Carisma - Techniczne - [1.9 DI-D] Łożyska tylnych kół + ręczny
Tomashi - 17-02-2008, 11:59 Temat postu: [1.9 DI-D] Łożyska tylnych kół + ręczny Witam,
czy można tytułowe łożyska wymienić samemu? Czy może trzeba jakiś specjalistycznych narzędzi?
Nie ukrywam, że koszt tychże łożysk (z piastą) jest dość spory i chciałbym je wymienić samemu
Przy okazji zapytam: jak ściąga się tą plastikową osłonę (konsolę) hamulca ręcznego? Czytałem, że są jakieś śrubki, ale niestety nijak nie mogę ich znaleźć...
pozdr.
Anonymous - 17-02-2008, 17:23
co do ściągania środkowej konsoli, to:
Masz taki duży "schowek" w kolumnie środkowej, czy podłokietnik - między fotelami? Generalnie to w tym właśnie dużym otworze, na dnie leży guma, którą należy wyciągnąć (polecam zagięty drucik do tego celu), pod tą gumą znajdziesz 2 śrubki. NIE MA żadnych zatrzasków, tylko na tych 2 śrubach się trzyma. Odkręcasz - i masz dostęp do ręcznego
Niedługo będę robił opis demontażu całego tunelu środkowego i kokpitu, to wrzucę fotki, ale jest tego tyle, że nie mam czasu się za to zabrać
Co się stało, że chcesz przy nim grzebać?
Tomashi - 17-02-2008, 19:49
andy1 napisał/a: |
Co się stało, że chcesz przy nim grzebać? |
Ręczny trzyma tylko w górnej części - być może trzeba naciągnąć linkę. Albo wymienić.
Dzięki za podpowiedź - jutro spróbuję i dodam punkcik "pomógł".
Czy nikt nie wypowie się n/t łożysk z tematu wątku?
czekoladka_1981 - 17-02-2008, 20:18
Tomashi napisał/a: | Czy nikt nie wypowie się n/t łożysk z tematu wątku? |
Zobacz tu:
http://www.mitsubishi-gra...%BFyska+k%F3%B3
Tomashi - 17-02-2008, 21:24
Dziękuję! Szukałem i jakoś nie znalazłem
Anonymous - 18-02-2008, 08:39
Naprawdę nie tak trudno tam dojść, ale ja za pierwszym razem i tak połamałem mocowania
Demontaż trwa max 5 minut i jedyne potrzebne narzędzie do śrubokręt krzyżakowy.
Poszedłem do samochodu porobić fotki, powinny pomóc, tu masz "duży otwór" o którym pisałem, między fotelami:
Dostęp do śrub osłonięty jest gumową "wykładzinką", którą należy podnieść (zagięty drucik lub nożyk jest przydatny do tego celu)
tutaj są uwidocznione te dwie mocujące śrubki:
Jeśli to nie wystarczy i będziesz chciał zdemontować dalszą część, musisz najpierw ściągnąć osłonę drążka zmiany biegów, która jest wciśnięta do konsoli środkowej za pomocą 4 zatrzasków (fioletowe strzałki oznaczają miejsca, w których należy się ich spodziewać, wystarczy ścisnąć jedną lub drugą stronę i wyciągnąć osłonę).
Jak już to zrobisz, możesz ściągnąć gałkę (odkręca się) i ten skórzany mieszek, ale nie jest to konieczne.
Jak już to zrobisz, to czerwonymi strzałkami oznaczone są miejsca przykręcenia przedniej części środkowej konsoli do samochodu - są 4 śrubki, jedna od strony "nóg" pasażera i kierowcy oraz dwie zaraz obok drążka zmiany biegów, które zasłonięte są "tylną" częścią środkowej konsoli. 3 zaznaczyłem czerwonymi strzałkami, jedna jest schowana w "nogach" kierowcy, symetrycznie do tej po stronie pasażera.
Powodzenia!
Tomashi - 18-02-2008, 18:08
Oczywiście - dałem radę, ale muszę ponowić "naprawę", ponieważ dokręcając śrubkę na maxa (dalej się nie da, bo haczy o pancerz linki) w dalszym ciągu jest mały luz, choć o niebo lepiej niż było.
Podłożę jakąś podkładkę/nakrętkę i będzie git.
Dzięki za pomoc
PS. przy okazji zdejmowania znalazłem 1 euro - będzie na szczęście
|
|
|