To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Luzy zaworów - jeszcze raz

Anonymous - 12-01-2008, 15:49
Temat postu: Luzy zaworów - jeszcze raz
Odkąd jestem posiadaczem Mitsubishi /wcześniej colt teraz carisma/ i przegladam forum to spotykam opinię, że zawory nalezy regulować na gorącym silniku. Jednak chocbym nie wiem jak dokładnie to robił to i tak silnik chodzi jak traktor!? Furowicze zalecają luzy /silnik ciepły oczywiście/dla mego silnika /ssące 0,20 wydechowe 0,30/.

Jednak przegladam dział Manuals a tam piszę, że

Valve clearace (at hot)

Intake 0,20 (0,008)
Exhaust 0,30 (0,010)

Podsumowująć, wg manuals na silniku gorącym luzy zaworów powinny wynosić odpowiednio /silnik 1,6 16V/:
dla ssacych 0,008
dla wydechowych 0,010

Pozdrawiam

I nic nie klekocze

tomekrvf - 12-01-2008, 20:43

Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.

Anonymous - 29-01-2008, 09:40

tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.


Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego

akbi - 29-01-2008, 12:32

Paker napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.


Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego

kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.

W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)

Anonymous - 29-01-2008, 13:54

akbi napisał/a:
Paker napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.


Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego

kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.

W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)


Tylko na jakim silniku, ciepłym czy zimnym. W manualu dla colta /1,6/ 0.2 i 0.3 to wartości dla zimnego silnika, a w manualu dla carismy dla ciepłego. Przypuszczam, że silnik 1,6 w coltach i carismach to te same jednostki. Więc skąd te rozbieżności? Gdy bym ustawił te luzy na gorącym silniku z takimi przerwami to silnik hałasuje jak traktor. To juz nawet w maluchu luzy kasuje sie na zimnym silniku z odstępami 0.2 i 0.25.
Więc jak to w końcu jest :?:

akbi - 29-01-2008, 15:24

Paker napisał/a:
Więc skąd te rozbieżności?

tomekrvf, podał wartości dla silnika 4G13 - czyli 4 zaworowego o pojemności 1,3
a Ty, piszesz o silniku 4G92 - czyli 6 zaworowy o pojemności 1,6

Luzy w Carismie mierzymy na gorącym silniku.

Anonymous - 30-01-2008, 11:56

Tak się składa, że jak miałem colta z silnikiem 4G13 12V to ustawiałem zawory na rozgrzanej jednostce. 0.2 - wlot i 0.25 - wylot / tak wszyscy na forum zalecali/. Jednak choćbym nie wiem jak dokładnie to robił /kilkakrotnie ja sam regulowałem, a w końcu się wk...łem i pojechałem do mechanika, który zna sie na rzeczy/ to i tak silnik klekotał jak diesel. Dla przykładu taki sam colt znajomego pracował o niebo ciszej. Nie dawno dopiero w manula przeczytałem, że
dla silnika 4g92, luzy wynoszą odpowiednio:/źródło: manuals dla colta/

Valve clearace (at hot)

Intake 0,20 (0,008)
Exhaust 0,30 (0,010)

Różnica jest tylko taka, że w silniku 1.6 zawory wylotowe maja większy luz niż w silniku 1.3;
Więc gdybym zawory ustawił tak jak pisze tomekrvf, czyli regulacja na zimnym silniku i wartości0 .11/0.18mm S/W, to po nagrzaniu silnika luzy całkiem by znikły, a zawory były by podstawione a to = zanik kompresji, zgrzyty w silniku, ewentualnie wypalone gniazda/zawory.

tdi1982 - 31-01-2008, 19:38

Jeśli chodzi o luz zaworowy sam przeszedłem to i powiem wam że ten manual to w serwisie mają gdzieś głęboko.Przy okazji wymiany rozrządu pomyślałem sobie żeby ustawić luz zaworowy.Mechanik nie w serwisie ASO sprawdził i powiedział że ten typ silnika ma regulację zaworów na gorąco 0.2 i 0.3.Po odebraniu samochodu zauważyłem że zawory słychać głośniej i na drugi dzień pojechałem z reklamacją.Przy odbieraniu auta gość powiedział że jest ok on nie widzi różnicy.Postanowiłem to zweryfikować zadzwoniłem do ASO Mitsubishi umówiłem się na godzinę i cenę za regulację 150zł sam koszt regulacji.Przyprowadziłem auto pod serwis i postanowiłem zweryfikować co oni powiedzą.Gość powiedział że sprawdzi czy na zimnym czy na ciepłym i mi powie.Wyszło że na zimnym mimo że na manualu pisze inaczej więc mu to powiedziałem na co on powiedział że mają notatki serwisowe i u nich pisze że na zimnym.I co wy na to.

[ Dodano: 31-01-2008, 19:38 ]
Kolego to co masz w nawiasach to jest tolerancja luzu a nie luz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group