 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 07-04-2006, 13:54 |
Carisma - rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
DominoS [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2006, 15:59 Carisma - rozrząd
|
|
|
Pytanie jest następujące. Jak można sprawdzić czy rozrząd był robiony czy nie?
Sprowdziłem autko i z tego co widziałem w książce serwisowej był serwisowany regularnie w ASO. Ostatni przegląd na 85 000km. Jak brałem to miał przejechane 103 000 Z tego co widać to koleś dbał o autko i wydaje mi się, że rozrząd robił,ale wolę się w jakiś sposób upewnić.
Jest jakaś możliwość, żeby to potwierdzić? |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2006, 16:14
|
|
|
musisz po prostu przejechać jakieś 60 tys km, jak nie pęknie pasek, to jest duże prawdopodobieństwo że teraz jest w porządku
nie ma innego sposobu jak wymiana, to jest nie do sprawdzenia chyba że zdejmiesz pasek i wylukasz na nim datę produkcji - w co wątpię |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-03-2006, 16:40
|
|
|
Dlaczego uwazasz, ze to OT???
Prawda jest taka - nie strzeli do 180 000 km, znaczy byl wymieniony, strzeli, znaczy nie byl
Jedno co mozesz sprawdzic to zdjac gorna pokrywe rozrzadu (6 srub oslony + 4 pokrywy wszystkie na klucz 10) i zobaczyc czy jest ori pasek, jak nie jest ori - wymieniony na 100%, pytanie tylko jest ile jeszcze pojezdzi (sugeruje wymiane od razu). Jak jest ori, to po 13 kkm powinien wygladac jak nowy.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24335 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2006, 20:45
|
|
|
Bartek napisał/a: | Jak jest ori, to po 13 kkm powinien wygladac jak nowy.... |
I tu jest problem, bo jak ściągałem 2x paski w 2 autach (Galant i Colt) to wyglądały dokładnie jak te, które miały być założone. Prawie żadnego widocznego zużycia. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-03-2006, 08:15
|
|
|
A mi sie wydaje ze koszt paska i dwóch rolek nie jest az taki duzy zeby ryzykowac. Najwiecej kosztuje jednak napinacz hydrauliczny który mozna sprawdzic i nie wyeminiac. Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
kusiciel_dusz [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2006, 09:52
|
|
|
witam
właśnie mam zamiar kupić Carisme, czy może powiedzieć jaki jest koszt wymiany rozrządu? Podobny jak w innych autach czy droższy. 300 zeta wystarczy? |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 23-03-2006, 11:41
|
|
|
Hmy, moze powiedz w jakim silniku. Bo w 1.8 16v 115KM jest cos takiego jak rolka z napinaczem hydraulicznym (a nie wiem czy ona jest stosowana we wszystkich silnikach) i 300 PLN to nie starczy na same czesci nie mowiac o wymianie. A robocizna to okolo 150 PLN trzeba liczyc poza ASO (ostatanio jak sie pytalem o wymiane pompy wody, gdzie trzeba rozebrac rozrzad to uslyszalem cene 170 PLN za robocizne)
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Piecior81 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 00:01
|
|
|
Miesiac temu kupiłem Carisme 1.8 GDI 2000r. Koszt rozrzadu-pasek, rolka napinajaca, rolka prowadzaca,3 uszczelniacze+ filtr oleju i klocki na tył 335 pln.(oczywiscie nie ogyginalne). |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 09-04-2006, 08:38
|
|
|
Piecior81...
Och.. szczęście - uśmiechnij sie do Kolegi... miej w opiece jego i silnik Carismy...
Nie wiem gdzie kupowałeś i jakiej firmy... ale na prawdę albo masz układy, albo kupiłeś coś co bałbym sie dotknąć a co dopiero założyć do auta, albo ja jakiś cofnięty jestem...
Rolka napinająca.. 60-80 PLN GMB
Rolka prowadząca 60-80 PLN GMB
Pasek rozrządu... 80-100PLN Mitosuboshi
3x uszczelniacz ok 60PLN
Filtr oleju 30 PLN - ori
Klocki na tył - średniej jakości około 100PLN
Qrka .... daj mi adres tego sklepu...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Piecior81 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:15
|
|
|
Dokładnie to co napisałes
JC AUTO 30% rabat (kumpel ma warsztat) |
|
|
|
 |
robertr [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2006, 23:30
|
|
|
Piecior81 napisał/a: | Miesiac temu kupiłem Carisme 1.8 GDI 2000r. Koszt rozrzadu-pasek, rolka napinajaca, rolka prowadzaca,3 uszczelniacze+ filtr oleju i klocki na tył 335 pln.(oczywiscie nie ogyginalne). |
uszczelniacze JC to nie jest dobry wybór, proponuje kontroluj często poziom oleju |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 15:09
|
|
|
Witam, a czy ktoś mi powie czy Carisma 1.8 GDI 98r ma hydrauliczny napinacz? |
|
|
|
 |
slon [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 16:11
|
|
|
ma napinacz hydraulczny i występuje on tylko jako oryginał w ASO kosztuje 560 zł. (niedawno wymieniałem) po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut. a koszt całej wymiany paska napinacza itd. 1450 zł . A wracając do napinacza widziałem na allegro nowy za 300 zł jak dobrze pamiętam |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 18:54
|
|
|
O kurcze, a jest możliwość sprawdzenia tego napinacza?
[ Dodano: 04-12-2006, 18:59 ]
Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? Może pytanie dośc banalne ale nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-12-2006, 19:43
|
|
|
kravchuk napisał/a: | O kurcze, a jest możliwość sprawdzenia tego napinacza? |
Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego
kravchuk napisał/a: | Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? |
Zdecydowanie NIE |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|