskę grubego węża i zdejmij z chłodnicy. Śruba jest z boku napewno ją znajdziesz. Jak nie to zrób tak aby tył auta był wyżej od przodu i zlecą pozostałości płynu.
Anonymous - 26-12-2007, 19:30

Dzięki CZEKOLADKO i JACKU za rady, jutro biorę sie do roboty, o efektach oczywiście niezwłocznie poinformuję,
alochamitsu

[ Dodano: 27-12-2007, 15:17 ]
Witam
No i po sprawie! Układ przepłukany, płyn wymieniony, grzeje jak jasny pieron! Wszystko gra.
Pozdrówka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group