Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 11:33
Co z tą klimą?!
Autor Wiadomość
MariuszG
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2008, 15:38   Co z tą klimą?!

Mam L200 2007. Najpierw w lecie dostawałem szału, bo albo wiało lodem albo grzało a teraz w zimie jest dokładnie odwrotnie ale też tragicznie: albo grzeje na maksa albo chłodzi. Co z tym zrobić?! Zakres temperatur jest zły? Lokalizacja czujnika? Co jest?!
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2008, 15:45   

Masz nastawiona klimatyzacje na auto i podajesz temperature jaka chcesz aby komputer podtrzymywal. Czesto jest tak, ze po nagrzaniu, badz ochlodzeniu do danej temperatury automat przestaje tak dokladnie ta wartosc utrzymywac. Lecz jesli nastawisz na +25 a z nawiewow leci lodowate powietrze (po nagrzaniu sie silnika) to znaczy, ze pora poprosic o sprawdzenie w ASO.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Mishiek
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 08:16   

u mnie to samo - albo sahara albo lodówka :(
 
 
exc_racing
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 10:46   

U mnie się tak ostatnio stało ale chyba elektronika dostała jakieś błędy od WEBASTO bo wcześniej było włączone ale po zresetowaniu samochodu (zgasiłem sinik i chwile odczekałem) było wszystko ok.
 
 
PIONIER333
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 19:56   

Przez jakieś pół roku nie mogłem dojść ładu nawet zastanawiałem się czy to klimatronik czy jakaś tylko automatyczna klimatyzacja albo inne cholerstwo mające tylko wyprowadzić potencjalnego klienta w pole ale nie jest tak źle teraz wszystko ok. tak jak ustawię tak mam, ma być 17C to jest lub 25C to jest i działa to z sensem samo reguluje intensywność nawiewu temperaturę itd , nie mam pojęcia czemu tak jest czy to kwestia przyzwyczajenia obsługi ustrojstwa czy komputer po połowie roku użytkowania dopiero nauczył się właściwego sterowania to następna zagadka, tak jak ze skrzynią i mocą podawaną na koła.
 
 
ed1
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 20:52   

Cześć.
Już myślałem,że tylko u mnie są jakieś usterki z klimą.
Dokładnie jest tak,że teraz w zimie często jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie ,a po jej wyłączeniu jest dobrze.Niestety przy ujemnych temperaturach,jeśli pozostawię samochód na parkingu np. na 2 godziny to zamarza przednia szyba od środka.
Powiedzcie forumowicze czy to jest normalne?
Poza tym auto jeździ tylko lewarek zmiany biegów wydaje dziwne odgłosy /pisałem już o tym-pewnie coś poluzowało się/ i mam problem z domknięciem zabudowy hard top-pojawiły się problemy okresowo z przekręceniem kluczyka w zabudowie.
Ale i tak kocham moje maleństwo.
Pozdrawiam.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 21:02   

ed1 napisał/a:
Dokładnie jest tak,że teraz w zimie często jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie


to jest normalne ze paruje tobie przy zamknietym obiegu (zostaw na otwartym), zreszta sprezarka automatycznie wylacza sie ponizej 3C i klima nie dziala.
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 26-01-2008, 21:29   

U mnie z klima zadnych problemow. Po pierwsze wydaje mi sie, ze jest bledem nazywanie tej klimy tzw. "climatronic'iem" bo to jest zwykla automatyczna klimatyzacja.

W okresie zimowym klimy nie wlaczam (poza okresowym raz na tydz aby mechanizmy sie przesmarowaly), wystarczy 2-3 bieg wentylatora + ustawiona temp i dziala rewelacyjnie a w lato to samo tylko z zalaczona klima i tez trzyma temp.

I racja, ze przy temp. 3C i nizej kompresor niszt funkcjoniret...

pzdr
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 10:42   

ed1 napisał/a:
Dokładnie jest tak,że teraz w zimie często jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie ,a po jej wyłączeniu jest dobrze.Niestety przy ujemnych temperaturach,jeśli pozostawię samochód na parkingu np. na 2 godziny to zamarza przednia szyba od środka.
Powiedzcie forumowicze czy to jest normalne?

Jak zatkany odpływ skroplin.
ed1 napisał/a:
mam problem z domknięciem zabudowy hard top-pojawiły się problemy okresowo z przekręceniem kluczyka w zabudowie.

Przesmaruj zamek: oliwą lub smarem a nie WD (dużo na ten temat tutaj znajdziesz)
 
 
PIONIER333
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 17:44   

Zwróćcie uwagę że ilość wody-skroplin z parownika klimy w L200 jest dość duża w lecie kilkakrotnie miałem przypadek gdzie ludzie zwracali mi uwagę że coś leje mi się z pod auta i jeżeli odpływ jest przytkany to cała wilgoć wpadać będzie do kabiny a rola klimy w zimie polega głównie na osuszeniu powietrza zaciąganego z zewnątrz . Jeszcze nie wiadomo czy projektanci nie popełnili błędu i np liście nie zatykają w/w odpływu , to się pewnie okarze.
Jeszcze jedno nie dziwi was brak filtra węglowego lub choćby pyłowego w naszych L200 przecież to auto terenowe zaraz po zatrzymaniu na polnej drodze fajnie wpieprza się wszystko przez nawiew do środka.
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 18:12   

PIONIER333 napisał/a:
Zwróćcie uwagę że ilość wody-skroplin z parownika klimy w L200 jest dość duża w lecie kilkakrotnie miałem przypadek gdzie ludzie zwracali mi uwagę że coś leje mi się z pod auta


Tak, mnie też co chwila ktoś na to zwraca uwagę, ale u Toyoty mojej żony też dość sporo wody się skrapla

PIONIER333 napisał/a:
Jeszcze nie wiadomo czy projektanci nie popełnili błędu i np liście nie zatykają w/w odpływu , to się pewnie okarze.


Wydaje mi się że to się może zdarzyć, chociaż nie koniecznie musi to być cośtak dużego jak liście
Miałem taką samą sytułację w wyżej wspomnienej Toyocie
Najgorsze jest to że woda zbierała się tak pod wycieraczką nóg pasażera że zorientowałem się że jest coś nie tak po jakichś 2 miesiącach. Mata wyścielajaca podłoge jest dość gruba i dopiero po całkowitym zapchaniu jorgnąłem się o co biega.

PIONIER333 napisał/a:
Jeszcze jedno nie dziwi was brak filtra węglowego lub choćby pyłowego w naszych L200 przecież to auto terenowe zaraz po zatrzymaniu na polnej drodze fajnie wpieprza się wszystko przez nawiew do środka.


Pewnie że dziwi, wydaje się że taki filtr to raczej prosta sprawa i powinien być.
Wydaje mi się że przy tej cenie samochodu to są żadne koszta
Chyba że są jakies inne powody jego braku
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 18:39   

elili napisał/a:

Jak zatkany odpływ skroplin.


gdyby to teoretycznie moglo sie zdarzyc woda musialaby gdzies sie podziac, najczesciej w kabinie auta :)
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2008, 15:23   

arturro napisał/a:

to jest normalne ze paruje tobie przy zamknietym obiegu (zostaw na otwartym)

To nie jest normalne.
Zamknięty obieg powietrza w połączeniu z klimą służy do szybkiego "osuszenia" zaparowanych szyb (od środka), osuszenia wnętrza samochodu. Osuszanie przy korzystaniu z powietrza zewnętrznego + klima jest wolniejsze.

Jeżeli nie jest zatkany odpływ skroplin to kolejne powody zaparowania szyb na obiegu zamkniętym:
- klima nie działa,
- mokry filtr nawiewanego powietrza,
- woda zalegająca w układzie nawiewu (w eLce w zasadzie nie ma gdzie zalegać chyba że przewody gdzieś załamane).

arturro napisał/a:
woda musialaby gdzies sie podziac
W zimie nie będzie wielkiego problemu z ilością skroplin (zimne powietrze zawiera mniej wody) i może zdarzyć się tak że jedynym objawem braku/przytkania odpływuskroplin będzie "parowanie szyb".
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2008, 15:50   

elili napisał/a:
Zamknięty obieg powietrza w połączeniu z klimą służy do szybkiego "osuszenia" zaparowanych szyb (od środka), osuszenia wnętrza samochodu. Osuszanie przy korzystaniu z powietrza zewnętrznego + klima jest wolniejsze.


nie czytasz ze zrozumieniem
ogolnie zgodzam sie z toba ale w przypadku gdy na podworku mamy ponizej 3 stopni (a w tym temacie ed1 wyraznie pisze ze w niskich temperaturach) sprezarka nie dziala i gdy polaczymy to z zamknietym obiegiem w srodku szyby szybko nam zaparuja.
ot i cala moja filozofia.
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2008, 17:05   

arturro napisał/a:

nie czytasz ze zrozumieniem

Masz racje.
Moja wina: zasugerowałem się, że tego roku ni ma zimy (takiej z mrozami) a koło zera klima powinna coś dawać... niewiele ale coś.
Ale swoją drogą
Cytat:
jak włączę klimę zaczynają parować szyby od środka ,zwłaszcza gdy ustawię cyrkulację wewnętrzną w samochodzie
to coś zbyt wilgotno w tym samochodzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.