| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Luzy zaworów - jeszcze raz |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Paker [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2008, 15:49   Luzy zaworów - jeszcze raz |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkąd jestem posiadaczem Mitsubishi /wcześniej colt teraz carisma/ i przegladam forum to spotykam opinię, że zawory nalezy regulować na gorącym silniku. Jednak chocbym nie wiem jak dokładnie to robił to i tak silnik chodzi jak traktor!? Furowicze zalecają luzy /silnik ciepły oczywiście/dla mego silnika /ssące 0,20 wydechowe 0,30/. 
 Jednak przegladam dział Manuals a tam piszę, że
 
 Valve clearace (at hot)
 
 Intake      0,20 (0,008)
 Exhaust    0,30 (0,010)
 
 Podsumowująć, wg manuals na silniku gorącym luzy zaworów powinny wynosić odpowiednio /silnik 1,6 16V/:
 dla ssacych  0,008
 dla wydechowych 0,010
 
 Pozdrawiam
 
 I nic nie klekocze
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tomekrvf   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 48 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 2309
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2008, 20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory. Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno  i powinno być ok.
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Paker [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | tomekrvf napisał/a: |  	  | Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory. Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno  i powinno być ok.
 | 
 
 Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paker napisał/a: |  	  | tomekrvf napisał/a: Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
 Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.
 
 
 Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego
 | 
 kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.
 
 W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)
 |  
				| _________________ 
       Subaru Legacy 10MY 2.5 GT     2014 IV - 2018 III
 Galant EA5W SE '99     2007 IV - 2015 III
 Lancer CB4W GLXi '94     2005 XII - 2007 V
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Paker [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | akbi napisał/a: |  	  |  	  | Paker napisał/a: |  	  | tomekrvf napisał/a: Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
 Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.
 
 
 Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego
 | 
 kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.
 
 W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)
 | 
 
 Tylko na jakim silniku, ciepłym czy zimnym. W manualu dla colta /1,6/ 0.2 i 0.3 to wartości dla zimnego silnika, a w manualu dla carismy dla ciepłego. Przypuszczam, że silnik 1,6 w coltach i carismach to te same jednostki. Więc skąd te rozbieżności? Gdy bym ustawił te luzy na gorącym silniku z takimi przerwami to silnik hałasuje jak traktor. To juz nawet w maluchu luzy kasuje sie na zimnym silniku z odstępami 0.2 i 0.25.
 Więc jak to w końcu jest
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paker napisał/a: |  	  | Więc skąd te rozbieżności? | 
 tomekrvf, podał wartości dla silnika 4G13 - czyli 4 zaworowego o pojemności 1,3
 a Ty, piszesz o silniku 4G92 - czyli 6 zaworowy o pojemności 1,6
 
 Luzy w Carismie mierzymy na gorącym silniku.
 |  
				| _________________ 
       Subaru Legacy 10MY 2.5 GT     2014 IV - 2018 III
 Galant EA5W SE '99     2007 IV - 2015 III
 Lancer CB4W GLXi '94     2005 XII - 2007 V
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez akbi 30-01-2008, 12:05, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Paker [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2008, 11:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak się składa, że jak miałem colta z silnikiem 4G13 12V to ustawiałem zawory na rozgrzanej jednostce. 0.2 - wlot i 0.25 - wylot / tak wszyscy na forum zalecali/. Jednak choćbym nie wiem jak dokładnie to robił /kilkakrotnie ja sam regulowałem, a w końcu się wk...łem i pojechałem do mechanika, który zna sie na rzeczy/ to i tak silnik klekotał jak diesel. Dla przykładu taki sam colt znajomego  pracował o niebo ciszej. Nie dawno dopiero w manula przeczytałem, że dla silnika 4g92, luzy wynoszą odpowiednio:/źródło: manuals dla colta/
 
 Valve clearace (at hot)
 
 Intake 0,20 (0,008)
 Exhaust 0,30 (0,010)
 
 Różnica jest tylko taka, że w silniku 1.6 zawory wylotowe maja większy luz niż w silniku 1.3;
 Więc gdybym zawory ustawił tak jak pisze tomekrvf, czyli regulacja na zimnym silniku i wartości0 .11/0.18mm S/W, to po nagrzaniu silnika luzy całkiem by znikły, a zawory były by podstawione a to = zanik kompresji, zgrzyty w silniku, ewentualnie wypalone gniazda/zawory.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tdi1982   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 172
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-01-2008, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o luz zaworowy  sam przeszedłem to i powiem wam że ten manual to w serwisie mają gdzieś głęboko.Przy okazji wymiany rozrządu pomyślałem sobie żeby ustawić luz zaworowy.Mechanik nie w serwisie ASO sprawdził i powiedział że ten typ silnika ma regulację zaworów na gorąco 0.2 i 0.3.Po odebraniu samochodu zauważyłem że zawory słychać głośniej i na drugi dzień pojechałem z reklamacją.Przy odbieraniu auta gość powiedział że jest ok on nie widzi różnicy.Postanowiłem to zweryfikować zadzwoniłem do ASO Mitsubishi umówiłem się na godzinę i cenę za regulację 150zł sam koszt regulacji.Przyprowadziłem auto pod serwis i postanowiłem zweryfikować co oni powiedzą.Gość powiedział że sprawdzi czy na zimnym czy na ciepłym i mi powie.Wyszło że na zimnym mimo że na manualu pisze inaczej więc mu to powiedziałem na co on powiedział że mają notatki serwisowe i u nich pisze że na zimnym.I co wy na to. 
 [ Dodano: 31-01-2008, 19:38 ]
 Kolego to co masz w nawiasach to jest tolerancja luzu a nie luz
 |  
				| _________________ 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |