L200 Techniczne od 2006r - Co z tą klimą?!
Anonymous - 25-01-2008, 15:38 Temat postu: Co z tą klimą?! Mam L200 2007. Najpierw w lecie dostawałem szału, bo albo wiało lodem albo grzało a teraz w zimie jest dokładnie odwrotnie ale też tragicznie: albo grzeje na maksa albo chłodzi. Co z tym zrobić?! Zakres temperatur jest zły? Lokalizacja czujnika? Co jest?!
Gene - 25-01-2008, 15:45
Masz nastawiona klimatyzacje na auto i podajesz temperature jaka chcesz aby komputer podtrzymywal. Czesto jest tak, ze po nagrzaniu, badz ochlodzeniu do danej temperatury automat przestaje tak dokladnie ta wartosc utrzymywac. Lecz jesli nastawisz na +25 a z nawiewow leci lodowate powietrze (po nagrzaniu sie silnika) to znaczy, ze pora poprosic o sprawdzenie w ASO.
Anonymous - 26-01-2008, 08:16
u mnie to samo - albo sahara albo lodówka
Anonymous - 26-01-2008, 10:46
U mnie się tak ostatnio stało ale chyba elektronika dostała jakieś błędy od WEBASTO bo wcześniej było włączone ale po zresetowaniu samochodu (zgasiłem sinik i chwile odczekałem) było wszystko ok.
Anonymous - 26-01-2008, 19:56
Przez jakieś pół roku nie mogłem dojść ładu nawet zastanawiałem się czy to klimatronik czy jakaś tylko automatyczna klimatyzacja albo inne cholerstwo mające tylko wyprowadzić potencjalnego klienta w pole ale nie jest tak źle teraz wszystko ok. tak jak ustawię tak mam, ma być 17C to jest lub 25C to jest i działa to z sensem samo reguluje intensywność nawiewu temperaturę itd , nie mam pojęcia czemu tak jest czy to kwestia przyzwyczajenia obsługi ustrojstwa czy komputer po połowie roku użytkowania dopiero nauczył się właściwego sterowania to następna zagadka, tak jak ze skrzynią i mocą podawaną na koła.
Anonymous - 26-01-2008, 20:52
Cześć.
Już myślałem,że tylko u mnie są jakieś usterki z klimą.
Dokładnie jest tak,że teraz w zimie często jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie ,a po jej wyłączeniu jest dobrze.Niestety przy ujemnych temperaturach,jeśli pozostawię samochód na parkingu np. na 2 godziny to zamarza przednia szyba od środka.
Powiedzcie forumowicze czy to jest normalne?
Poza tym auto jeździ tylko lewarek zmiany biegów wydaje dziwne odgłosy /pisałem już o tym-pewnie coś poluzowało się/ i mam problem z domknięciem zabudowy hard top-pojawiły się problemy okresowo z przekręceniem kluczyka w zabudowie.
Ale i tak kocham moje maleństwo.
Pozdrawiam.
Anonymous - 26-01-2008, 21:02
ed1 napisał/a: | Dokładnie jest tak,że teraz w zimie często jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie |
to jest normalne ze paruje tobie przy zamknietym obiegu (zostaw na otwartym), zreszta sprezarka automatycznie wylacza sie ponizej 3C i klima nie dziala.
HugoOrmo - 26-01-2008, 21:29
U mnie z klima zadnych problemow. Po pierwsze wydaje mi sie, ze jest bledem nazywanie tej klimy tzw. "climatronic'iem" bo to jest zwykla automatyczna klimatyzacja.
W okresie zimowym klimy nie wlaczam (poza okresowym raz na tydz aby mechanizmy sie przesmarowaly), wystarczy 2-3 bieg wentylatora + ustawiona temp i dziala rewelacyjnie a w lato to samo tylko z zalaczona klima i tez trzyma temp.
I racja, ze przy temp. 3C i nizej kompresor niszt funkcjoniret...
pzdr
Anonymous - 27-01-2008, 10:42
ed1 napisał/a: | Dokładnie jest tak,że teraz w zimie często jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie ,a po jej wyłączeniu jest dobrze.Niestety przy ujemnych temperaturach,jeśli pozostawię samochód na parkingu np. na 2 godziny to zamarza przednia szyba od środka.
Powiedzcie forumowicze czy to jest normalne? |
Jak zatkany odpływ skroplin.
ed1 napisał/a: | mam problem z domknięciem zabudowy hard top-pojawiły się problemy okresowo z przekręceniem kluczyka w zabudowie. |
Przesmaruj zamek: oliwą lub smarem a nie WD (dużo na ten temat tutaj znajdziesz)
Anonymous - 27-01-2008, 17:44
Zwróćcie uwagę że ilość wody-skroplin z parownika klimy w L200 jest dość duża w lecie kilkakrotnie miałem przypadek gdzie ludzie zwracali mi uwagę że coś leje mi się z pod auta i jeżeli odpływ jest przytkany to cała wilgoć wpadać będzie do kabiny a rola klimy w zimie polega głównie na osuszeniu powietrza zaciąganego z zewnątrz . Jeszcze nie wiadomo czy projektanci nie popełnili błędu i np liście nie zatykają w/w odpływu , to się pewnie okarze.
Jeszcze jedno nie dziwi was brak filtra węglowego lub choćby pyłowego w naszych L200 przecież to auto terenowe zaraz po zatrzymaniu na polnej drodze fajnie wpieprza się wszystko przez nawiew do środka.
Anonymous - 27-01-2008, 18:12
PIONIER333 napisał/a: | Zwróćcie uwagę że ilość wody-skroplin z parownika klimy w L200 jest dość duża w lecie kilkakrotnie miałem przypadek gdzie ludzie zwracali mi uwagę że coś leje mi się z pod auta |
Tak, mnie też co chwila ktoś na to zwraca uwagę, ale u Toyoty mojej żony też dość sporo wody się skrapla
PIONIER333 napisał/a: | Jeszcze nie wiadomo czy projektanci nie popełnili błędu i np liście nie zatykają w/w odpływu , to się pewnie okarze. |
Wydaje mi się że to się może zdarzyć, chociaż nie koniecznie musi to być cośtak dużego jak liście
Miałem taką samą sytułację w wyżej wspomnienej Toyocie
Najgorsze jest to że woda zbierała się tak pod wycieraczką nóg pasażera że zorientowałem się że jest coś nie tak po jakichś 2 miesiącach. Mata wyścielajaca podłoge jest dość gruba i dopiero po całkowitym zapchaniu jorgnąłem się o co biega.
PIONIER333 napisał/a: | Jeszcze jedno nie dziwi was brak filtra węglowego lub choćby pyłowego w naszych L200 przecież to auto terenowe zaraz po zatrzymaniu na polnej drodze fajnie wpieprza się wszystko przez nawiew do środka. |
Pewnie że dziwi, wydaje się że taki filtr to raczej prosta sprawa i powinien być.
Wydaje mi się że przy tej cenie samochodu to są żadne koszta
Chyba że są jakies inne powody jego braku
Anonymous - 27-01-2008, 18:39
elili napisał/a: |
Jak zatkany odpływ skroplin. |
gdyby to teoretycznie moglo sie zdarzyc woda musialaby gdzies sie podziac, najczesciej w kabinie auta
Anonymous - 28-01-2008, 15:23
arturro napisał/a: |
to jest normalne ze paruje tobie przy zamknietym obiegu (zostaw na otwartym) |
To nie jest normalne.
Zamknięty obieg powietrza w połączeniu z klimą służy do szybkiego "osuszenia" zaparowanych szyb (od środka), osuszenia wnętrza samochodu. Osuszanie przy korzystaniu z powietrza zewnętrznego + klima jest wolniejsze.
Jeżeli nie jest zatkany odpływ skroplin to kolejne powody zaparowania szyb na obiegu zamkniętym:
- klima nie działa,
- mokry filtr nawiewanego powietrza,
- woda zalegająca w układzie nawiewu (w eLce w zasadzie nie ma gdzie zalegać chyba że przewody gdzieś załamane).
arturro napisał/a: | woda musialaby gdzies sie podziac | W zimie nie będzie wielkiego problemu z ilością skroplin (zimne powietrze zawiera mniej wody) i może zdarzyć się tak że jedynym objawem braku/przytkania odpływuskroplin będzie "parowanie szyb".
Anonymous - 28-01-2008, 15:50
elili napisał/a: | Zamknięty obieg powietrza w połączeniu z klimą służy do szybkiego "osuszenia" zaparowanych szyb (od środka), osuszenia wnętrza samochodu. Osuszanie przy korzystaniu z powietrza zewnętrznego + klima jest wolniejsze. |
nie czytasz ze zrozumieniem
ogolnie zgodzam sie z toba ale w przypadku gdy na podworku mamy ponizej 3 stopni (a w tym temacie ed1 wyraznie pisze ze w niskich temperaturach) sprezarka nie dziala i gdy polaczymy to z zamknietym obiegiem w srodku szyby szybko nam zaparuja.
ot i cala moja filozofia.
Anonymous - 28-01-2008, 17:05
arturro napisał/a: |
nie czytasz ze zrozumieniem |
Masz racje.
Moja wina: zasugerowałem się, że tego roku ni ma zimy (takiej z mrozami) a koło zera klima powinna coś dawać... niewiele ale coś.
Ale swoją drogą Cytat: | jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie | to coś zbyt wilgotno w tym samochodzie.
|
|
|