To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wysokie spalanie + zgrzyty w skrzyni

Anonymous - 28-12-2007, 12:33
Temat postu: [CA4A 1.6] Wysokie spalanie + zgrzyty w skrzyni
Witam

Mój Colcik chyba troszkę przy dużo mi pali. Wychodzi mi 13 litrów po mieście przy raczej spokojnej jeździe (zmieniam biegi przy około 3000, czasem zdaży się więcej). Mieżyłem 3 razy. Raz od pełnego i po przejechaniu 80km dolałem, drugi raz od czerwonej lapmki, dolałem, przejechałem ileś tam kilometrów i policzyłem i trzeci raz tak samo jak za pierwszym razem.

Może wyliczenia nie są super dokładne, ale tak czy siak 13 litrów to jakoś dwa razy za dużo.

Tankuję zawsze na Statoilu Euro 95. Jeżdzę zazwyczaj małe odległości - 5km, postój kilka godzin i znów 5km. Ostatnio tylko w trybie mieszanym (90km trasa, 35km mieasto) wyszło mi 8 listrów, czyli wysokie spalanie mam raczej tylko na mieście.

Czym to może być spowodowane?

Drugi problem to zmiana biegów. Wchodzą strasznie cieżko (najgorzej 2. i 3.), ze zgrzytem, a niekiedy w ogóle nie chcą wejść. Wczesniej myślałem ,że to wina kończącego się sprzęgła (strasznie się ślizgało), sprzęgło wymionione (przy okazji poduszka od skrzyni + olej w krzyni), ładnie jeździ, ale biegi dalej zgrzytają. Czy to oznaka rozlatującej sięskrzyni biegów?

Pozdrawiam, wiem, że trochę przy długo, ale moze komuś zechce się odpowiedzieć ;)

HamanN - 28-12-2007, 16:45

Witam.
Co do spalania to normalne przy mrozach na tak krotkim dystansie - trasę 5km pokonjesz na ssaniu wiec sie nie dziw - slnik nie zdazy sie rozgrzac. Moja rada- jak odpalasz daj mu pochodzic ze 2-3 minuty niech zlapie minimalna temperature - powinno pomoc (spadnie do 10-11:P)
Co do skrzyni to mam tak samo, chcialem wymieniac olej ale skoro tobie to nie pomoglo ....

Anonymous - 28-12-2007, 16:47

No może i to jest wina zimnego silnika. Zrozumiałbym 10 litrów. Ale 13?
Anonymous - 29-12-2007, 00:47

Moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o ciezko wchodzace biegi. Mam to samo dokladnie 2 wchodzi tak ze trzeba ja nawet z duza sila wrzucic, 3 bieg podobnie jednak ciutke lzej (i tak ciezko). W moim przypadku jest to zle dobrany olej do skrzyni. Wymienialem na 80W-90 i bylo OK jak nie przyszly przymrozki. teraz jest po prostu za gesty. Po paru km biegi wchodza zdecydowanie lzej. Jezli masz takie samy objawy, proponuje zmienic olej na rzadszy (75W-90) oczywiscie w klasie GL4.

Pozdrawiam

HamanN - 29-12-2007, 01:11

jacobs przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni ale czy ten olej rzadszy ktory polecasz sprawdza sie tak dobrze tylko w zime ? :D
Anonymous - 29-12-2007, 01:32

Wydaje mi sie ze nie tylko w zimie, mozesz spokojnie zalac i na lato i na zime. Ale moge sie mylic. W kazdym razie nadaje sie tylko albo 75W-90 albo 80W-90 (takie polecali tutaj na forum), wiec skoro 80W-90 jest zagesty na zime (a i tak nie ma duzych mrozow), wiec wydaje mi sie ze ten drugi powienien byc dobry na caly sezon. Swoja droga tez sie przymierzam do wymiany na ten rzadszy.

Pozdrawiam

Anonymous - 29-12-2007, 08:30

ale Panowie, przed wymianą oleju było u mnie to samo!
Anonymous - 30-12-2007, 00:48

A olej sam wymieniales na podany powyzej czy zmeiniali czy w warsztacie? To dosc istotne, tam rozne cuda wlewaja...
Anonymous - 30-12-2007, 09:28

Olej wymieniał mi znajomy w warsztacie razem z wymianą sprzęgła.
pawela - 31-12-2007, 14:56

wydech masz caly? doslownie przed chwila zmienilem seryjny tlumik na mugena, a potem wlaczylem silnik i obejrzalem dokladnie wydech. I ZNALAZLEM PRZYCZYNE WYSOKIEGO SPALANIA, mam dziurke 2x2mm tuz przed sonda lambda i 1x2mm tuz za katalizatorem. Po Nowym Roku od razu wale do spawacza.
Anonymous - 31-12-2007, 16:16

Tłumik mam fabryczny, ale zamiast kata mam puche - strumiennice. Jest tam malusieńka dziurka, ale czy ona spala mi 6-7 litrów?

EDIT: No i mój samochód strasznie kopci. Na biało, ale strasznie dużo jest tego dymu.

Anonymous - 01-01-2008, 18:38

Co do skrzyni, to dołączę się z problemem, sprzęgło wymienione, a przy porannym ruszaniu gdy auto przeżyje nocne przymrozki jak wciskam sprzęgło gdy czas na 2-gi bieg tak jakby szarpało całą skrzynią. Dwójka przeważnie wchodzi z charakterystycznym stukiem, czasem na skrzyżowaniu jest problem z jedynką, ale wtedy najpierw 2 i potem 1 i jedziemy :) Co do skrzyni, zastanawiam się nad zastosowaniem takiego wynalazku firmy STP

Regenerator skrzyń biegów
Zapewnia płynną zmianę biegów

Smaruje i regeneruje trudno dostępne elementy skrzyń biegów, przekładni, dyferencjałów i tylnych mostów. Zapewnia płynną zmianę biegów. Nie używać do automatycznych skrzyń biegów ani do mechanizmów z blokadą.


londolut - 02-01-2008, 00:00

Żadne regeneratory nic tu nie dają. Stuki i puki w skrzyni, ciężko wrzucające się, haczące się biegi to zarżnięte synchronizatory w skrzyni. Padają już pod wpływem przejechanych kilosów a wymiana ich to niezła impreza w portfelu :P

[ Dodano: 02-01-2008, 00:01 ]
rafamalk, sprawdź sondę lambda czy nie popalona albo skruszona. Powinno podziałać jak ręką odjął :)

Hugo - 02-01-2008, 00:20

Levyspor, ja bym to wlał, albo Ceramizer. To moze zauważalnie pomóc. Napewno nie na stuki w skrzyni, ale biegi mogą przestać zgrzytać i płynniej wchodzić.
Anonymous - 02-01-2008, 13:08

Słyszałem jeszcze, że Sonda poiwnna miec określone napięcie przy chodzącym i zgaszonym silniku. Jezeli tak to jakie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group