Carisma - Techniczne - Luzy zaworów - jeszcze raz
Anonymous - 12-01-2008, 15:49 Temat postu: Luzy zaworów - jeszcze raz Odkąd jestem posiadaczem Mitsubishi /wcześniej colt teraz carisma/ i przegladam forum to spotykam opinię, że zawory nalezy regulować na gorącym silniku. Jednak chocbym nie wiem jak dokładnie to robił to i tak silnik chodzi jak traktor!? Furowicze zalecają luzy /silnik ciepły oczywiście/dla mego silnika /ssące 0,20 wydechowe 0,30/.
Jednak przegladam dział Manuals a tam piszę, że
Valve clearace (at hot)
Intake 0,20 (0,008)
Exhaust 0,30 (0,010)
Podsumowująć, wg manuals na silniku gorącym luzy zaworów powinny wynosić odpowiednio /silnik 1,6 16V/:
dla ssacych 0,008
dla wydechowych 0,010
Pozdrawiam
I nic nie klekocze
tomekrvf - 12-01-2008, 20:43
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.
Anonymous - 29-01-2008, 09:40
tomekrvf napisał/a: | Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok. |
Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego
akbi - 29-01-2008, 12:32
Paker napisał/a: | tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.
Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego |
kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.
W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)
Anonymous - 29-01-2008, 13:54
akbi napisał/a: | Paker napisał/a: | tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.
Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego |
kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.
W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot) |
Tylko na jakim silniku, ciepłym czy zimnym. W manualu dla colta /1,6/ 0.2 i 0.3 to wartości dla zimnego silnika, a w manualu dla carismy dla ciepłego. Przypuszczam, że silnik 1,6 w coltach i carismach to te same jednostki. Więc skąd te rozbieżności? Gdy bym ustawił te luzy na gorącym silniku z takimi przerwami to silnik hałasuje jak traktor. To juz nawet w maluchu luzy kasuje sie na zimnym silniku z odstępami 0.2 i 0.25.
Więc jak to w końcu jest
akbi - 29-01-2008, 15:24
Paker napisał/a: | Więc skąd te rozbieżności? |
tomekrvf, podał wartości dla silnika 4G13 - czyli 4 zaworowego o pojemności 1,3
a Ty, piszesz o silniku 4G92 - czyli 6 zaworowy o pojemności 1,6
Luzy w Carismie mierzymy na gorącym silniku.
Anonymous - 30-01-2008, 11:56
Tak się składa, że jak miałem colta z silnikiem 4G13 12V to ustawiałem zawory na rozgrzanej jednostce. 0.2 - wlot i 0.25 - wylot / tak wszyscy na forum zalecali/. Jednak choćbym nie wiem jak dokładnie to robił /kilkakrotnie ja sam regulowałem, a w końcu się wk...łem i pojechałem do mechanika, który zna sie na rzeczy/ to i tak silnik klekotał jak diesel. Dla przykładu taki sam colt znajomego pracował o niebo ciszej. Nie dawno dopiero w manula przeczytałem, że
dla silnika 4g92, luzy wynoszą odpowiednio:/źródło: manuals dla colta/
Valve clearace (at hot)
Intake 0,20 (0,008)
Exhaust 0,30 (0,010)
Różnica jest tylko taka, że w silniku 1.6 zawory wylotowe maja większy luz niż w silniku 1.3;
Więc gdybym zawory ustawił tak jak pisze tomekrvf, czyli regulacja na zimnym silniku i wartości0 .11/0.18mm S/W, to po nagrzaniu silnika luzy całkiem by znikły, a zawory były by podstawione a to = zanik kompresji, zgrzyty w silniku, ewentualnie wypalone gniazda/zawory.
tdi1982 - 31-01-2008, 19:38
Jeśli chodzi o luz zaworowy sam przeszedłem to i powiem wam że ten manual to w serwisie mają gdzieś głęboko.Przy okazji wymiany rozrządu pomyślałem sobie żeby ustawić luz zaworowy.Mechanik nie w serwisie ASO sprawdził i powiedział że ten typ silnika ma regulację zaworów na gorąco 0.2 i 0.3.Po odebraniu samochodu zauważyłem że zawory słychać głośniej i na drugi dzień pojechałem z reklamacją.Przy odbieraniu auta gość powiedział że jest ok on nie widzi różnicy.Postanowiłem to zweryfikować zadzwoniłem do ASO Mitsubishi umówiłem się na godzinę i cenę za regulację 150zł sam koszt regulacji.Przyprowadziłem auto pod serwis i postanowiłem zweryfikować co oni powiedzą.Gość powiedział że sprawdzi czy na zimnym czy na ciepłym i mi powie.Wyszło że na zimnym mimo że na manualu pisze inaczej więc mu to powiedziałem na co on powiedział że mają notatki serwisowe i u nich pisze że na zimnym.I co wy na to.
[ Dodano: 31-01-2008, 19:38 ]
Kolego to co masz w nawiasach to jest tolerancja luzu a nie luz
|
|
|