To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - historia silnika 4G63

pompec - 21-02-2008, 16:23
Temat postu: historia silnika 4G63
szukałem dość długo na forum ale nie znalazłem... może ktoś mi uświadomić jak to jest z tym silnikiem 4G63... od kiedy był produkowany? w jakich modelach Galanta? jakie miał moce? czy przechodził modyfikacjie (domniemam, że tak)? czy 4G63 w EA2X jest taki jak był w starszych modelach Gala, czy to nowa kontrukcja? czy to nie jest nielogiczne, że przez tyle lat silnik o różnych mocach, SOHC i DOHC miał to samo oznaczenie?
Anonymous - 23-02-2008, 13:39

pompec napisał/a:
...czy to nie jest nielogiczne, że przez tyle lat silnik o różnych mocach, SOHC i DOHC miał to samo oznaczenie?


Jak dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. Rozumiem to tak, że blok silnika i jego podstawowa konstrukcja praktycznie się nie różniły: żeliwny blok z dwoma wałkami wyważającymi. Różnice są w szczegółach, ale podstawowe założenia są te same i dotyczą całej rodziny silników: 4G63, 4G64, 4D65.

Bartek - 23-02-2008, 16:38

4G6x - rodzina silników o nazwie "Sirius" pierwsze 4g63 pojawiły się w Galantach E13 i 4g64 w E16.

Występują:
4g61 - 1595 ccm (82.3 x 75.0 mm średnica cylindra x skok tłoka)
4g62 - 1759 ccm (80.6 x 88.0 mm) - konstrukcja zastąpiona silnikiem 4g67
4g63 - 1996 ccm (85.0 x 88.0 mm)
4g64 - 2350 ccm (86.5 x 100.0 mm)
4g67 - 1836 ccm (81.5 x 88.0 mm)
4g69 - 2368 ccm (87.0 x 100.0 mm)

Historia zmian jak będę miał chwilkę czasu

Hubeeert - 24-02-2008, 02:21

4G61 i 4G63 występują w wersji Turbo. Z czego tylko 4G63T był montowany w Galancie VR4.
pompec - 24-02-2008, 20:02

gondoljerzy napisał/a:
Jak dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. Rozumiem to tak, że blok silnika i jego podstawowa konstrukcja praktycznie się nie różniły: żeliwny blok z dwoma wałkami wyważającymi. Różnice są w szczegółach, ale podstawowe założenia są te same i dotyczą całej rodziny silników: 4G63, 4G64, 4D65.

dla mnie jednak nie do końca jest to logiczne... w Hondzie wystarczy że wtrysk zmienił się z dwu na wielopunktowy i oznaczenie zmieniło się z D15B2 na D15B7 chociaż wszystko inne pozostało bez zmian... i to jest logiczne... mówisz, że masz D15B7 i wszysko jasne... a nie zastanawiasz się czy ma ktoś dwa wałki czy jeden...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group