[92-96]Galant E5xA - Obrotomierz zamiana 8000 na 9000rpm
Anonymous - 14-02-2008, 13:03 Temat postu: Obrotomierz zamiana 8000 na 9000rpm Witam
Mam zamiar przełożyć wskaźniki od wersji 0-240km/h 0-9000rpm w miejsce 0-220km/h 0-8000rpm. Silnik to 1.8 16V SOHC 4G93. Myslę że prędkościomierz nie będzie fałszował (czujnik prędkości ten sam chyba).
Odnośnie obrotomierza to nie wiem skąd dostaje sygnał - z czujnika położenia wałka rozrządu ? Z impulsów do cewki zapłonowej (jedna) ? a może sterownik wysyła specjalny sygnał (analogowy np)? Ewewntualnie jak by ktoś wiedział ile impulsów dostaje obrotomierz na jeden obrót wału korbowego (w silniku R4 i V6). Ewentualnie założę dodatkowy czujnik (z wymaganą liczbą impulsów na obrót wału).
Niestety nie posiadam schematów.
czekoladka_1981 - 14-02-2008, 13:20
zdenek napisał/a: | Mam zamiar przełożyć wskaźniki od wersji 0-240km/h 0-9000rpm w miejsce 0-220km/h 0-8000rpm |
Nie wiem w jakim celu , i po co?
Anonymous - 14-02-2008, 17:27
W trojakim celu:
1. Bo te wskaźniki mają więcej kontrolek które chcę wykorzystać, a nie wiercić deskę
2. Kosztować mnie będą jedyne 20PLN
3. Forma tuningu psychologicznego ?
Może bez sensu ale.........
Zapomniałem dodać że to Galant z 11.1993
Więc jak by ktoś wiedział jak to jest z tymi impulsami na obrót (najprawdopodobniej) to będę wdzięczny za info.
Jak niczego się niedowiem to pomierzę częstotliwość (zapomniałem że mam czym) jak będę w domu i się okaże.
JCH - 14-02-2008, 18:19
czekoladka_1981 napisał/a: | zdenek napisał/a: | Mam zamiar przełożyć wskaźniki od wersji 0-240km/h 0-9000rpm w miejsce 0-220km/h 0-8000rpm | Nie wiem w jakim celu , i po co? | Nie wiesz Przecież "za bajtla" zawsze zaglądało się przez szybę i patrzyło ile ma na blacie
Anonymous - 14-02-2008, 22:19
Akurat przez szybę niewiele widać............................
Nie wykluczona jest też wymiana układu napędowego i silnika w przyszłości............więc było by jak znalazl
|
|
|