| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
		| Przesunięty przez: Hubeeert 07-04-2006, 12:54
 | Carisma - rozrząd |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | DominoS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2006, 15:59   Carisma - rozrząd |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie jest następujące. Jak można sprawdzić czy rozrząd był robiony czy nie? Sprowdziłem autko i z tego co widziałem w książce serwisowej był serwisowany regularnie w ASO. Ostatni przegląd na 85 000km. Jak brałem to miał przejechane 103 000 Z tego co widać to koleś dbał o autko i wydaje mi się, że rozrząd robił,ale wolę się w jakiś sposób upewnić.
 Jest jakaś możliwość, żeby to potwierdzić?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CichyTom [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2006, 16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | musisz po prostu przejechać jakieś 60 tys km, jak nie pęknie pasek, to jest duże prawdopodobieństwo że teraz jest w porządku 
 nie ma innego sposobu jak wymiana, to jest nie do sprawdzenia chyba że zdejmiesz pasek i wylukasz na nim datę produkcji - w co wątpię
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2006, 16:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dlaczego uwazasz, ze to OT??? 
 Prawda jest taka - nie strzeli do 180 000 km, znaczy byl wymieniony, strzeli, znaczy nie byl
   
 Jedno co mozesz sprawdzic to zdjac gorna pokrywe rozrzadu (6 srub oslony + 4 pokrywy wszystkie na klucz 10) i zobaczyc czy jest ori pasek, jak nie jest ori - wymieniony na 100%, pytanie tylko jest ile jeszcze pojezdzi (sugeruje wymiane od razu). Jak jest ori, to po 13 kkm powinien wygladac jak nowy....
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2006, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | Jak jest ori, to po 13 kkm powinien wygladac jak nowy.... | 
 I tu jest problem, bo jak ściągałem 2x paski w 2 autach (Galant i Colt) to wyglądały dokładnie jak te, które miały być założone. Prawie żadnego widocznego zużycia.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-03-2006, 08:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mi sie wydaje ze koszt paska i dwóch rolek nie jest az taki duzy zeby ryzykowac. Najwiecej kosztuje jednak napinacz hydrauliczny który mozna sprawdzic i nie wyeminiac. Pozdrawiam |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kusiciel_dusz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-03-2006, 09:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam właśnie mam zamiar kupić Carisme, czy może powiedzieć jaki jest koszt wymiany rozrządu? Podobny jak w innych autach czy droższy. 300 zeta wystarczy?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | stanik   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo S60 2.4i
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 26 razy
 Dołączył: 15 Lut 2006
 Posty: 1248
 Skąd: Legionowo k/Wawy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-03-2006, 11:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmy, moze powiedz w jakim silniku. Bo w 1.8 16v 115KM jest cos takiego jak rolka z napinaczem hydraulicznym (a nie wiem czy ona jest stosowana we wszystkich silnikach)  i 300 PLN to nie starczy na same czesci nie mowiac o wymianie. A robocizna to okolo 150 PLN trzeba liczyc poza ASO (ostatanio jak sie pytalem o wymiane pompy wody, gdzie trzeba rozebrac rozrzad to uslyszalem cene 170 PLN za robocizne) Pozdrawiam
 |  
				| _________________ #0175/KMM
 Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
 SPRZEDANA 30.08.2007
 AB RH+
 Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Piecior81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2006, 23:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miesiac temu kupiłem Carisme 1.8 GDI 2000r. Koszt rozrzadu-pasek, rolka napinajaca, rolka prowadzaca,3 uszczelniacze+ filtr oleju i klocki na tył 335 pln.(oczywiscie nie ogyginalne). |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ROMEL   Mitsumaniak
 wariat...misiowy
 
  
 Auto: C53A, C58A, CJ0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 32 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 904
 Skąd: Strzelin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-04-2006, 07:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Piecior81... 
 Och.. szczęście  - uśmiechnij sie do Kolegi... miej w opiece jego i silnik Carismy...
 
 Nie wiem gdzie kupowałeś i jakiej firmy... ale na prawdę albo masz układy, albo kupiłeś coś co bałbym sie dotknąć a co dopiero założyć do auta, albo ja jakiś cofnięty jestem...
 
 Rolka napinająca..  60-80 PLN  GMB
 Rolka prowadząca  60-80 PLN   GMB
 Pasek rozrządu...   80-100PLN  Mitosuboshi
 3x uszczelniacz      ok 60PLN
 Filtr oleju               30 PLN - ori
 
 Klocki na tył - średniej jakości  około 100PLN
 
 Qrka .... daj mi adres tego sklepu...
 
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ COLT 1,8 16V  GTI    91`  C58
 COLT 1,6 16V  GTIS   91` C53
 COLT 1,3 12V           96`   CJ0
 
 CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Piecior81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-04-2006, 21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie to co napisałes JC AUTO 30% rabat (kumpel ma warsztat)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertr [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-04-2006, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piecior81 napisał/a: |  	  | Miesiac temu kupiłem Carisme 1.8 GDI 2000r. Koszt rozrzadu-pasek, rolka napinajaca, rolka prowadzaca,3 uszczelniacze+ filtr oleju i klocki na tył 335 pln.(oczywiscie nie ogyginalne). | 
 uszczelniacze JC to nie jest dobry wybór, proponuje kontroluj często poziom oleju
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kravchuk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 15:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, a czy ktoś mi powie czy Carisma 1.8 GDI 98r ma hydrauliczny napinacz? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | slon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | ma napinacz hydraulczny i występuje on tylko jako oryginał w ASO kosztuje 560 zł. (niedawno wymieniałem) po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut. a koszt całej wymiany paska napinacza itd. 1450 zł . A wracając do napinacza widziałem na allegro nowy za 300 zł jak dobrze pamiętam |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kravchuk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 18:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | O kurcze, a jest możliwość sprawdzenia tego napinacza? 
 [ Dodano: 04-12-2006, 18:59 ]
 Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? Może pytanie dośc banalne ale nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2006, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kravchuk napisał/a: |  	  | O kurcze, a jest możliwość sprawdzenia tego napinacza? | 
 
 Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego
 
 
  	  | kravchuk napisał/a: |  	  | Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? | 
 
 Zdecydowanie NIE
   |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |