Carisma - Techniczne - Carisma - rozrząd
Anonymous - 22-03-2006, 15:59 Temat postu: Carisma - rozrząd Pytanie jest następujące. Jak można sprawdzić czy rozrząd był robiony czy nie?
Sprowdziłem autko i z tego co widziałem w książce serwisowej był serwisowany regularnie w ASO. Ostatni przegląd na 85 000km. Jak brałem to miał przejechane 103 000 Z tego co widać to koleś dbał o autko i wydaje mi się, że rozrząd robił,ale wolę się w jakiś sposób upewnić.
Jest jakaś możliwość, żeby to potwierdzić?
Anonymous - 22-03-2006, 16:14
musisz po prostu przejechać jakieś 60 tys km, jak nie pęknie pasek, to jest duże prawdopodobieństwo że teraz jest w porządku
nie ma innego sposobu jak wymiana, to jest nie do sprawdzenia chyba że zdejmiesz pasek i wylukasz na nim datę produkcji - w co wątpię
Bartek - 22-03-2006, 16:40
Dlaczego uwazasz, ze to OT???
Prawda jest taka - nie strzeli do 180 000 km, znaczy byl wymieniony, strzeli, znaczy nie byl
Jedno co mozesz sprawdzic to zdjac gorna pokrywe rozrzadu (6 srub oslony + 4 pokrywy wszystkie na klucz 10) i zobaczyc czy jest ori pasek, jak nie jest ori - wymieniony na 100%, pytanie tylko jest ile jeszcze pojezdzi (sugeruje wymiane od razu). Jak jest ori, to po 13 kkm powinien wygladac jak nowy....
Krzyzak - 22-03-2006, 20:45
Bartek napisał/a: | Jak jest ori, to po 13 kkm powinien wygladac jak nowy.... |
I tu jest problem, bo jak ściągałem 2x paski w 2 autach (Galant i Colt) to wyglądały dokładnie jak te, które miały być założone. Prawie żadnego widocznego zużycia.
Marcino - 23-03-2006, 08:15
A mi sie wydaje ze koszt paska i dwóch rolek nie jest az taki duzy zeby ryzykowac. Najwiecej kosztuje jednak napinacz hydrauliczny który mozna sprawdzic i nie wyeminiac. Pozdrawiam
Anonymous - 23-03-2006, 09:52
witam
właśnie mam zamiar kupić Carisme, czy może powiedzieć jaki jest koszt wymiany rozrządu? Podobny jak w innych autach czy droższy. 300 zeta wystarczy?
stanik - 23-03-2006, 11:41
Hmy, moze powiedz w jakim silniku. Bo w 1.8 16v 115KM jest cos takiego jak rolka z napinaczem hydraulicznym (a nie wiem czy ona jest stosowana we wszystkich silnikach) i 300 PLN to nie starczy na same czesci nie mowiac o wymianie. A robocizna to okolo 150 PLN trzeba liczyc poza ASO (ostatanio jak sie pytalem o wymiane pompy wody, gdzie trzeba rozebrac rozrzad to uslyszalem cene 170 PLN za robocizne)
Pozdrawiam
Anonymous - 07-04-2006, 00:01
Miesiac temu kupiłem Carisme 1.8 GDI 2000r. Koszt rozrzadu-pasek, rolka napinajaca, rolka prowadzaca,3 uszczelniacze+ filtr oleju i klocki na tył 335 pln.(oczywiscie nie ogyginalne).
ROMEL - 09-04-2006, 08:38
Piecior81...
Och.. szczęście - uśmiechnij sie do Kolegi... miej w opiece jego i silnik Carismy...
Nie wiem gdzie kupowałeś i jakiej firmy... ale na prawdę albo masz układy, albo kupiłeś coś co bałbym sie dotknąć a co dopiero założyć do auta, albo ja jakiś cofnięty jestem...
Rolka napinająca.. 60-80 PLN GMB
Rolka prowadząca 60-80 PLN GMB
Pasek rozrządu... 80-100PLN Mitosuboshi
3x uszczelniacz ok 60PLN
Filtr oleju 30 PLN - ori
Klocki na tył - średniej jakości około 100PLN
Qrka .... daj mi adres tego sklepu...
Pozdrawiam
Anonymous - 09-04-2006, 22:15
Dokładnie to co napisałes
JC AUTO 30% rabat (kumpel ma warsztat)
Anonymous - 12-04-2006, 23:30
Piecior81 napisał/a: | Miesiac temu kupiłem Carisme 1.8 GDI 2000r. Koszt rozrzadu-pasek, rolka napinajaca, rolka prowadzaca,3 uszczelniacze+ filtr oleju i klocki na tył 335 pln.(oczywiscie nie ogyginalne). |
uszczelniacze JC to nie jest dobry wybór, proponuje kontroluj często poziom oleju
Anonymous - 04-12-2006, 15:09
Witam, a czy ktoś mi powie czy Carisma 1.8 GDI 98r ma hydrauliczny napinacz?
Anonymous - 04-12-2006, 16:11
ma napinacz hydraulczny i występuje on tylko jako oryginał w ASO kosztuje 560 zł. (niedawno wymieniałem) po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut. a koszt całej wymiany paska napinacza itd. 1450 zł . A wracając do napinacza widziałem na allegro nowy za 300 zł jak dobrze pamiętam
Anonymous - 04-12-2006, 18:54
O kurcze, a jest możliwość sprawdzenia tego napinacza?
[ Dodano: 04-12-2006, 18:59 ]
Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? Może pytanie dośc banalne ale nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym.
Bartek - 04-12-2006, 19:43
kravchuk napisał/a: | O kurcze, a jest możliwość sprawdzenia tego napinacza? |
Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego
kravchuk napisał/a: | Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? |
Zdecydowanie NIE
|
|
|