Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Obrotomierz zamiana 8000 na 9000rpm
Autor Wiadomość
zdenek
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 13:03   Obrotomierz zamiana 8000 na 9000rpm

Witam
Mam zamiar przełożyć wskaźniki od wersji 0-240km/h 0-9000rpm w miejsce 0-220km/h 0-8000rpm. Silnik to 1.8 16V SOHC 4G93. Myslę że prędkościomierz nie będzie fałszował (czujnik prędkości ten sam chyba).
Odnośnie obrotomierza to nie wiem skąd dostaje sygnał - z czujnika położenia wałka rozrządu ? Z impulsów do cewki zapłonowej (jedna) ? a może sterownik wysyła specjalny sygnał (analogowy np)? Ewewntualnie jak by ktoś wiedział ile impulsów dostaje obrotomierz na jeden obrót wału korbowego (w silniku R4 i V6). Ewentualnie założę dodatkowy czujnik (z wymaganą liczbą impulsów na obrót wału).
Niestety nie posiadam schematów.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-02-2008, 13:20   

zdenek napisał/a:
Mam zamiar przełożyć wskaźniki od wersji 0-240km/h 0-9000rpm w miejsce 0-220km/h 0-8000rpm

Nie wiem w jakim celu , i po co?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
zdenek
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 17:27   

W trojakim celu:
1. Bo te wskaźniki mają więcej kontrolek które chcę wykorzystać, a nie wiercić deskę
2. Kosztować mnie będą jedyne 20PLN
3. Forma tuningu psychologicznego ?

Może bez sensu ale.........

Zapomniałem dodać że to Galant z 11.1993
Więc jak by ktoś wiedział jak to jest z tymi impulsami na obrót (najprawdopodobniej) to będę wdzięczny za info.
Jak niczego się niedowiem to pomierzę częstotliwość (zapomniałem że mam czym) jak będę w domu i się okaże.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-02-2008, 18:19   

czekoladka_1981 napisał/a:
zdenek napisał/a:
Mam zamiar przełożyć wskaźniki od wersji 0-240km/h 0-9000rpm w miejsce 0-220km/h 0-8000rpm
Nie wiem w jakim celu , i po co?
Nie wiesz :?: Przecież "za bajtla" zawsze zaglądało się przez szybę i patrzyło ile ma na blacie :) 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
zdenek
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 22:19   

Akurat przez szybę niewiele widać............................
Nie wykluczona jest też wymiana układu napędowego i silnika w przyszłości............więc było by jak znalazl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.